De reden was omdat ze in een "abusive relationship" zitten! Ik, als vriendin probeer die dames uit te leggen dat het niet O.K. is
dat jouw man je slaat, dat die van je steelt, je vernederdt en mishandelt. Maar vaak praat ik dan tegen een muur omdat zij het niet ( willen ) bessefen! Naast advies geven is er weinig verder wat ik kan doen, en als je daar niks mee doet, maar wel elke keer wil uithuilen bij mij
over wat hij jou wel niet allemaal aandoet, ben ik er een beetje klaar mee. Ik snap dat liefde soms blind maakt maar als je het accepteert dat
je zo wordt behandeld, dan is er toch echt iets mis met jou! Ik heb ook meerdere relaties achter de rug, maar heb gelukkig nooit in zo'n situatie gezeten. Ik ben ook "head over heels" verliefd geweest, maar zou zoiets nooit accepteren!
Ik had 1 meid gevraagd, hoe is het zo gekomen? Volgens haar heeft hij haar door de jaren heen zo gekleineerd dat ze minder van zichzelf is gaan denken, en dat er niks anders is dan hij. Ik ben geconditioneerd door hem zegt ze, ze zegt ook dat ze inziet dat dit fout is en dat het niet zo verder kan! Een week later is hij weer terug bij haar!
Een ander meid zegt tegen mij ( na een preek van mij ) " atleast i know how to keep a man"! Dit zegt ze kort nadat het uit was met mijn ex.
waarop ik reageer " Thats not a man i would like to keep"!
Dus nu vraag ik me af wat het precies is waardoor vrouwen dit accepteren? Is het naiviteit, of zien ze zichzelf als minderwaardig of is het puur "stupidity"?!