Bot scan

Janice

Re: Bot scan

Bericht door Janice »

Haha en ik kreeg te horen dat het om het half jaar tot een jaar was, zo zie je maar weer iedereen krijgt wat anders te horen :) En hoe zit het dan met de bloedcontroles.... is dat om de 3 maanden ? dat zou in mijn geval dus in maart zijn of is het om de 6 maanden ?

Groetjes,
Ilse

Bericht door Ilse »

En bij mij is het nog weer anders, heb de 1e botscan pas gehad 11 maanden start hrt.
Dus weer anders ;) ,
Groetjes,
Ilse
Aliss

Bericht door Aliss »

hmmm dan heb ik de info verkeerd begrepen.
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Janice

Bericht door Janice »

Aliss schreef:hmmm dan heb ik de info verkeerd begrepen.
Weet jij wanneer je volgende bloedonderzoek is ? ik geloof dat wij een beetje gelijk lopen sinds de start met de hrt...
tanja1977

Bericht door tanja1977 »

Het genderteam in Groningen doet dat pas 5 jaar na de SRS. Merkwaardig.
2008 heb ik de SRS ondergaan en kreeg in 2013 een oproep voor een botscan.
Tijdens de HRT en RLT en na de SRS nooit een botscan gehad.
Nemen ze hun patiënten en het werk waarmee ze bezig zijn wel serieus?
MarloesIsWeg

Bericht door MarloesIsWeg »

mijn gynaecoloog (ik zit niet bij een g-team) heeft toen we begonnen bij het VU en UMCG informatie gevraagd over de behandelingen, testen etc. Natuurlijk (!) kreeg zij geen antwoord, maar nadat ik me er mee heb bemoeid kreeg ze dan toch een email. Daarin werd met heel veel tekst en uitleg geschreven over hoe transgenders manipulatieve personen zijn, met dwingend gedrag, en dat ze daar vooral niet aan toe moest geven. Verder werd er een dosering aangeraden met pleisters. Een lage dosering. Over de bloedtesten werd wat gezegd, maar de botscan kwam er niet in voor.

Gelukkig heb ik een gynaecologe die bereid was en is, om buitenlandse bronnen te gebruiken die ik mocht aandragen, en zodoende heb ik alles redelijk goed voor elkaar (gemanipuleerd haha). Maar ook in die buitenlandse pdf's e.d. zag ik nergens iets over die botscan. Kan het me iig. niet herinneren. Ik zal het eens inbrengen de volgende keer.

Bloedtesten doe ik ieder half jaar trouwens.
diederique

Bericht door diederique »

De dexa scan wordt eens in de vier a vijf jaar gedaan om te bepalen in hoeverre de hormoonwisseling leidt/geleid heeft tot verminderde botdichtheid (het voorstadium voor Osteoperose). Op zich heb ik de indruk dat de scan geen VU verzinsel is maar redelijk gegrond is in de hele bewaking van de botdichtheid als gevolg van de, hormoonwisselingen, van vrouwen in de menopauze. Mijn gynaecologe keek in elk geval niet raar op toen ik haar de uitslag (Osteopenie) van mijn laatste botdichtheidsmeting (eind 2012) overhandigde.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Aliss

Bericht door Aliss »

Janice schreef:
Aliss schreef:hmmm dan heb ik de info verkeerd begrepen.
Weet jij wanneer je volgende bloedonderzoek is ? ik geloof dat wij een beetje gelijk lopen sinds de start met de hrt...
als het goed is in December. Dan heb ik mijn officiele RLE fase afgerond. Of het eerder kan gebeuren weet ik niet, maar sowieso voordat ik de SRS onderga.
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Danielle

Bericht door Danielle »

diederique schreef:De dexa scan wordt eens in de vier a vijf jaar gedaan om te bepalen in hoeverre de hormoonwisseling leidt/geleid heeft tot verminderde botdichtheid (het voorstadium voor Osteoperose). Op zich heb ik de indruk dat de scan geen VU verzinsel is maar redelijk gegrond is in de hele bewaking van de botdichtheid als gevolg van de, hormoonwisselingen, van vrouwen in de menopauze. Mijn gynaecologe keek in elk geval niet raar op toen ik haar de uitslag (Osteopenie) van mijn laatste botdichtheidsmeting (eind 2012) overhandigde.
Botontkalking is een wezenlijk risico bij HRT. Het is dus helemaal geen overbodige luxe om daar een eenvoudige test tegenaan te gooien om een en ander in de gaten te houden. Soms is het niet nodig om in te grijpen en soms kan je met zoiets simpels als een dagelijks pilletje vitamine D een hoop narigheid, in de vorm van gebroken botten, voorkomen.

Ik begon mijn RLE al met osteopenie, op basis van die uitslag is mijn bloed nog eens gecontroleerd en krijg ik nu Vitamine D voorgeschreven zodat mijn lichaam meer calcium uit voeding op kan nemen. Overigens is botontkalking iets relatiefs. Je wordt vergeleken met een bepaalde basisgroep afhankelijk van je leeftijd. Ik weet nog dat Van Trotsenburg zich verontschuldigde toen hij mij heel voorzichtig vertelde dat de uitslag van mijn dexa moest worden vergeleken met de ijkgroep 'mannen van 25 jaar'. Ik vond het vrij logisch, aangezien ik op dat moment met die groep nog de meeste biologische/anatomische verwantschap had.
Mijn transitieblog: Fading Gender
diederique

Bericht door diederique »

De Osteopenie is inderdaad geen grote ramp. Sinds 2012 gebruik ik in verband daarmee al extra Calcium/Vitamine D en ga wat bewuster om met mijn dagelijkse portie melk.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)