HRT, doseringen en toedieningsmethoden

rachel

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door rachel »

Dank je voor de tip Martine
Haha klopt heb nu een nieuwe telefoon net typte ik met de oude.
Maar wat voor mij belangrijk is is dat je uiterlijk er ook mee veranderd ik las in deze post dat in dit land een lage dosis hormonen krijgen nou ben ik bang dat mn uiterlijk niet veel veranderd snap je want ik heb er hard net als jullie er voor moeten strijden en dat je ziet dat er volgens jullie wat ik eerst niet wist over de Amerikaanse manier meer hormonen krijgen ik dacht dat overal hormonen hetzelfde waren ik ben bang dat ik met hormonen begin het eind resultaat tegenvalt ik heb vaak over plastische chirurgie gehad enzo ik kan wel een foto plaatsen hoe ik er uit ziet misschien is het ook niet nodig ik heb namelijk een slecht zelfbeeld
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Maak je nou eens niet zo druk... De amerikaanse dosering doet niets anders met je dan de nederlandse, behalve je wat extra destabiliseren. Je gezicht gaat heus veranderen, al zal het wel even duren voor het resultaat merkbaar is. En dan nog moet je uitkijken voor het verschijnsel dat je de veranderingen zelf het minst goed ziet.
Je kunt voor heel veel geld je gezicht vast laten verbouwen maar je zelfbeeld wordt daar niet beter van. Als je nou eerst eens wat hulp zoekt om wat aan dat zelfbeeld te doen?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
NaomiClareNL

Bericht door NaomiClareNL »

:fpalm:
Emma schreef:Maak je nou eens niet zo druk... De amerikaanse dosering doet niets anders met je dan de nederlandse, behalve je wat extra destabiliseren. Je gezicht gaat heus veranderen, al zal het wel even duren voor het resultaat merkbaar is. En dan nog moet je uitkijken voor het verschijnsel dat je de veranderingen zelf het minst goed ziet.
Je kunt voor heel veel geld je gezicht vast laten verbouwen maar je zelfbeeld wordt daar niet beter van. Als je nou eerst eens wat hulp zoekt om wat aan dat zelfbeeld te doen?
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

NaomiClareNL schreef::fpalm: ]
Individuele afweging en zo. En soms pakt het anders uit, daar weet jij alles van, helaas.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
Danielle

Bericht door Danielle »

Ik ben het volstrekt eens met Emma. Het is niet zo dat in de Verenigde Staten wonderpillen worden voorgeschreven. De resultaten die je zou bereiken met een 'amerikaanse behandeling' zullen niet ver uiteen lopen met die van een nederlandse. Als er al verschil gaat zijn. Ik heb zelf het idee dat aan de overkant van de oceaan er meer gebruik wordt gemaakt van plastische chirurgie dan hier.

Als je nu al een slecht zelfbeeld hebt, dan gaan hormonen of een srs dat niet voor je oplossen. Ze zullen helpen je beter over jezelf te voelen, dat zeker. Maar het is geen panacee die al je leed in één klap wegneemt. Dat wordt nogal eens gedacht en dat beeld wordt online vaak versterkt. Vooral als je gaat praten met lotgenoten die eenzelfde, niet realistisch, ideaalbeeld hebben van een medische behandeling.

Als je nu zelfbeeld issues hebt, dan gaan die niet weg zonder daaraan te werken. Dat kost moeite en tijd. Ik durf op basis van mijn eigen ervaring te stellen dat hé daar hulp bij nodig hebt van een therapeut. Als je op dit moment mentaal niet sterk in je schoenen staat dan raad ik je echt aan om professionele hulp en ondersteuning te zoeken. Een transitie is een zwaar en ingrijpend proces, zelfs als je volledige steun krijgt uit je omgeving.
Mijn transitieblog: Fading Gender
MarloesIsWeg

Bericht door MarloesIsWeg »

Emma schreef:Maak je nou eens niet zo druk... De amerikaanse dosering doet niets anders met je dan de nederlandse, behalve je wat extra destabiliseren. Je gezicht gaat heus veranderen, al zal het wel even duren voor het resultaat merkbaar is. En dan nog moet je uitkijken voor het verschijnsel dat je de veranderingen zelf het minst goed ziet.

In ieder geval is het duidelijk dat de meningen over hormonen en wat ze doen, en wat je het beste kunt doen, sterk verschillen. In Nederland hangt m.i,. een sfeertje van 'hulp zoeken', en alles in je hoofd oplossen. Dat klink dan mooi Emma, maar waarom dan nog in transitie gaan ? En wat is er toch op tegen om in een paar jaar van man naar vrouw te gaan, waarom moet dat jaren duren ? En dat extra destabiliseren, praat voor je zelf !! Ik werd instabieler van lage doseringen en ben daarom omhoog gegaan, en dat werkte prima.

Het is niet òf het Amerikaanse òf het Nederlandse, maar het zou èn èn moeten zijn.

Rachel, Als je toch in Nederland bent, en al helemaal als je bijna aan de beurt bent, dan zou ik gewoon eerst kijken wat de Nederlandse teams voor je kunnen doen.

