Stealth leven

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
tanja1977

Stealth leven

Bericht door tanja1977 »

Zijn er hier post-op transseksuelen die Stealth leven?

Groetjes,
Tanja.
Veronica

Re: Stealth leven

Bericht door Veronica »

*Veronica's definitie van Stealth*

Heel simpel als een trans stealth wil leven zou diegene ook niet op een T-forum moeten zitten, niemand over haar of zijn verleden vertellen (ook niet aan een trans) en echt nooit maar dan nooit aan iemand vertellen wie diegene ooit is geweest.

Oftewel door alleen al op deze forum te zijn is iemand in mijn ogen al niet meer stealth.

*moest het even kwijt.
Afbeelding
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Daarin heeft Veronica een punt Tanja. Dat terzijde!
Niet omdat ik kritiek heb op mensen die het ambiëren en doen maar voor mijn gevoel ben ik m'n hele leven al stealth geweest en dat is in het laatste gedeelte wel het laatste wat ik wil. Een ieder die zich daar beter bij voelt krijgt van mij alle respect wat maar mogelijk is.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Danielle

Bericht door Danielle »

Ik vind niet dat posten op een forum, al dan niet onder pseudoniem, afbreuk doet aan stealth leven. Het is natuurlijk wel maar net hoe je stealth definieert. Voor mij betekent stealth dat je omgeving, op een enkeling na, niets weet van je anatomische verleden. Maar dat je wel vertrouwelingen kan hebben. Zonder vertrouwelingen, zij het in het echte leven, of online, lijkt het me heel moeilijk om met issues die door genderdysforie worden veroorzaakt om te gaan.

Heel hard over wat stealth is heb ik tot vijf minuten geleden eigenlijk niet nagedacht. Vooral omdat ik ervoor heb gekozen heel open te zijn over mijn transstatus. (ik beschouw mezelf nog steeds als transgender, dat zal ik waarschijnlijk de rest.van mijn leven blijven doen.)
Mijn transitieblog: Fading Gender
Madeleine

Bericht door Madeleine »

Zelfs al zou ik 100% van de tijd 100% passabel zijn dan nog zou ik niet stealth kunnen leven...

Een verleden bij elkaar liegen om niet op te vallen en alle contacten verbreken? Ik zou het niet willen.
In de praktijk is het overigens geen onderwerp van gesprek, maar ga ik er niet krampachtig over doen als het eens ter sprake komt ;)
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Heb er ook geen enkele behoefte aan. De wereld ziet me zoals ik ben en twijfelt blijkbaar nergens aan. Familie en vrienden kennen mijn verleden maar ik wil ze voor geen goud kwijt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
doll89

Bericht door doll89 »

ik leef wel redelijk stealth ,, op school, schoonfamilie, en in het dagelijks leven ..
maar mensen zoals mijn ouders, beste vriendinnen al sinds vroeger, familie en vriend weten het natuurlijk wel. maar behalve heel af en toe met mijn vriend of ouders praat ik er nooit over met familie en vrienden van vroeger en hen ook niet meer met mij over dat onderwerp. ik ga het contact met hen ook niet verbreken alleen maar om een nieuw leven te beginnen waarin niemand het weet.
Fay

Bericht door Fay »

Stealth zal mij ook nooit lukken en niet willen, lijkt me enorm eenzaam, van de andere kant wordt ik toch wel moe van de mensen die mij van mijn oude naam kennen en die me dan ook roepen bij die naam, maar die ik niks uit wil leggen en aldus negeer ik het maar

De behoefte eronder is echter wel een frisse start elders zodat je dat niet elke keer tegenkomt en vanaf het begin leeft in je nieuwe leven,maar dat gaat je nooit lukken, er is altijd wel iemand die, en ik zal gezien worden als die een die vroeger een man was

Ik lig al op straat, nie meer terug te draaien tenzij emigratie

Fay
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Op z'n minst zou ik moeten verhuizen. De hele wijk is zo'n beetje getuige geweest van mijn transformatie.
Vanmiddag in het winkelcentrum raakte ik in gesprek met een jong ding (45 pas ;) ) die enkele straten verder woont. Ze maakte al snel duidelijk dat ze haar man aan de dijk had gezet en op zoek was naar een leuke vrouwelijke partner. Ze weet dat Elisabeth is overleden en begon over het eenzaam zijn. Kortom, ze probeerde kennelijk een boodschap over te brengen waar ik niet op zat te wachten, maar het gaf me toch wel het prettige gevoel dat ze mij gewoon als vrouw zag. Heel aardig mens hoor, maar niet mijn tiep, za'k maar zeggen.
Stealth? Ja, in het centrum van de stad. Niet hier :D
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Amy

Bericht door Amy »

doll89 schreef:ik leef wel redelijk stealth ,, op school, schoonfamilie, en in het dagelijks leven ..
maar mensen zoals mijn ouders, beste vriendinnen al sinds vroeger, familie en vriend weten het natuurlijk wel. maar behalve heel af en toe met mijn vriend of ouders praat ik er nooit over met familie en vrienden van vroeger en hen ook niet meer met mij over dat onderwerp. ik ga het contact met hen ook niet verbreken alleen maar om een nieuw leven te beginnen waarin niemand het weet.
Zoals jij leeft beschouw ik wel zo goed als volledig stealth. Als ik dat kan bereiken zal ik heel erg tevreden zijn.