Beetje makkelijke kort door de bocht reactie!
Dit forum is net even anders omdat het hier over toch een behoorlijk emotioneel zwaar beladen onderwerp gaat.
Vooral degene die op dit moment in transitie zijn kunnen het emotioneel erg moeilijk hebben en behoorlijk heftig reageren mede door de hormonen.
Voor degene die de transitie achter de rug hebben begint een totaal ander leven ook hier komen erg veel frustraties bij kijken.
Je hebt hier dus met veel emoties te maken en daar wordt naar mijn mening goed op gereageerd even politieagent spelen en via pb's met bans drijgen gaat situaties naar mijn mening juist verergeren!
Andere forums?
-
Anon20190122
-
fenna
Re: Andere forums?
Hallo Tanisha,
Een gemoedstoestand mag geen vrijbrief zijn om maar ongeremd tekeer te gaan.
In een face-to-face situatie is het al lastig genoeg om te zien of iemand vanuit een gemoedstoestand handelt (ik heb ervaring met iemand in psychotische toestand) en kon pas veel later plaatsen dat die persoon sprak en handelde vanuit een psychiatrisch ziektebeeld)
Op een forum zonder de non-verbale communicatie is het nog eens een stuk lastiger om te 'zien' in hoeverre een gemoedstoestand meespeelt in het geheel.
Het moderatie team heeft in mijn beleving correct gehandeld. Eerst waarschuwen en daarna de waarschuwing waarmaken.
Wellicht kan er eventueel nog buiten het forum om naderhand nog een vorm van nazorg zijn met de betrokkenen als het inderdaad om een gemoedstoestand ging. Of en zo ja in hoeverre dat ook gebeurt, weet ik niet.
Fenna
Een gemoedstoestand mag geen vrijbrief zijn om maar ongeremd tekeer te gaan.
In een face-to-face situatie is het al lastig genoeg om te zien of iemand vanuit een gemoedstoestand handelt (ik heb ervaring met iemand in psychotische toestand) en kon pas veel later plaatsen dat die persoon sprak en handelde vanuit een psychiatrisch ziektebeeld)
Op een forum zonder de non-verbale communicatie is het nog eens een stuk lastiger om te 'zien' in hoeverre een gemoedstoestand meespeelt in het geheel.
Het moderatie team heeft in mijn beleving correct gehandeld. Eerst waarschuwen en daarna de waarschuwing waarmaken.
Wellicht kan er eventueel nog buiten het forum om naderhand nog een vorm van nazorg zijn met de betrokkenen als het inderdaad om een gemoedstoestand ging. Of en zo ja in hoeverre dat ook gebeurt, weet ik niet.
Fenna
-
Anon20180730
eigenlijk zie ik niet heel goed in waarom het draadje (aan alle Dames hier) eigenlijk werd gesloten? Men hield zich niet aan de waarschuwing, dat is waar, maar met name het 2e gedeelte van het draadje vond ik een goede discussie. Bannen of draadjes op slot doen lijkt me toch echt een 'ultimum remedium'.
Als mensen er voor kiezen hun relaties te verstoren moeten ze dat zelf weten, uiteindelijk draait de discussie meestal wel weer in een goede richting. Een 'eigen mening' ventileren is m.i. prima en dat mag best wat op het scherp van de snede. Per slot van rekening moeten we ons staande zien te houden in een samenleving die ook uitdagend voor deze doelgroep is. Soft en lief gedoe, daar koop ik ook niet altijd wat voor. Ik vond bepaalde opmerkingen niet erg leuk, het zij dan maar zo... We weten allemaal wanneer het echt uit de hand loopt, maar dat was m.i. helemaal niet het geval.
Overigens denk ik dat op andere fora de zelfde problematiek ontstaat, hoe meer zielen hoe meer vreugd..
Als mensen er voor kiezen hun relaties te verstoren moeten ze dat zelf weten, uiteindelijk draait de discussie meestal wel weer in een goede richting. Een 'eigen mening' ventileren is m.i. prima en dat mag best wat op het scherp van de snede. Per slot van rekening moeten we ons staande zien te houden in een samenleving die ook uitdagend voor deze doelgroep is. Soft en lief gedoe, daar koop ik ook niet altijd wat voor. Ik vond bepaalde opmerkingen niet erg leuk, het zij dan maar zo... We weten allemaal wanneer het echt uit de hand loopt, maar dat was m.i. helemaal niet het geval.