In Thailand heb ik transvrouwen ontmoet uit alle delen van de wereld, ook uit Amerika, en sommigen gebruikten erg veel, en sommigen net zoveel als het vu voorschrijft. Zij hebben wat dat betreft meer vrijheid, meer keuze, meer overleg, meer eigen verantwoordelijkheid, maar dat betekend niet dat iedereen voor de max dosering gaat. Wel zag ik heel duidelijk verschillen tussen mensen die veel of weinig gebruikten, maar ook daar zijn uitzonderingen op. Uiteindelijk weet ik voo rmezelf gewoon wat ik weet, en ik hoef maar in de spiegel te kijken en ik zie haar op mn hoofd waar het kaal was. Maar goed, ook die progesteron ben ik pas gaan nemen na mn srs, dus ook niet gelijk aan het begin, dat kan gewoon. Overigens zag ik daar ook mensen met gezichtsoperaties. Dat kan ook veel doen. Ik vond het niet altijd heel mooi eerlijk gezegd, maar ik heb dan ook geen vergelijkende foto's gezien.

En als je na die anderhalf jaar RLT zoiets hebt van, ik wil nog iets anders proberen, dan kun je misschien net als ik een gynaecologe vinden of een endo die bereid is je daarmee te helpen. Dat is toch wel fijner hoor Rachel, dan stiekum met je credit card 'drugs' te smokkelen... Die gyno's en endo's zijn misschien een stuk bereidwilliger als je al bij het genderteam alles hebt doorlopen, dan lopen ze niet het risico dat ze de schuld krijgen als je spijt krijgt van je transitie.
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Martine Le Clere schreef: In ieder geval is het duidelijk dat de meningen over hormonen en wat ze doen, en wat je het beste kunt doen, sterk verschillen. In Nederland hangt m.i,. een sfeertje van 'hulp zoeken', en alles in je hoofd oplossen. Dat klink dan mooi Emma, maar waarom dan nog in transitie gaan ? En wat is er toch op tegen om in een paar jaar van man naar vrouw te gaan, waarom moet dat jaren duren ? En dat extra destabiliseren, praat voor je zelf !! Ik werd instabieler van lage doseringen en ben daarom omhoog gegaan, en dat werkte prima.
Praten voor jezelf, inderdaad. Je had het er over dat je stabieler werd van progesteron na je SRS, dat lijkt me toch wat anders.
En er hangt hier in Nederland, en al helemaal op dit forum, geen sfeer van 'los het maarin je hoofd op'. Niet bij de gevestigde hulpverlening, en zeker niet bij mij. Er zullen hier in NL best kwakzalvers zijn die een soort van conversietherapie aanbieden maar het is al lang bekend dat dat niet werkt en alleen maar slachtoffers eist.
Niemand anders dan jezelf kan bepalen of je genderdysforie ervaart. Daar valt niks aan op te lossen in je hoofd en de huidige procedure van het VUmc doet daar ook geen recht aan. Het duurt allemaal onnodig lang en in de WPATH schijnt er ook "al" over gesproken worden om de eerste RLE brief af te schaffen, zodat de start van RLE en hormonen veel sneller kan. Informed consent, en dat soort dingen.

Neemt niet weg dat je iemand die zelf zegt een heel laag zelfbeeld te hebben, best mag waarschuwen. Voor zowel te hoge als te lage verwachtingen. Rachel moet zelf weten wat ze daarmee doet.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
rachel

Bericht door rachel »

Ik kon kiezen voor een pleister waar ik aan twijfel of het genoeg met me doet of gel en pillen waar ik meer in geloof want dan kan je iets meer pillen nemen iet teveel maar die schijnen gevaarlijk te zijn ik ga zeker voor een hogere dosis vragen ik bedoel we hebben het al moeilijk genoeg dus je uiterlijk is heel belangrijk ook kan ik morgen het recept krijgen ben beniewd
Klopt zelfs met chirurgie kan je nog onzeker zijn maar misschien zien mensen je dan wel staan want ik ga binnenkort naar een grote school ben er vandaag geweest voor workshop echt super eng gewoon puur omdat ik nog niks aan me zelf verbouwd heb dus iemand met een pruik en make up legging met rokje erover en platte schoenen die ik vreselijk vind verder krijg ik van mnd omgeving ook geen hulp enzo ik heb veel kleding meeste draag ik thuis in de woongroep
O trouwens welk tape kan je het best gebruiken om m te laten verdwijnen zonder geluid als je zit en het beste verbergen want ik dacht dat dat gevaarlijk was klopt dat
Jennifer W

Bericht door Jennifer W »

Ik heb juist begrepen vanuit de informatie die ik heb.....dat teveel innemen juist kan leiden tot het tegenovergestelde effect.....
Ik zou je willen adviseren toch voor de pleisters te gaan gezien ik denk dat je de verleiding wel eens niet kunt weerstaan om teveel te nemen en daarmee misschien wel eens een stuk verder van huis kunt geraken.

Maar goed, zoiets moet je wel willen horen....
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

De dosis is niet alleszeggend : je reageer , of je reageer niet . Hoe gevoelig zijn de receptoren die door de hormonen getriggerd worden en hoe reageren de organen die aangestuurd worden . Veel is erfelijk al bepaald daarin .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.