Hallo iedereen,
Ik ben nog maar pas bezig met het oriënteren in de stappen die ik wil zetten om vrouwelijker door het leven te kunnen gaan, en ondervind nu al veel weerstand van de samenleving om het maar zo te zeggen. Dit houdt me heel erg tegen in mijn vrijheid in wie ik wil zijn. Ik draag nog helemaal geen vrouwenkleding en accessoires en toch ben ik in het korte tripje naar mijn moeder's huis al lastiggevallen door een groep jongens. In de bus keken ze me al de hele tijd aan en toen ik wegging riepen ze me iets na. Het enige dat ik draag is een redelijk strakke skinny jeans en volgens mij is dat (belachelijk gewoon) de reden dat ze met lastig vielen.
Kan iemand me vertellen of pesterijen heel erg kunnen worden/uit de hand kunnen lopen en heeft iemand ervaring met soortgelijke situaties, want ik ben er best wel bang voor.
Groetjes!
Pesterijen.
-
fenna
Re: Pesterijen.
Hi,
In mijn leven ben ik veel en erg lang gepest om verschillende dingen. Echter nooit ivm T gerelateerde aspecten.
Wel had ik een keer bijzondere belangstelling van een man (uit een groepje) die me probeerde te versieren. Gaandeweg kwam hij erachter hoe het er bij mij voorstond, maar dat had geen vervelende gevolgen voor mij. Ergens konden ze er zelf wel om lachen. Een keer op straat werd ik roepend voor vrouw met ballen uitgemaakt door jongens die langs fietsten. Daar had ik een scherp antwoord op:" Als jij ballen hebt, kom je dat recht in mijn gezicht zeggen" gelukkig heb ik mijn stem(gebruik) mee. In de verte hoorde ik nog: "Shit het is echt een vrouw" en weg waren ze.
Wat ik wil zeggen naar jou is dat naarmate je sterker staat in jezelf en je zelf overtuigd bent dat je op de goede weg zit, je van omstanders niet echt veel hoeft te vrezen. ga je angstig om je heen loeren van gaan ze me 'lezen', dan zullen ze vooral dat in de gaten hebben en verder kijken en aspecten vinden om belachelijk te maken. met groepen speelt dat allemaal sneller dan met mensen alleen. Het sleutelwoord is zelfvertrouwen. Zorg dat dat goed blijften je kunt de wereld een stuk makkelijker aan
Het is een beetje generaliserend opgeschreven, maar het zijn wel mijn ervaringen in het 'wild'
Evengoed kunnen situaties toch best uit de hand lopen. Daar zijn ook wel voorbeelden van in de media geweest.
Als je bang bent voor reacties op straat, kun je overwegen om eerst een paar keer naar besloten T bijeenkomsten te gaan. Daar kun je oefenen in een tamelijk veilige omgeving.
zet m op en blijf geloven in jezelf
Fenna
In mijn leven ben ik veel en erg lang gepest om verschillende dingen. Echter nooit ivm T gerelateerde aspecten.
Wel had ik een keer bijzondere belangstelling van een man (uit een groepje) die me probeerde te versieren. Gaandeweg kwam hij erachter hoe het er bij mij voorstond, maar dat had geen vervelende gevolgen voor mij. Ergens konden ze er zelf wel om lachen. Een keer op straat werd ik roepend voor vrouw met ballen uitgemaakt door jongens die langs fietsten. Daar had ik een scherp antwoord op:" Als jij ballen hebt, kom je dat recht in mijn gezicht zeggen" gelukkig heb ik mijn stem(gebruik) mee. In de verte hoorde ik nog: "Shit het is echt een vrouw" en weg waren ze.
