Start traject

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Leonie X

Start traject

Bericht door Leonie X »

Hoi! Sinds dat ik mezelf had voorgesteld (februari) tot nu heb ik m'n ouders verteld dat ik trans ben en heb ik nogal wat onderzoek gedaan naar de transitie enz. Ik ga nu naar het laatste jaar van de middelbare school. M'n ouders hebben liever dat ik niet op dit moment begin met leven als het andere geslacht en eerlijk gezegd lijkt het ook mij best eng. Het lijkt hen en mij een stuk handiger om te beginnen wanneer ik naar een nieuwe school ga, aangezien ik me dan als een 'nieuw' persoon kan voorstellen, dit lijkt me best realistisch. Ik wil liever geen tijd verliezen en vroeg me af of ik me alvast bij het VU kan aanmelden om dan zo snel mogelijk na m'n examenjaar te beginnen met de RLE en zo? Is het mogelijk ivm de tijden van het traject? Kan ik tot die tijd leven als m'n huidige geslacht (alhoewel ik best 'androgyn' ben)? Waarschijnlijk wil ik het sneller laten gaan dan mogelijk is maar ja...
Groetjes!
Amy

Re: Start traject

Bericht door Amy »

Ik denk dat als je je nu aanmeld dat tegen de tijd dat je met RLE mag beginnen dat jaar al weer voorbij is.
Ik weet niet wat de wachtlijst is nu maar dat is niet snel minder dan een half jaar. De diagnose mag je ook wel minstens een half jaar voor rekenen.
Leonie X

Bericht door Leonie X »

Ik denk dat als je je nu aanmeld dat tegen de tijd dat je met RLE mag beginnen dat jaar al weer voorbij is. Ik weet niet wat de wachtlijst is nu maar dat is niet snel minder dan een half jaar. De diagnose mag je ook wel minstens een half jaar voor rekenen.
Dat is eigenlijk prima, ik wilde nl sowieso beginnen met leven als het andere geslacht zodra ik begin met de nieuwe school, de echte RLE komt dan maar wat later. Dan ben ik in ieder geval aangemeld en een klein stuk op weg in het traject!
Cait

Bericht door Cait »

Dapper. En uiteindelijk slimme keuze
Kisamin

Bericht door Kisamin »

Uit mijn ervaring wil het VU heel erg dat jij aangeeft wanneer je naar de volgende stap wilt, en dan gaan zij kijken of ze dat ook vinden. Maar als je dus langer wilt wachten, kan dat altijd. Voor het eerste aanmelden, zou ik gewoon doen als jij daar aan toe bent.
Leonie X

Bericht door Leonie X »

Dank je Caitlyn!
Uit mijn ervaring wil het VU heel erg dat jij aangeeft wanneer je naar de volgende stap wilt, en dan gaan zij kijken of ze dat ook vinden. Maar als je dus langer wilt wachten, kan dat altijd. Voor het eerste aanmelden, zou ik gewoon doen als jij daar aan toe bent.
Dat klinkt goed, en zal ik doen.