Man en begonnen met Microgynon 30 te nemen

Lise

Re: Man en begonnen met Microgynon 30 te nemen

Bericht door Lise »

Susanna schreef:Waarvoor zou je zelf wat gaan aanprutsen terwijl er tegenwoordig goede zorg is voor mensen met genderdysforie?
Als ik het naar mezelf projecteer: die klote testosteron in je lichaam die alles langzaam kapot maakt waar je ooit van gedroomd hebt en je steeds meer die man wordt die je zo ontzettend niet wilde zijn, dan wil je daar ontzettend graag iets aan doen, al is het alleen maar voor het gevoel dat je ten minste iets (kleins) doet.. Als je dat tegelijkertijd niet naar buiten toe kan/wil uitdragen, zit je vast. Als je naar het VU stapt verwachten zij, althans in het beeld dat ik heb, coming-outs, real-life tests, eerlijkheid naar je hele omgeving enz. Misschien niet meteen, maar uiteindelijk wel. Als je dat op dat moment niet wil, maar gewoon voor jezelf, in je eigen bubbel, in je eigen lichaam zit je vast.
Ik drink me suf aan munt-thee, eet van alles waarvan (soja, zwarte drop) ik weet dat het testosteron zou tegengaan, maar ik weet stiekem ook wel dat het dweilen is met een piepklein dweiltje in een enorm stinkend riool dat wijd open staat.

Ik vind zelfmedicatie eng en ik durf het niet. Ik vind het ook heel eng bij anderen. Maar ik snap wel waarom Saartje een stap verder wil, en ook zeker waarom zelf aanprutsen de enige oplossing kan lijken.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Lise schreef: Ik vind zelfmedicatie eng en ik durf het niet. Ik vind het ook heel eng bij anderen. Maar ik snap wel waarom Saartje een stap verder wil, en ook zeker waarom zelf aanprutsen de enige oplossing kan lijken.
Precies waarom ik mijn vraagtekens zet bij het nemen van Microgynon. Het kan alleen maar kwaad, en doet niks tegen de testo.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Susanna

Bericht door Susanna »

Okee als je vind dat je niet uit de kast wil of kan komen en daarom liever zelf aanprutst dan kan ik dat ergens wel begrijpen maar verstandig vind ik het niet. Je kan naar de huisarts gaan en vragen om cyproteronacetaat (1 maal daags 50milligram, gokje) en systen 100 pleisters (2 maal per week 1 pleister, gokje). De huisarts heeft geheimhoudingsplicht en als je je verhaal goed brengt (waarom je niet naar het VU gaat) is er wel een kans dat hij het voorschrijft. Bij het VU kan je ook praten over hoe je je voelt en wat je wilt. Als je nog niet bij het VU bent geweest kan je onmogelijk weten wat voor voorwaarden ze stellen. Het VU werkt heel erg individueel.

Als je echt graag risicos neemt met het zelf aanrommelen met medicatie dan heb je mijn zegen maar ik ga daar niet mee helpen of (nog meer) tips geven.
Susanna

Bericht door Susanna »

Lise schreef:
Susanna schreef:Waarvoor zou je zelf wat gaan aanprutsen terwijl er tegenwoordig goede zorg is voor mensen met genderdysforie?
Als je naar het VU stapt verwachten zij, althans in het beeld dat ik heb, coming-outs, real-life tests, eerlijkheid naar je hele omgeving enz. Misschien niet meteen, maar uiteindelijk wel. Als je dat op dat moment niet wil, maar gewoon voor jezelf, in je eigen bubbel, in je eigen lichaam zit je vast.
Volgens mij kan je ook gewoon alleen medicatie krijgen van het VU of er op zijn minst over praten. Zou je het erg vinden om te vertellen tegen je omgeving dat je testosteron blokkers neemt omdat die klote testosteron alles kapot maakt waar je ooit van gedroomd hebt? Dat is niets om je voor te schamen maar betekent alleen maar dat je heel bewust weet wat je wilt. Je hoeft je niet meteen als vrouw te presenteren als je dat niet wilt. Eerlijk duurt het langst. Sorry als ik heel hard of resoluut klink maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Ik kan me heel goed voorstellen dat genderdysforie aan je knaagt maar ga liever toch hulp zoeken ook al wil je niet uit de kast komen. Zelf aanrommelen is gewoon gevaarlijk ook al zullen sommigen er luchtig over doen.
Maria_G

Bericht door Maria_G »

Susanna schreef:Je kan naar de huisarts gaan en vragen om cyproteronacetaat (1 maal daags 50milligram, gokje) en systen 100 pleisters (2 maal per week 1 pleister, gokje).
Sounds terrible for me . I take 12.5mg daily cyproteronacetaat. And I consider myself on full scale HRT.
Susanna

Bericht door Susanna »

Maria_G schreef:
Susanna schreef:Je kan naar de huisarts gaan en vragen om cyproteronacetaat (1 maal daags 50milligram, gokje) en systen 100 pleisters (2 maal per week 1 pleister, gokje).
Sounds terrible for me . I take 12.5mg daily cyproteronacetaat. And I consider myself on full scale HRT.
Laat je je bloedwaarden testen of doe je het op gevoel?
Maria_G

Bericht door Maria_G »

Susanna schreef:
Maria_G schreef:
Laat je je bloedwaarden testen of doe je het op gevoel?
I did my last blood test in last summer: Estradiol was 319 pmol/L Testosterone total was 0.166 nmol/L.
I was taking 25mg Androcur daily and the testosterone was below lowest female limit. I reduced to 12.5mg daily from September 2014. maybe it will be not so low now. I will do another test soon.

I am also taking Femoston conti 1 pill daily (21 days per month -rest no use) (contains 1mg estradiol + 5mg progesterone) (for breasts development)
Estrogen patches - 50 μg/day, two patches at the time. One is changed on Mondays, second on Thursdays. Why 50? I was not able to get 100 without prescription and I need to use out my stock.
Janice

Bericht door Janice »

And are you noticing any results regarding breast growth since using Femoston ?
Maria_G

Bericht door Maria_G »

Janice schreef:And are you noticing any results regarding breast growth since using Femoston ?
I have started Femoston 2.5 years ago. I had A size before, now I have B. I think they are still growing, because I feel some pain sometimes. Not as often as 2.5 years ago.

I have tried different ideas before. I experienced grow at the very beginning. Maybe 6 months or 1 year after HRT start. Later almost nothing was happening.
Some girls advised me to use different estrogens. I tried and it helped me a bit but size A was everything I could get without progesterone.
I started Femoston after 11 years of HRT and it made a big difference. The feeling of grow were amazingly strong, I mean specific pains of a grow, I still have a fear of touching breasts because of their sensitivity.

I have read discussions about progesterone. It helps but it seems that different TS patients get different results: from nothing to good ones.
I started Femoston being 53 y.o., maybe this is relevant.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Met extra progesteron moet je je prolactine extra in de gaten houden, hou je daar rekening mee? Geen idee hoe groot de kans op een prolactinoom is, ik weet wel dat ik het in ieder geval niet wil hebben.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]