daily stuff..how to deal

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Fay

daily stuff..how to deal

Bericht door Fay »

Progressie, daily real life check is soms een winkel of bijv benzinepomp, hier om de hoek, dus ik kom er vaak, in diverse gedaantes

Was het tot voor kort meestal meneer, vandaag was het, deze persoon

Kassiere waar ik een leuk contact mee heb legde wat uit een klant ,nam mij als voorbeeld, wees naar mij, twijfelde even en zei niet , deze meneer of mevrouw,maar, deze persoon

Vond ik erg netjes, al laat ik het verder in ongewisse wat mijn situatie is, mocht het ter sprake komen wil ik best wat uitleggen mits oprechte interesse

enfin, just my thoughts ;)

Fay
Anon20190712

Re: daily stuff..how to deal

Bericht door Anon20190712 »

Mooi!
Heel netjes van de caissière om niet te gaan gissen en ook heel prettig natuurlijk voor jouzelf!
Heb een flinke tijd gehad dat men het ook zo in het midden liet en vanaf dat moment kwam er heel wat ademruimte en een vermindering van stress voor mezelf!
Heerlijk :)
Fay

Bericht door Fay »

Het onverwacht krijgen van respect op deze manier, en heeft er blijkbaar over nagedacht wat begrijpelijk is gezien mijn diverse gedaantes, is een fijn welkom uit onverwachte hoek

Ik spreek hem een keer of 5 in de week, maak ff praatje,blijkbaar is hem iets opgevallen en dat is prima, op deze manier neemt hij wat wind uit de zeilen , en vraag ik me af offie beseft hoeveel zoiets kan schelen voor mij, want contact buitenwereld blijft nu eenmaal een lastig iets

Zo kun je hulp uit buitenwereld iig goed gebruiken idd, die ademruimte...

Fay
Maria_G

Bericht door Maria_G »

I do not think that it could real problems living in Netherlands.
I have experienced little problems even in Eastern Europe however I am more careful in such places.
I did have problems while dressed in unisex.

For an example:
At pharmacy, a senior lady (80-90 y.o.) loudly:
"Could you serve this girl first (pointing at me), I need to refresh my memory and to purchase something else yet. Or maybe she is not a girl, too tall to be a girl. Old prophets have written in the books that the times will come and it will be not possible to distinguish male from female ..."

I consider this as a fun. My official policy dealing with people is to confuse them and to have a fun watching how they are trying to solve the problem.
Amy

Bericht door Amy »

Ja sommige mensen kunnen zichzelf inderdaad goed voor gek zetten op dat soort momenten en daar zie ik de humor ook wel van in. :P
Yentl

Bericht door Yentl »

Goeie en leuke anekdote.

Zowel van Fay als van Maria_G
Sweet kiss of goodbey
Fay

Bericht door Fay »

Dat je je c1 rijbewijs wil halen, camper, tot 7500 kilo, omdat je reisplannen hebt die zich door kunnen ontwikkelen tot wonen op wielen, uiteraard krijg je dan vanzelf een medische keuring

Heb zo eens na zitten denken wat het beste is, of ik leg niets uit, of ik leg het wel uit

De eerste blijkt af te vallen omdat men een medisch paspoort nodig heeft en daar staan je medische gegevens in

Verrassend dat op die medische verklaring weer M staat, maar ik in de apothekerscomputer gewoon V ben

Kortom, ik speel open kaart omdat het moet, ben er niet zo blij mee, en ben benieuwd wat die keuring nu inhoud, moet ik letterlijk met de billen bloot met ongemakkelijk voelen van dien? (mannelijke keuringsarts)

Ik leg het uit als er vragen komen, er verder ook geen halszaak van maken maar lastig vind ik dit soort dingen wel, maar je moet er dan ook weer wat voor over hebben wil je de vrijheid verkiezen, als de keuring achter de rug is, een horde genomen, ben benieuwd

just a story :)

Fay
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Eigenlijk is het niet van belang. Dat zegt de APA zelf ook op de DSM-5 website.

http://www.dsm5.org/documents/gender%20 ... 0sheet.pdf

Laat de vraag maar komen, ik vraag me trouwens af of die wel komt. En zo ja, dan is die fact sheet misschien handig.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Fay

Bericht door Fay »

Ok, misschien maak ik me druk om niks, ik vind het gewoon wat lastig allemaal, noemen ze ook RLE geloof ik ;)

Fay
Anon20190516

Bericht door Anon20190516 »

Apart momentje.ik ben nog niet aan de hormonen.heb net 1 gesprek gehad met de psychologe en een psycholgische test gedaan,desalniettemin presenteer ik me wel al full time als vrouw.ben ik van de week in het plaatselijke ziekenhuis hier.bij de bloedafname de dame die mijn bloed af ging nemen......mevrouw"achternaam" .staat toch wel duidelijk mijnheer op het formulier....heb toch maar even uitgelegd.ivm eventeuel verwarring bij het ziekenhuis