De bijwerkingen van androcur

Janice

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Janice »

Waarom gebuik je dan Ketoconazol shampoo, voor erge roos?
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

Caitlyn schreef:Maar finasteride is toch helemaal niet nodig als je aan abdrocur zit dacht ik zo ?
lijkt inderdaad logisch, 'k gebruikte al finasteride voor de hrt en ben er toen toch maar mee doorgegaan onder 't mom van 'baat 't niet dan schaadt 't niet' ;)

overigens vermoed ik dat de natuur uiteindelijk toch wel zijn gang gaat. Mijn haar wordt gelijkmatig boven op 't hoofd steeds dunner/kaler. Maar dat laatste kan ook een bijwerking zijn van de beta-blokkers die moet gebruiken (staat immers als mogelijkheid in de bijsluiter)
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 21 okt 2015, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Veronica

Bericht door Veronica »

Janice schreef:Waarom gebuik je dan Ketoconazol shampoo, voor erge roos?
Overtollig aanmaak van gisten op mijn hoofdhuid, nogal gênant en erger dan roos (constant vreselijke jeuk, snel vet wordende haar en daarnaast nog een stapel andere niet leuke dingen).

Ik was er mee gestopt paar jaar terug, maar kreeg er vanaf dit jaar weer last van dus meteen aangepakt.
Afbeelding
Paula050

Bericht door Paula050 »

De eerste drie maanden van mijn hrt heb ik PCH Cyproteronacetaat geslikt. Twee weken geleden geswitched naar Mylan, en mijn energie is met sprongen vooruit gegaan. Ik kan het ook zien bij het sporten, lagere hartslag, hogere snelheden. De algemene bijwerkingen (sneller moe in het dagelijkse leven) blijven, maar mijn algehele fitheid begint weer een beetje op pre-hrt peil te komen.
Klinisch bewezen effectief
Veronica

Bericht door Veronica »

Brenda050 schreef:De eerste drie maanden van mijn hrt heb ik PCH Cyproteronacetaat geslikt. Twee weken geleden geswitched naar Mylan, en mijn energie is met sprongen vooruit gegaan. Ik kan het ook zien bij het sporten, lagere hartslag, hogere snelheden. De algemene bijwerkingen (sneller moe in het dagelijkse leven) blijven, maar mijn algehele fitheid begint weer een beetje op pre-hrt peil te komen.
Ik heb zelf ook eerst PCH gehad, nu Mylan en gelukkig is het voor mij hetzelfde gebleven qua bijwerkingen en voordelen, gelukkig geen verschil voor mij dus.

Dat was wel anders toen ik tijdelijk geen progynova van Bayer kreeg maar Estriadol van Zumenon, ik kreeg hogere hartslag, hartkloppingen en barstende kopijn, na 2 weken gebruik ging het pas weg toen ik terug naar Progy ging.

(bijkomend voordeel, als je 3 verschillende medicijnen probeert en je krijgt bijwerkingen, kun je je verzekeraar afdwingen de medicijn te vergoeden waar je geen of minder bijwerkingen krijgt)

Afdwingen heeft trouwens nut als een medicijn niet (meer) vergoedt word of duurder is dan de andere.
Afbeelding
Janice

Bericht door Janice »

Klinkt me bekend in de oren Veronica, ik heb het zelf ook een periode gebruikt toen der tijd van de huisarts gekregen, maar ik vond het toch wel een zwaar middel., was een simpele anti roos shampoo niet genoeg?

En eigenlijk vreemd dat je klachten krijgt zodra je overstapt op een ander merk maar het zelfde medicijn, zou eigenlijk niet moeten kunnen....
Veronica

Bericht door Veronica »

Janice schreef:Klinkt me bekend in de oren Veronica, ik heb het zelf ook een periode gebruikt toen der tijd van de huisarts gekregen, maar ik vond het toch wel een zwaar middel., was een simpele anti roos shampoo niet genoeg?

Nee, gewoon shampoo heeft geen effect aangezien dit geen roos is maar overtollig gist aanmaak.

(sterker nog, ik krijg jeuk van de meeste anti-roos shampoos)

Het valt mee, zo zwaar is de shampoo niet en de bijwerkingen zijn miniem indien je ze überhaupt krijgt, maar het werkt gelukkig wel maar ook niet direct (ik merk pas na 8 wasbeurten dat de gist minder wordt en op ten duur verdwijnt).

Daarnaast ziet het er ook niet zo charmant uit... :fpalm:
Janice schreef:En eigenlijk vreemd dat je klachten krijgt zodra je overstapt op een ander merk maar het zelfde medicijn, zou eigenlijk niet moeten kunnen....
Theoretisch, medicijn A heeft diezelfde werkstof als medicijn B (bijvoorbeeld Estriadol van MSD en Zumenon bevatten beide Estriadol).

Echter heb je nog andere stoffen in verschillende hoeveelheden, zie het als cola en cola light (beide van coca-cola) de 1 is cola en de ander ook, echter heeft de ene suiker en de ander aspartaam.

Afhankelijk hie gevoelig je voor bent, kan ook misschien aan het feit liggen dat merken als MSD, Zumenon of Sandoz Estriadol gebruiken, waarbij Progynova Estriadolvaleraat gebruikt, mij boeit het niet de ene merk gaf mij bijwerkingen en de ander niet dus wil ik het merk die voor mij beter werkt.

Er kunnen trouwens ook andere factoren spelen, als je gewend bent aan medicijn A en het langer gebruikt kan switchen naar een ander medicijn anders uitpakken (kan, hoeft niet) en krijg je bijwerkingen.

Beste voorbeeld is stiekem mijn eigen moeder, zij is erg gevoelig betreffende medicatie en kan vrij snel bijwerkingen krijgen, bij mij heb ik dat alleen erg merkbaar met progy meegemaakt .
Afbeelding
Janice

Bericht door Janice »

Zijn er hier transen die injecties gebruiken i.p.v een pil of pleister...
Samantha

Bericht door Samantha »

Janice schreef:Zijn er hier transen die injecties gebruiken i.p.v een pil of pleister...
Ik maar moest kapen omdat inport te duur werd en ze hier niet te koop zijn.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Dat is nou eens een mooie verspreking .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.