Stealth leven

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Veronica

Re: Stealth leven

Bericht door Veronica »

Amy schreef:
doll89 schreef:ik leef wel redelijk stealth ,, op school, schoonfamilie, en in het dagelijks leven ..
maar mensen zoals mijn ouders, beste vriendinnen al sinds vroeger, familie en vriend weten het natuurlijk wel. maar behalve heel af en toe met mijn vriend of ouders praat ik er nooit over met familie en vrienden van vroeger en hen ook niet meer met mij over dat onderwerp. ik ga het contact met hen ook niet verbreken alleen maar om een nieuw leven te beginnen waarin niemand het weet.
Zoals jij leeft beschouw ik wel zo goed als volledig stealth. Als ik dat kan bereiken zal ik heel erg tevreden zijn.
Stealth is volgens mij haast onmogelijk, dan zou niemand op de artsen en psychologen na over je verleden mogen weten.

En natuurlijk zou de persoon in kwestie nooit meer van haar of zijn leven over het verleden kunnen of mogen praten.
Afbeelding
Anon20190712

Bericht door Anon20190712 »

Je kan nu eenmaal niet in transitie gaan zonder dat iemand het merkt...
en om nu diegene die belangrijk genoeg waren om te vertellen dat je in transitie gaat aan de kant te zetten om wille van stealth te kunnen leven...dat lijkt me een beetje rigoureus en tevens onnodig. Ik vind dat iemand stealth leeft wanneer deze op een punt in de transitie is gekomen dat uitleg over de transitie die achter de rug is onnodig is en er voor kiest mensen daar dan ook niet specifiek van op de hoogte te stellen.

In die zin leef ik stealth.
Dat betekent dus niet dat niemand weet van mijn verleden.
Maar betekent wel dat ik er voor kies (en degene die er wel van weten hier rekening mee houden) om mensen in mijn omgeving hier niet over te informeren.
Maria_G

Bericht door Maria_G »

First, the stealth live is impossible for many TS. Work experience, education history, people we knew, etc.
Second - it will be very hard life to handle the difficulties.
Professional spies are well paid and they can not do their job in different way.
Criminals chased by police also have good reasons to hide, probably a long term imprisonment are waiting for them.
Should I live like a criminal or spy? Have I done something I need to be ashamed of?
Probably a previous life is not something we need to tell everybody at every corner.

Transition is to become free of lies and playing roles, not entering a new role pretending something artificial.
Alice

Bericht door Alice »

Leuk dat ieder een eigen definitie heeft wat in stealth leven is, wat de betekenis is voor hem/haar.

Ik kan zeggen dat ik redelijk in stealth leef. Buiten mijn familie weet een paar directe bekenden waaronder de huisarts niemand iets van mijn verleden.

Gouden regel; lieg nooit tegen je arts of advocaat daar heb je alleen je zelf mee.

Toen ik met mijn transitie begon had ik al het idee om zo ver mogelijk in stealth te gaan leven. Halverwege mijn transitie moest ik, gedwongen, ander werk aannemen en verhuizen naar een andere stad 20 km verder op.
Het was voor mij een mooie gelegenheid om ‘vriendschappen’ te verbreken en een nieuw leven op te bouwen.
Later ben ik nog een keer verhuist, transitie was toen al afgesloten, naar een ander gedeelte in Nederland.
Verhuizen geeft de gelegenheid om overtollige ballast kwijt te raken, in welke vorm dan ook.
Nu is het, “Niemand weet dat ik Repelsteeltje heet” voor mijn leef en werkomgeving nieuwe vriendschappen zijn opgebouwd zonder kennis van mijn verleden.
Ik voel mij er prettig bij. Ik ben nu gewoon ‘iemand’ en dat is het.

Ik denk met de kennis van nu dat de kans op een gelukkig, normaal, leven iets beter (voor mij) is dan als ik mij nog als ex. transgender kenbaar zou maken. Hoe goed ook de rest van de mensheid met je omgaat je bent altijd iemand met een vlekje, men blijft over je denken.
Als voorbeeld, als in je omgeving het woord ‘homo’ gebruikt wordt verwissel die met ‘transgender’ dan kun je ongeveer weten hoe de omgeving over je denkt. Hoeft niet echt negatief te zijn maar je blijft apart.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
elke

Bericht door elke »

Ik begrijp het nut van stealth niet zo. Het lijkt alleen nuttig voor onzekere mannen en vrouwen die n relatie met je hebben en dat liever niet aan de grote klok hangen vanwege vooroordelen.

