Ik heb graag jullie advies nodig over het volgende
Mijn moeder is opnieuw getrouwd en woont in Amerika. Haar man heeft mij toen aangeboden om studie te volgen, incl. verblijf en de rest verzorgd door ze. Ik vond het een leuk voorstel, bovendien ben ik nooit in Amerika geweest. Een jaar later, dankzij mijn ex die mij op twijfels heeft gezet over mijn identiteit ben ik uit de kast gekomen als transseksueel.
Mijn ma en haar man reageerde heel negatief
Ondertussen is het 2 jaar later, en enigste communicatie tussen mij en mijn moeder was van haar kant - je zal nooit mijn dochter worden en felicitaties voor mijn verjaardag met oude naam. Ik mis mijn moeder wel een beetje, maar heb sindsdien mijn leven geleid zonder enig hulp van haar kant. Wat nog erger, ze probeerde mijn transitie te vertragen en/of te onderbreken met haar brieven aan VUmc die puur gebaseerd zijn op haar mening en andere standpunten die puur zijn gebaseerd op een individuele opinie (van internet).
Haar verjaardag is binnenkort, en ik weet niet of het nog eens zin heeft om haar te feliciteren. Ik probeer contact te leggen, maar het lijkt alsof ze mij niet "hoort" en de schuld aan mij verhaalt. Ik hoef haar niet te spreken, en misschien is het de tijd om haar duidelijk te maken dat ik het niet meer pik. Ik heb tenslotte grenzen, en wil eigenlijk niet erop ingaan als ze mij niet als haar dochter waarneemt. Misschien is het tijd om door te gaan met mijn leven, ik ben sowieso gelukkiger
Wat denken jullie?
Alicia