Hallo mensen,
Ik heb eigenlijk een vraag om advies. Ik ga vanaf volgende week afstuderen bij een bedrijf waar ik mogelijk ook kan gaan werken als ik klaar ben met mijn studie.
Nu vraag ik jullie advies om wat ik moet doen, het al aangeven dat ik transgender ben of niet? Vooral omdat het een informatica gerelateerde opleiding is.
liefs,
Evelien
advies nodig
-
EvelienArts
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
advies nodig
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
-
Anon20180501
Re: advies nodig
Ikzelf heb er geen ervaring mee Evelien maar in de categorie "Dagelijks leven" kun je alvast een paar draadjes vinden die hierop betrekking hebben. Wellicht vind je hier al wat antwoorden op je vragen.
grts Daniéla
grts Daniéla
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Dit is blijkbaar een moeilijk issue en de meningen zijn verdeelt.
Als werkgever vind ik dat je er gewoon open over moet zijn. De meeste werkgevers zijn geen klootzakken en als ze het wel zijn moet je je misschien afvragen of je überhaupt voor zo iemand zou willen werken.
Als werkgever vind ik dat je er gewoon open over moet zijn. De meeste werkgevers zijn geen klootzakken en als ze het wel zijn moet je je misschien afvragen of je überhaupt voor zo iemand zou willen werken.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
-
diederique
Met ooit wat achtergrond in een groot Internationaal ICT bedrijf.
Hoe groot is het bedrijf? Is er een afdeling met vertrouwenspersonen (maatschappelijk werk of zo iets?) Vaak kun je, nadat je in dienst bent in vertrouwen met zo iemand je situatie bespreken voor je het bij je manager aankaart.
Vergeet niet dat het totale proces jaren duurt, voor je (hoe graag je dat ook wil) echt zichtbaar gaat worden als transgender duurt wel een tijd. Met name in die periode is begeleiding en afstemming met de leidinggevenden over je werk, je plek en je eventuele klantcontacten belangrijk.
Waarom zou je als trangender op dag 1 alles al moeten melden terwijl anderen met andere verhalen die ook een impact op hun functioneren hebben dat pas tijden later doen als het echt speelt. Hou het nog maar even voor je en ga eerst het traject dat je (mogelijk) voor de boeg hebt maar eens verkennen.
Hoe groot is het bedrijf? Is er een afdeling met vertrouwenspersonen (maatschappelijk werk of zo iets?) Vaak kun je, nadat je in dienst bent in vertrouwen met zo iemand je situatie bespreken voor je het bij je manager aankaart.
Vergeet niet dat het totale proces jaren duurt, voor je (hoe graag je dat ook wil) echt zichtbaar gaat worden als transgender duurt wel een tijd. Met name in die periode is begeleiding en afstemming met de leidinggevenden over je werk, je plek en je eventuele klantcontacten belangrijk.
Waarom zou je als trangender op dag 1 alles al moeten melden terwijl anderen met andere verhalen die ook een impact op hun functioneren hebben dat pas tijden later doen als het echt speelt. Hou het nog maar even voor je en ga eerst het traject dat je (mogelijk) voor de boeg hebt maar eens verkennen.
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
EvelienArts
Het bedrijf heeft 40-50 werknemers. Ja heb je ook wel gelijk in en vooral het traject zal voor zwaar zijn en ingrijpend. En het nog niet vertellen is misschien ook wel het slimste zeker tijdens mijn afstuderen.
Ik zit nog maar net op dit forum maar heeft me nu al best goed geholpen. Ook verhalen van lotgenoten lezen geeft mezelf meer duidelijkheid over wat ik wil.
Liefs,
Evelien
Ik zit nog maar net op dit forum maar heeft me nu al best goed geholpen. Ook verhalen van lotgenoten lezen geeft mezelf meer duidelijkheid over wat ik wil.
Liefs,
Evelien
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
-
Veronica
Ik zelf ging veel eerder om dan dat ik aan de hormonen begon (ik begon in januari 2014, ik ging leven als vrouw vanaf juni 2013).EvelienArts schreef:Het bedrijf heeft 40-50 werknemers. Ja heb je ook wel gelijk in en vooral het traject zal voor zwaar zijn en ingrijpend. En het nog niet vertellen is misschien ook wel het slimste zeker tijdens mijn afstuderen.
Liefs,
Evelien
Hoewel ik eerder begon dan wat sommigen nodig achtten, ik ging als vrouw leven na mijn ontslag bij mijn werkgever destijds, ik wist wel dat ik ontslagen zou worden (na 2 jaar werd ik te duur, vandaar) dus vond ik een comming out op mijn werk overbodig, en aangezien de zomervakantie voor de deur stond vond ik dat een mooi moment om opnieuw te beginnen als de ware ik.
Ik zou dus gewoon nog wachten, sowieso tot je diagnostische gesprekken bij VU starten wat als ik de huidige wachtlijst bekijk over ongeveer 7 maanden aan de orde is, je kan eerder uit de kast gaan, je kan ook bij start van de hormonen uit de kast gaan.
Je komt er zelf achter wanneer jouw tijd rijp is
-
EvelienArts
Dankje voor jullie advies. Ik denk dat ik het nog niet vertel en eerst maar bij VU de diagnostische gesprekken start alvorens ik het op mijn stage/werk vertel. Ik wil wel binnenkort het tegen meer mensen vertellen (behalve mijn moeder weet niemand het nog). Het meeste zie ik het tegen mijn vader vertellen op. Hij is niet zo open minded op dit gebied. Hij is vooral iemand die meer op zijn familie gericht is dan zijn eigen gezin (zijn broers en zussen zijn voor hem heiliger dan zijn eigen gezin).
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
ach...
Ik ben ZZP'er en was ingehuurd bij een IT bedrijf met destijds ongeveer 30 medewerkers, in een IT functie. Ik had nog wat extra's te verliezen, omdat mijn contract in principe 5 dagen voor het einde van de maand opzegbaar is.
Ik heb de stap toch maar gezet, met naar uiteindelijk bleek de steun van beide eigenaren van het bedrijf. De ene leefde half in Thailand en was wel wat gewend, de ander een gewaardeerd lid van de LGB gemeenschap en realiseerde zich maar al te goed dat de T daar ook bij hoort.
Ik ben nu 2,5 jaar verder en het is alsof het nooit anders geweest is. Het belangrijkste is dat je goed functioneert en dat blijft doen. Dat is toch waar het om gaat voor de gemiddelde werkgever of klant. Het werk moet gedaan worden, klaar.
Ik ben ZZP'er en was ingehuurd bij een IT bedrijf met destijds ongeveer 30 medewerkers, in een IT functie. Ik had nog wat extra's te verliezen, omdat mijn contract in principe 5 dagen voor het einde van de maand opzegbaar is.
Ik heb de stap toch maar gezet, met naar uiteindelijk bleek de steun van beide eigenaren van het bedrijf. De ene leefde half in Thailand en was wel wat gewend, de ander een gewaardeerd lid van de LGB gemeenschap en realiseerde zich maar al te goed dat de T daar ook bij hoort.
Ik ben nu 2,5 jaar verder en het is alsof het nooit anders geweest is. Het belangrijkste is dat je goed functioneert en dat blijft doen. Dat is toch waar het om gaat voor de gemiddelde werkgever of klant. Het werk moet gedaan worden, klaar.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
EvelienArts
Ja dat is ook wel zo en gelukkig is het een redelijk open/informele sfeer maar denk dat ik nog maar even wacht met het vertellen tot ik zowieso in de diagnostische fase zit.
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS