Waar ik dus al bang voor was...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Stephen

Waar ik dus al bang voor was...

Bericht door Stephen »

Dit weekend is niet echt iets leuks gebeurd. Mijn moeder is erachter gekomen dat ik trans ben en ja, ik kan jullie zeggen, hier was de hel losgebroken! Ik werd voor zoveel dingen uitgescholden... Paar voorbeelden: schande voor de familie, homofiel, viezerik, kind van satan (mijn moeder is erg gelovig...) en van die termen zeg maar... :fpalm:
Gelukkig gaat ze het niet verder vertellen zegt ze omdat ze niet wil dat iedereen het weet dat ze een slechte zoon heeft.
Dat ze het ontdekt heeft was mijn eigen fout, ik had mijn computer niet vergrendeld en ze was dus in mijn gegevens aan het neuzen en dus ook in mijn browsergeschiedenis en in mijn dagboek :( Ik had nogal een goede band met mijn moeder en die is nu in 1 avond stuk gegaan omdat zij mij niet kan accepteren zoals ik ben! Jammer genoeg doen de meeste "vrienden" dat ook niet, weet niet of ik ze wel zo kan noemen dan.

Ik moest het effe kwijt!

Groetjes Stephentje (Alischa) :cry: :cry:
rachel

Re: Waar ik dus al bang voor was...

Bericht door rachel »

Heey wat naar ik heb opzich ouders die het wel accepteren maar
Als ik als mezelf in jou situatie zat is misschien hard maar had dan tegen moeders gezecht dat het over tussen ons is en dat ze nooit een zoon heeft gehad maar dat ben ik dan voor contacten met lotgenoten zit je hier goed er zij vast meer transgenders die hetzelfde meegemaakt en kunnen je er goed bij helpen
Ik kan eigenlijk alleen zeggen van sterkte en hoop dat ze het zal accepteeren
rachel

Bericht door rachel »

Een tip als je niet in een stad woont verhuis naar een stad daar zullen mensen je veel eerder accepteren en vind heb vrienden die je zullen acsepteren
Xxxrachel
Stephen

Bericht door Stephen »

Verhuizen is niet altijd mogelijk Rachel...
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Dat is, om het maar plat te zeggen, knap kut.

Een goede kennis van mij, die best wel gereformeerd is, en alpha cursussen gaf, heeft me wel eens verteld dat er over transseksualiteit eigenlijk niets in de Bijbel staat. Ja, dat beroemde vers in Deuteronomium waar staat dat mannen geen vrouwenkleding mogen dragen en andersom. Maar dat is OT en volgens velen sowieso daarom geen wet, en wat nou als je inderdaad een vrouw bent met de verkeerde genitaliën en hormoonklieren? Dan mag je eigenlijk geen mannenkleding dragen.
Blijft over het algemene principe dat je zuinig moet zijn op je lichaam. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben daar een stuk zuiniger op geworden sinds mijn coming out.

Zijn conclusie was in ieder geval dat het helemaal oké was. En de mijne dus ook ;)

Alleen jammer dat het allemaal zo vatbaar is voor andere interpretaties.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Hi Stephen...

Als je Religie als zoekterm intikt kom je een aantal topics tegen die hierover gaan, oa Deze

grts Daniéla
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Ik vrag me ook een beetje af waar in de bijbel staat dat je door andermans zoekgeschiedenis mag bladeren?

Barbarella ( Die niet in de bijbel voorkomt maar hemels lekker is . )
Na mij de zondvloed!
Fay

Bericht door Fay »

idd knap waardeloos,de positieve kant, ze weet het nu, daar hoef je dus niet bang meer voor te zijn, dat ze het ontdekt, wat dat betreft zie ik het als een opening, al zal dat niet zonder slag of stoot gaan, maar nu heb je niets meer te verbergen, kan me voorstellen dat dat nu nog niet ok voelt, later wel

sterkte

fay
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Daar de bijbel zelf ook op Internet staat om gevonden te worden zou je dat inderdaad wel mogen verwachten Barbarella.
Gelijk oversteken zou ik zeggen... gelijke monniken gelijke...
Stephen

Bericht door Stephen »

ikzelf geloof niet in god maar in iets anders dus mij maakt het niet uit of het in de bijbel staat... Ik ben en blijf gewoon mens :P