Wachttijden

Amy

Re: Wachttijden

Bericht door Amy »

Bas123

Bericht door Bas123 »

Nathan90 schreef:Wachttijd tot intake is zo lang omdat de psychs volgeboekt zijn. Ze zijn weken achtereen al volgeboekt om er vaart achter te zetten. ;)

Daarbij is de wachttijd tot intake niet van belang. Als het niet verandert is gaat de wachttijd (voor diagnostiek) namelijk in op moment van aanmelding, niet op moment van intake.

Dank voor je opmerking, dit wist ik niet. Dat is dus een meevaller. Ik ging iedere keer uit van inderdaad intake datum.
moonlight89

Bericht door moonlight89 »

Nathan90 schreef:Wachttijd tot intake is zo lang omdat de psychs volgeboekt zijn. Ze zijn weken achtereen al volgeboekt om er vaart achter te zetten. ;)

Daarbij is de wachttijd tot intake niet van belang. Als het niet verandert is gaat de wachttijd (voor diagnostiek) namelijk in op moment van aanmelding, niet op moment van intake.
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Op de site wordt namelijk aangegeven: ''De aangegeven wachttijd is de wachttijd tussen screeningsgesprek en start diagnostiek''
Bas123

Bericht door Bas123 »

moonlight89 schreef:

Volgens mij klopt dit niet helemaal. Op de site wordt namelijk aangegeven: ''De aangegeven wachttijd is de wachttijd tussen screeningsgesprek en start diagnostiek''

Volgens mij heeft Nathan gelijk, zo staat het inderdaad op de website en die wordt elke maand up-to-date gehouden.
Vanaf intake duurt het momenteel 27 weken en volgens mij komt hier elke maand zo'n beetje 2 weken bij.

Maar er staat ook ''De plaatsing op de wachtlijst wordt bepaald door de datum van de aanmelding bij het genderteam '' hiermee word denk ik bedoeld dat vanaf hier de wachttijd voor screening=intake'' in gaat.

De wachttijd vanaf intake naar 1e diagnostiekgesprek is 27 weken in April.
Ik verwacht het volgende:
- Mei up-date 29 weken
- Juni up-date site 31 weken
- Juli up-date site 33 weken
- Augustus up-date site 35 weken
- September up-date site 37 weken
- November up-date site 39 weken tussen intake gesprek en diagnostiekgesprek in.

Wachttijden : Het ligt eraan hoeveel mensen zich nieuw gaan aanmelden, dit kan niemand vooraf zeggen.
Wel wordt er verwacht dat de wachttijden ophoog zullen gaan. Er word wel een lichte schatting gegeven van een half jaar maar kan gerust veel langer worden dit kunnen ze vooraf niet zeggen.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Het kan best zijn dat het nu anders in hoor. Maar in de tijd dat ik me aanmeldde was de wachtlijst/tijd op die manier geschat.
moonlight89

Daan123 schreef:

Maar er staat ook ''De plaatsing op de wachtlijst wordt bepaald door de datum van de aanmelding bij het genderteam '' hiermee word denk ik bedoeld dat vanaf hier de wachttijd voor screening=intake'' in gaat.
''De plaatsing op de wachtlijst wordt bepaald door de datum van de aanmelding bij het genderteam'' = intake/screening (14 weken)
''De aangegeven wachttijd is de wachttijd tussen screeningsgesprek en start diagnostiek'' = eerste diagnostische gesprek (27 weken)
Dit is dus in totaal 41 weken wachten tot 1e diagnostische gesprek.

Zo is hoe ik het lees, maar al die nummertjes in het formulier zijn ook erg verwarrend, haha.
Bas123

Bericht door Bas123 »

Het staat er vind ik, ook niet echt duidelijk. Je moet de zin een paar keer overlezen, dit zal eigenlijk geen verwarring moeten geven.
Niek68

Bericht door Niek68 »

ik moet morgen voor de intake, zal ik het even vragen hoe het precies zit, wil tenslotte ook voor mezelf weten of ik nu 25 of 27 weken moet wachten.
There's only one way of life and that's your own
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

25 of 27 weken is de dicht op elkaar om echt onderscheid in te maken ben ik bang Niek.
moonlight89

Zou je misschien wel kunnen vragen hoe de nieuwe situatie is? Moeten we in totaal 27 weken wachten tot de diagnostiek, of is dat 14+27 weken? iig, heel veel succes morgen! :)