Toch zijn er ook manieren om individueel als ts handig met vooroordelen om te gaan.

Ik heb nooit geambieerd stealth te gaan en ben dat ook niet. ..het overkomt me wel eens dat vriendschappen ontstaan en dan heb ik een ongemakkelijk gevoel. .moet ik nu aan een coming out doen of niet? Interessant om dat mee te mogen maken maar ook wel maf....want zo blijf je aan de gang.
elke

Bericht door elke »

I agree with Maria 100%!
elke

Bericht door elke »

Veronica schreef:
Amy schreef:
doll89 schreef:ik leef wel redelijk stealth ,, op school, schoonfamilie, en in het dagelijks leven ..
maar mensen zoals mijn ouders, beste vriendinnen al sinds vroeger, familie en vriend weten het natuurlijk wel. maar behalve heel af en toe met mijn vriend of ouders praat ik er nooit over met familie en vrienden van vroeger en hen ook niet meer met mij over dat onderwerp. ik ga het contact met hen ook niet verbreken alleen maar om een nieuw leven te beginnen waarin niemand het weet.
Zoals jij leeft beschouw ik wel zo goed als volledig stealth. Als ik dat kan bereiken zal ik heel erg tevreden zijn.
Stealth is volgens mij haast onmogelijk, dan zou niemand op de artsen en psychologen na over je verleden mogen weten.

En natuurlijk zou de persoon in kwestie nooit meer van haar of zijn leven over het verleden kunnen of mogen praten.
Nou op een zeker moment was ik wel uitgepraat over trans-zijn. Werd ook heel moe van de associaties en vooroordelen die het opriep bij anderen. Nu moet ik echt zoeken naar een reden om erover te beginnen...ik praat gewoon over mn verleden en hoef niet te liegen maar ik heb dan ook geen mannenverleden. Het kan met gemak het verleden van een normale vrouw zijn....heb geen mannelijke interesses gehad (En nog steeds niet). Over het trauma van TS zijn...daar heb ik geen zin meer om over te praten met mensen die het toch niet begrijpen. Dat geldt ook voor transen Trouwens...die ga ik irl soms nog meer uit de weg dan cismensen die het weten en er rare gedachtes nahouden.

Transen projecteren helemaal hun eigen ervaring met hartelust op jou.
jacqueline

Bericht door jacqueline »

ook leuk: loop je post kom je langs een school....zegt daar zo'n jochie van een jaar of 9: "kijk daar, die postbode heeft tieten"!! Is zeker nep, zei hij er ook nog achter aan. En ik: "helemaal niet! Niks nep....puur natuur......Ze begrijpen er ook niks van...eerst man en nu tieten....hoe kan dat..... :mrgreen:
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

elke schreef:Transen projecteren helemaal hun eigen ervaring met hartelust op jou.
Dat geldt in het algemeen voor elke vorm van onderlinge hulp. Je zult het tegenkomen bij alle mogelijke patiëntenverenigingen, en bij mensen die zonder gerichte opleiding voor psycholoogje proberen te spelen.

Ik trap er zelf ook steeds weer in, ondanks dat ik er steeds bewuster van ben dat dat niet bepaald goed is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Alice schreef:Verhuizen geeft de gelegenheid om overtollige ballast kwijt te raken, in welke vorm dan ook.
Dat heb ik dus ook gemerkt. Dat ik ging verhuizen was om een andere rede. Het was helemaal niet de bedoeling om daarbij alles uit mijn oude woonomgeving kwijt te raken. Het is niet zo dat ik heel ver weg ben gaan wonen. Gewoon binnen de regio verhuisd, maar ondanks dat is het wel gebeurd dat ik de contacten uit die oude woonomgeving helemaal uit het oog verloren ben.
Daar voel ik me ontzettend goed bij, want nu ben ik er ook vanaf dat ze mij als een "hij" blijven zien en het over "hem" hebben wanneer ze het over mij hebben. Waar ik nu woon hebben ze gelukkig gelijk de juiste eerste indruk gekregen. Op één buurvouw na weet er hier niemand iets van mijn geschiedenis. Of er moeten meelezers zijn uit mijn buurt. Mijn naam komt niet veel voor, dus je komt met een beetje zoeken op internet al vrij snel op dit forum uit.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.