Wat ik wil zeggen naar jou is dat naarmate je sterker staat in jezelf en je zelf overtuigd bent dat je op de goede weg zit, je van omstanders niet echt veel hoeft te vrezen. ga je angstig om je heen loeren van gaan ze me 'lezen', dan zullen ze vooral dat in de gaten hebben en verder kijken en aspecten vinden om belachelijk te maken. met groepen speelt dat allemaal sneller dan met mensen alleen. Het sleutelwoord is zelfvertrouwen. Zorg dat dat goed blijften je kunt de wereld een stuk makkelijker aan
Het is een beetje generaliserend opgeschreven, maar het zijn wel mijn ervaringen in het 'wild'
Evengoed kunnen situaties toch best uit de hand lopen. Daar zijn ook wel voorbeelden van in de media geweest.
Als je bang bent voor reacties op straat, kun je overwegen om eerst een paar keer naar besloten T bijeenkomsten te gaan. Daar kun je oefenen in een tamelijk veilige omgeving.
zet m op en blijf geloven in jezelf
Fenna
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Pesters hebben een soort antenne voor onzekerheid, dus als jij uitstraalt: "let liever niet op mij" of iets dergelijks dan loop je meer risico. Als je gewoon rust uitstraalt en gewoon je ding doet (en dat kost tijd dat weet ik uit eigen ervaring) valt niemand je lastig.
Irene
-
OceaanGolf
Dank je wel voor de reacties! het heeft me al gerust gesteld 
-
Silvia
ik denk zelf dat het niet door jou skinny jeans komt .
zag in de stad veel jongere jongens met skinny jeans aan .
vaak is het als je oog contact met ze heb , dat ze irritant ga worden.
heb tot nu toe geen pesterijen ondervonden * even afkloppen *
xoxo
zag in de stad veel jongere jongens met skinny jeans aan .
vaak is het als je oog contact met ze heb , dat ze irritant ga worden.
heb tot nu toe geen pesterijen ondervonden * even afkloppen *
xoxo
Everyone is Perfect in their Own Way

-
Jessy
Wat Irene hier zegt kan ik helemaal bevestigen. Als jij op den duur lekkerder in je vel zit zul je wellicht veel minder te vrezen hebben.Pesters hebben een soort antenne voor onzekerheid, dus als jij uitstraalt: "let liever niet op mij" of iets dergelijks dan loop je meer risico. Als je gewoon rust uitstraalt en gewoon je ding doet (en dat kost tijd dat weet ik uit eigen ervaring) valt niemand je lastig.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
J1nny
Klopt, in het prille begin van mijn transitie zat ik het trammetje op het openluchtmuseum Arnhem.
Er kwam een baal Marokkaanse pubertjes binnen en die gingen zich wat puberaal gedragen.
Een van die gasten ging op een tafeltje zitten, dus ik stuurde hem eraf, een ander pikte dat niet (iemand die ons de les leest) en ging toen zitten.
Na een boze blik van mij verdampte hij zonder commentaar.
Een vrouw van 190 cm wil je geen herrie mee krijgen blijkbaar.
Ergo, als je zelf zeker in je vel sta, heb je geen problemen.
Er kwam een baal Marokkaanse pubertjes binnen en die gingen zich wat puberaal gedragen.
Een van die gasten ging op een tafeltje zitten, dus ik stuurde hem eraf, een ander pikte dat niet (iemand die ons de les leest) en ging toen zitten.
-
Fay
Klinkt allemaal leuk, als je goed in je vel zit, als je zelfvertrouwen hebt, maar wat als dat niet is en je dat niet hebt
enkele tips
https://sochicken.nl/direct_meer_zelfve ... 8_manieren
Fay
enkele tips
Fay
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Dat kan je trainen, door gewoon je dingen te blijven doen, dan ga je het echt normaal vinden op den duur. Elke keer dat er niets negatiefs gebeurt groeit je zelfvertrouwen voor de volgende keer.Fay schreef:Klinkt allemaal leuk, als je goed in je vel zit, als je zelfvertrouwen hebt, maar wat als dat niet is en je dat niet hebt
enkele tips
Fay
Irene
-
Butterflyflaps
badass xDJinny schreef:Klopt, in het prille begin van mijn transitie zat ik het trammetje op het openluchtmuseum Arnhem.
Sway all day, Butterfly flaps all the way !
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>