"tussen ons verandert er niets"

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Arike

Re: "tussen ons verandert er niets"

Bericht door Arike »

Jessy schreef:Helemaal mee eens!
Echte vrienden zijn mensen die zelf laten weten hoe ze zich erbij voelen, en wat er speelt, en niet gaan wachten tot je ze met alle info achterna loopt.

Ook een begrijpelijke reactie. Het is bij velen van ons wel zo dat we in ons "oude leven" terughoudender waren, op de achtergrond zaten, verlegen overkwamen. En er in onze "tweede kans" ineens een dosis zelfzekerheid ontketent die mensen die ons kennen, niet van ons gewoon zijn.
Hmmm ik ben ook stukken zelfverzekerder dan in mijn "oude leven"

Echte vrienden heb ik trouwens niet overgehouden uit dat leven .....
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Romy Danielle

Bericht door Romy Danielle »

'k zit kapot, die collega met wie ik al jaren mijn intiemste geheimpjes heb gedeeld, wil mij niet meer kennen.
"Sinds je met die verbouwing bent begonnen" zei hij ook nog.
Heb het ff niet meer ...
Als je toch eens wist hoeveel pijn je me hebt aangedaan ... :'(
Judiana

Bericht door Judiana »

wat een ....

edit Madeleine
Romy Danielle

als ik met hem mailde of sms'te, eindigde ik meestal met "Groetjes, x Romy" of "Liefs, x Romy" ...
en vandaag schreef hij zelfs, ja echt je gelooft het niet (kreeg ik nog de slappe lach ook door mijn tranen heen):

"En nog wat, doe me een plezier en stop met die X onder aan je mailtjes…. Ik hoef geen X van je te hebben, dat irriteert me ook!"
Laatst gewijzigd door Romy Danielle op 04 jun 2012, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Madeleine

Bericht door Madeleine »

In zakelijke email xxx-'jes? ik zou het bijzonder irritant, ongepast en zelfs grenzend aan ongewenste intimiteit vinden.
Werk = werk en puberen doe je maar in je eigen tijd :fpalm:

Dus vervelend dat je ruzie hebt met een collega, maar vraag je eens of je met dergelijk puberaal gedrag het niet zelf hebt afgeroepen...
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
MissJoan

Bericht door MissJoan »

Madeleine schreef:In zakelijke email xxx-'jes? ik zou het bijzonder irritant, ongepast en zelfs grenzend aan ongewenste intimiteit vinden.
Werk = werk en puberen doe je maar in je eigen tijd :fpalm:

Dus vervelend dat je ruzie hebt met een collega, maar vraag je eens of je met dergelijk puberaal gedrag het niet zelf hebt afgeroepen...
Beste Madeleine,
Dit is wel erg hard van je en daarbij als je collega's van elkaar bent, ga je meestal als vrienden met elkaar om.
Dus een x aan het einde heb ik nog nooit problemen van ondervonden en is echt geen puberaal gedrag.
En als je collega zo hard tegen over je is ... zeker over dit.. kan het discriminerend zijn, Hij begroet Romy niet eens! is toch niet normaal meer sinds zij het heeft verteld.
Verder wil ik er niets over zeggen, wil haar en mij niet steeds gaan verdedigen.
Liefs,
Joan
Judiana

Bericht door Judiana »

Judith schreef:wat een ....

edit Madeleine
sorry ongelukkig gekozen scheldwoord... exuus
Arike

Bericht door Arike »

/me geeft Romy een heel dikke knuf

De woordkeuze van die collega vind ik echt schokkend fout... zo ga je niet met je naasten om!!

(overigens zo close als jullie als collega's voorheen waren ben ik ook nog nooit in een zakelijke omgeving tegengekomen ...)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Amber-B

Bericht door Amber-B »

MissJoan schreef: Dit is wel erg hard van je en daarbij als je collega's van elkaar bent, ga je meestal als vrienden met elkaar om.
Als collega's ga je als collega's met elkaar om. Het zijn je collega's, niet perse je vrienden. Van de 60-70 collega's die ik heb, zie ik er 2 heel af en toe buiten werktijd en noem ik ook n vriend. Maar die stuur ik nooit n smsje of mailtje met n X als einde.

De mededeling "en nu wil ik als vrouw leven" is niet voor iedereen even makkelijk te verteren. Je moet ook echt niet te veel gaan pushen om er door te krijgen dat je toch echt n vrouw bent. Het is voor je collega ook helemaal nieuw, bedenk eens hoe t voor hem is. Zo heeft ie n vriendschap met n man, blijkt hij plots toch n vrouw te zijn. De vriendschap tussen man en man is vaak toch anders dan tussen man en vrouw. Hij moet wennen, maar voor hij er aan kan wennen krijgt hij smsjes en mailtjes met n X als ondertekening. Dat kan hem t gevoel geven dat jij hem geen ruimte of tijd geeft om aan de nieuwe situatie te wennen. Alsof je t m allemaal door zn strot duwt. In hoe verre t discriminerend is als iemand aangeeft dat iets irritant is, weet ik niet. Geef m de tijd en ruimte om er aan te wennen en dring t vooral niet te veel op.

:hug2:
Some girls have a penis...some boys don't.
Romy Danielle

Arike schreef:/me geeft Romy een heel dikke knuf

De woordkeuze van die collega vind ik echt schokkend fout... zo ga je niet met je naasten om!!

(overigens zo close als jullie als collega's voorheen waren ben ik ook nog nooit in een zakelijke omgeving tegengekomen ...)
Ja, we zijn maar met een klein hecht clubje van 5, nu al bijna 25 jaar, ja en delen ook veel privé zaken, niet dat wij elkaars deur platlopen, maar wel heel veel contact buiten werktijd, en met deze ene collega heb ik veel gedeeld, zijn problemen en de mijne (niet gd-gerelateerd nog ;), zijn eerste reactie was echt hartverwarmend en een latere reactie heb ik ook hier in dit topic geplaatst. Was ook fantastisch, ja toch?
En vanochtend, zonder enige aanleiding en ik had het echt niet zien aankomen, het niet meer willen kennen, en dan die opmerking "sinds je met die verbouwing bent begonnen", ja dat hakt er dan wel in.