Heeh das erg lief.Jannet V schreef:Met open mond heb ik dit draadje zien verschijnen en groeien. "Een jaar in de andere rol?"
Wat dacht je van de rest van je leven in je eigen rol! Het toneel spelletje is teneinde... Uit de kast komen is echt niet gemakkelijk maar de bevrijding is zo (h)eerlijk dat je het nooit meer kwijt wilt. Hoezo, een andere rol? Ik begrijp er helemaal niets van.
Toen ik deze draad aanmaakte was ik in de verwachting dat ik mezelf als vrouw moest presenteren een jaar voordat ik hormonen kreeg en had ik wel wat angsten.
Overigens vind ik dat erg grappig want ik ken genoeg vrouwen die daar helemaal niets mee doen maar ze zijn toch nog altijd vrouwen, ofni?
Ondertussen al wel wat coming out gedaan hoor, ben er veel relaxter rond nu :p
Thanks:)Renée schreef:Ze zegt ook niet dat het makkelijk is ..... Maar je bent er toch al langer mee bezig lijkt me zo . En ' een jaar in een ander rol , Een rol ? Nee jezelf ... En een jaar? Ga je daarna weer terug dan ........
Ik moet er niet aan denken ooit nog terug te gaan .....
Mensen werpen voorzichzelf soms ook grote muren op die later veel minder ' concrete ' blijken . En ik denk dat als je in transitie gaat, de stap dat je er ook echt mee naar buiten gaat onvermijdelijk is . Waarom ben je het traject dan ooit ingegaan ! Je hebt dan al een paar flinke wachtlijsten overleefd , een volledige diagnostiek . Toch ook al een flinke tijd , al met al . Houdt je jezelf dan niet voor de gek als je dan deze stap niet gaat maken ?
Twijfelen over mezelf doe ik niet meer.
Ik denk dat ik geen behoefte heb aan jongen in jurk. Ik haat dat gevoel. Overigens lijkt me zo dat het totwel 1-2 jaar kan duren eer je echt verschil ziet.
& ik heb daar allemaal geen geld voor, om zo eerlijk te zijn.
Nee maar de spiegel liegt niet en dat doet pijn.Renée schreef:.Als je bereid ben hormonen te gaan slikken voel je dan nog man ?
.
Ik ben het traject ingegaan om me beter in m'n vel te voelen
Ik doe dit overigens in Belgie en niet in Nederland.
d'r verandert helemaal niks buiten mijn uiterlijk. Zo denk ik er ook over.Ylse schreef:Het lijkt mij ook dat als je de stap gezet hebt om het traject in te gaan dat je dan toch ook al ervaring hebt om jezelf te zijn. Het is geen rol die je je aanmeet. Als je niet zeker van je zaak bent moet je dit niet gaan doen. Dat je er langzaam in groeit kan ik me wel voorstellen. Je begint met op kleine schaal jezelf te presenteren en daar groei je in. En op een zeker moment ben je zo ver dat iedereen het mag weten omdat verbergen een te grote last is.