Rechten in Utrecht.
Utrecht is zowieso een leuke studentenstad. Wel is rechten een van de studies waar tamelijk veel studenten deelnemen aan het verenigingsleven. En met name gezelligheidsverenigingen in de oudere studentensteden zijn nogal binair. Vrouwencorps, mannencorps, idem disputen....
Wat studeren jullie? (hebben jullie gestudeerd)
-
Arike
Re: Wat studeren jullie? (hebben jullie gestudeerd)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Barbarella
Kijk dat is nog eens een beroep !Mike78 schreef: Nu wil ik na transitie hoefsmeden opleiding doen.
Supergaaf
Barbarella
Na mij de zondvloed!
-
Yentl
Kicken lijkt me dat!Mike78 schreef:Nu wil ik na transitie hoefsmeden opleiding doen.
Sweet kiss of goodbey
-
Jennifer19
Deed een cursus gamedesign via de nha maar ben overgestapt naar cursus bkb (basiskennis boekhouden) en misschien in de toekomst die boekhoud kennis uitbreiden met PKB (praktijkdiploma boekhouden)
alles via de NHA.
Normale school gaat voor mij niet lekker dus dan maar thuisstudies.
alles via de NHA.
-
Bas Jo
Ik heb de kunstacademie in Amsterdam gedaan. Daarna stages redactie en meubelmaken. Ik zou wel nog een praktische opleiding lijstenmakerij willen doen. Maar dat is moeilijk te financieren. Ik maak nu comics en doe er allemaal klusjes en baantjes naast.
Iemand schreef al eerder dat Berlijn een transgender-vriendelijke stad zou kunnen zijn. Ik kan daar niet met zekerheid veel over zeggen omdat ik nog niet aan mijn transitie begonnen ben. Maar het is wel zo dat ik me tot deze stad aangetrokken voelde omdat ik me herkende in het gender-ambivalente uiterlijk van de mensen die hier het straatbeeld uitmaken (tenm. in de binnenstad). Hier studeren is natuurlijk een keuze die veel consequensies heeft. Je zou een studie kunnen kiezen in Nederland die een uitwisselingsjaar naar Berlijn mogelijk maakt.
Iemand schreef al eerder dat Berlijn een transgender-vriendelijke stad zou kunnen zijn. Ik kan daar niet met zekerheid veel over zeggen omdat ik nog niet aan mijn transitie begonnen ben. Maar het is wel zo dat ik me tot deze stad aangetrokken voelde omdat ik me herkende in het gender-ambivalente uiterlijk van de mensen die hier het straatbeeld uitmaken (tenm. in de binnenstad). Hier studeren is natuurlijk een keuze die veel consequensies heeft. Je zou een studie kunnen kiezen in Nederland die een uitwisselingsjaar naar Berlijn mogelijk maakt.
-
Butterflyflaps
Heeh als je wil Unreal Engine 4 is gratis en heeft zelfs VR support. Je kan nog altijd developen als hobby...Jennifer19 schreef:Deed een cursus gamedesign via de nha maar ben overgestapt naar cursus bkb (basiskennis boekhouden) en misschien in de toekomst die boekhoud kennis uitbreiden met PKB (praktijkdiploma boekhouden)
alles via de NHA.
codecademy & khanacademy ook zeer handig voor programmeertalen te leren.
Handel
Handel-Talen
Grafische technieken & drukkerij
Chemie
Process operator.
Niets afgemaakt :C
Sway all day, Butterfly flaps all the way !
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>
-
jeronimusbrult
Ik heb helemaal nergens gestudeersd, ik bewn gelijk gaan werken in een winkel. En dat nogal met succes.Nuraya schreef:Hoi allemaal,
Ik vraag me af wat en waar jullie hebben gestudeerd. Wat is volgens jullie een leuke stad voor transgenders?
xx
Heb het hoogste VMBO nieveau afgerond en toen hield ik school wel weer voor gezien. Misschien dat ik nog een
aantal cursussen ga volgen in de toekomst.
Een leuk stad Als je transgender bent? hmm i don't know. Misschien amsterdam eens proberen vanwege de hogere acceptatie van diversiteit daar.
Tenmisnte voor homo's zoals ik is het een voordeel die hogere acceptatie. Hoe dat bij transgenders ligt weet ik niet.
Het is best grappig om je eigen identiteit te zijn.
''Ooh my Gayness, I feel so different.''
Hoi, Dr. Genderfluid, kom je vandaag nog even bij me langs?
dan maken we er gewoon weer een gezellig feestje van.
-
Anon20190712
Amsterdam is teleurstellend moet ik zeggen..iig voelt het daar veel minder veilig dan vroeger... 
-
Veronica
Dat Amsterdam tolerant is zit ook gewoon tussen de oren, het is zo dat hun daar niet raar van opkijken, dat is het enige.Lucas schreef:Amsterdam is teleurstellend moet ik zeggen..iig voelt het daar veel minder veilig dan vroeger...
-
jeronimusbrult
Dat bedoelde ik dus ook, daarom nou juist! Als ik een transseksuele rond zie lopen in amsterdam, zie ik verder niemand in zijn of haar weide omgeving die die daar dan raar van opkijkt. en kijk da's toch mooi dat je als transseksueel of transgender niet word aangekeken alsof je totaal verward bent en voor gek verklaard word. Dat is nou het typische van amsterdam. En als toevoeging hierop. Het percentage transgensders dat in amsterdam woonachtig is is ook iets hoger dan wat er in de andere steden van ons land woont.Veronica schreef:Dat Amsterdam tolerant is zit ook gewoon tussen de oren, het is zo dat hun daar niet raar van opkijken, dat is het enige.Lucas schreef:Amsterdam is teleurstellend moet ik zeggen..iig voelt het daar veel minder veilig dan vroeger...
Hierdoor heb je meer mogelijkheden om je soortgenoten te ontmoeten want er zijn daardoor ook meer faciliteiten voor transpersonen in amsterdam te vinden dan elders in het land.
Da's toch juist mooi. Is wel minder veiliger dan vroeger ja, maar... qua pesterijen en discriminatie kun je eigenlijk bijna nergens op de wereld wonen, dat heb je overal wel, Zelfs op de beste plekken op aarde.
Het is best grappig om je eigen identiteit te zijn.