Jongeren forum over dingen dat anderen niet begrijpen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
rachel

Jongeren forum over dingen dat anderen niet begrijpen

Bericht door rachel »

na aanlijding over mischien een jongeren afdeling heb ik een post gemaakt waar je van alles kunt sturen.
alles wat wij als jonge transgenders meemaken wat de oudere transen niet begrijpen kun je hier kwijt over problemen op school uitgaan en alles wat ons bezig houd en intresseerd.
Jannet V

Re: Jongeren forum over dingen dat anderen niet begrijpen

Bericht door Jannet V »

Lieve Rachel, ik was 8 toen ik besefte dat mijn lichaam niet helemaal overeen kwam met mijn gevoel. Geworsteld met de puberteit omdat mijn vriendinnen ineens hun eigen hokje hadden. Vergeefs gevochten tegen de testosteron en vrienden toegestaan om mijn zielgenoten buiten hun weten om te beledigen en te vernederen. Me onzichtbaar geschaamd voor alle mannetjes die een gemakkelijk slachtoffer vonden in mijn vriendinnen. Ga me niet vertellen dat ik jonge transgenders niet begrijp want ik was er al lang voordat jij in de planning zat.
Lieve groetjes Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Sorry, het was zeker niet persoonlijk bedoeld. En ik schoot heel erg uit mijn slof.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
rachel

Bericht door rachel »

Jannet V schreef:Sorry, het was zeker niet persoonlijk bedoeld. En ik schoot heel erg uit mijn slof.
maakt niet uit je mag alles zeggen
Anon20190712

Bericht door Anon20190712 »

Ben het met Jannet eens, natuurlijk zijn er onderwerpen waarbij je misschien graag herkenning zoekt van leeftijdsgenoten. Maar juist van diegene die bepaalde fases al achter de rug hebben kan je veel leren- of dit nu leeftijd of fase in de transitie betreft. Daarom is het ook zo waardevol dat de leeftijden op dit forum zo uiteen lopen. Dan vind je naast herkenning van leeftijdsgenoten ook herkenning van diegene die dat punt al voorbij zijn, daarmee krijg je een ander perspectief mee van de situaties waarin je verkeerd.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ik ben inderdaad ook ooit een keer 4 geweest. En 11. En 21. En alle leeftijden ervoor en tussenin, plus nog een flink aantal erna.

Ik ben er niet van om jaloers te doen omdat 'de jongeren het tegenwoordig zoveel makkelijker hebben'. Dat is niet waar. Andersom hou ik er ook niet van als er mensen bij voorbaat al roepen dat ik ze niet begrijp. Ik begrijp het prima. Voor zover ik mezelf kan begrijpen, natuurlijk. Maar dat geldt voor iedereen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
rachel

Bericht door rachel »

Lucas schreef:Ben het met Jannet eens, natuurlijk zijn er onderwerpen waarbij je misschien graag herkenning zoekt van leeftijdsgenoten. Maar juist van diegene die bepaalde fases al achter de rug hebben kan je veel leren- of dit nu leeftijd of fase in de transitie betreft. Daarom is het ook zo waardevol dat de leeftijden op dit forum zo uiteen lopen. Dan vind je naast herkenning van leeftijdsgenoten ook herkenning van diegene die dat punt al voorbij zijn, daarmee krijg je een ander perspectief mee van de situaties waarin je verkeerd.
Das ook waar maar toch zit er wel verschil intresses kijk op wereld en omstandigheden en levenstijl
Veronica

Bericht door Veronica »

Jongeren forum (of topic) heeft geen nut, ook meningen bij jongeren verschillen te veel en loopt het alsnog uit de hand.

Uit ervaring, ik ben zelf jong maar zo vaak als ik bijna ruzie kreeg omdat meeste jonge transen gouden bergen verwachten van hrt en hun ongeduld, nee het loopt ook met jongeren only uit de hand.
Afbeelding