Overigens denk ik dat op andere fora de zelfde problematiek ontstaat, hoe meer zielen hoe meer vreugd..
-
jacqueline
jinny...genderbender.nl bestaat niet meer.....waarschijnlijk is de server niet meer in de lucht......
-
J1nny
Ik ben net wat spammers aan het verwijderen, en ik heb enkele maanden terug nog betaald, het bestaat nog hoor...jacqueline schreef:jinny...genderbender.nl bestaat niet meer.....waarschijnlijk is de server niet meer in de lucht......
http://www.genderblender.nl/forum/
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Vaak is die nazorg niet nodig. Maar van sommigen weten we dat er meer speelt en heel af en toe is het dan handig via een PB even te vragen wat er aan de hand is.
Ik heb als mod 4 instrumenten:
Ik heb als mod 4 instrumenten:
- gewoon met een discussie meedoen, en proberen de boel als het nog niet uit de hand is gelopen een beetje te temperen
- een waarschuwing in het topic plaatsen
- het topic sluiten
- het forumlid officieel waarschuwen, een (tijdelijke) ban geven, of het account dichtzetten
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
elke
Zoals op eigenlijk alle T-fora die ik ooit heb gekend is het ongewenst een mening te geven die de doelgroep of meerderheid niet per se ten goede komt. In plaats van inhoudelijk de discussie aan te gaan met gedegen argumenten wordt ervoor gekozen iemand te bannen of te dreigen met een ban en draadjes te sluiten.
Ik vind het een totaal onjuiste en overspannen reactie.
Als je uit mijn postjes nu zou kunnen herleiden dat ik er genoegen in schep mensen persoonlijk aan te vallen of aan het posten ben simpelweg om anderen het leven zuur te maken kan ik me er iets bij voorstellen. Maar dat is niet de reden waarom ik schrijf.
Ik schrijf omdat ik vind dat het de diversiteit ten goede komt. We hoeven niet allemaal met de neus dezelfde kant op te staan om geaccepteerd te mogen worden zoals we zijn.
Ik vind het een totaal onjuiste en overspannen reactie.
Als je uit mijn postjes nu zou kunnen herleiden dat ik er genoegen in schep mensen persoonlijk aan te vallen of aan het posten ben simpelweg om anderen het leven zuur te maken kan ik me er iets bij voorstellen. Maar dat is niet de reden waarom ik schrijf.
Ik schrijf omdat ik vind dat het de diversiteit ten goede komt. We hoeven niet allemaal met de neus dezelfde kant op te staan om geaccepteerd te mogen worden zoals we zijn.
-
elke
Ik word aangesproken op mijn denkbeelden... Niet op mijn gedrag.
En om nog even verder iets duidelijk te maken.
Door meerdere personen werd automatisch verondersteld dat ik mijn mening ben toegedaan vanwege persoonlijke frustraties. Tegen hen kan ik zeggen... Ik ben gelukkig met mijn leven, ben gelukkig met mijn identiteit en seksualiteit. Maar ik vind dat ik best mijn visie mag delen op de "T-communitie". Ik maak er hoe dan ook deel vanuit omdat ik zelf zogenaamd trans ben.
En om nog even verder iets duidelijk te maken.
Door meerdere personen werd automatisch verondersteld dat ik mijn mening ben toegedaan vanwege persoonlijke frustraties. Tegen hen kan ik zeggen... Ik ben gelukkig met mijn leven, ben gelukkig met mijn identiteit en seksualiteit. Maar ik vind dat ik best mijn visie mag delen op de "T-communitie". Ik maak er hoe dan ook deel vanuit omdat ik zelf zogenaamd trans ben.
-
Anon20180730
haha schat en je bent trans voor nu en altijd, srs of niet. Ik val je niet aan hoor, vond de opmerkingen alleen maar wat eng en bekrompen klinken, iets van het verleden (jaren negentig of zo, eerder nog..). Maar ja je bent net als mij ook wel een behoudend en wat klassiek type. Weerstand wat er allemaal zoal om ons heen gebeurd. Mijn lieve oom van bijna 90 jaar kan de ontwikkelingen al helemaal niet meer volgen en wil het liefst zo snel mogelijk van deze volgens hem redelijk 'losgeslagen" wereld af.. 
-
Beardelady
Uhm.. Niet om het een of ander.. Maar zal ik even de moderator uithangen en jullie vragen om ON TOPIC te blijven?