Morgen kom ik uit de kast op het werk. Wish me luck please.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Janice

Re: Morgen kom ik uit de kast op het werk. Wish me luck plea

Bericht door Janice »

En hoe ging het ? :)
Beardelady

Bericht door Beardelady »

Bedankt allemaal. Het ging super. De een verbaasd de ander wat minder.. Althans iedereen dacht dat ik gay ben. Maar nu ben ik voor elke collega uit de kast en dat lucht echt enorm op.

Eerst heb ik het mijn twee werkgevers verteld. De een was echt niet verbaasd en ik begreep er een beetje van dat hij het al dacht toen hij mij aannam in augustus, de ander ook en die vond dat iedereen altijd zichzelf moet kunnen zijn. Dus dat was fijn.

Daarna in werkoverleg het mijn collega's verteld. Een vrouwelijke collega zat direct vol met vragen en stelde ze gewoon. En ik heb daar op geantwoord. Zo kreeg ook iedereen meer inzicht in genderdysforie denk ik.

Daarna babbel je er nog wat over tijdens werk. En ze hebben een foto van mij gezien als mezelf met allemaal positieve reacties. Al en al dus een positieve ervaring.
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

'k wilde vooraf nog 'Toi Toi Toi', roepen, maar dat had je blijkbaar helemaal niet meer nodig :!: Klinkt positief Joukje.. proficiat met deze grote stap :)
Beardelady

Dank je wel Irene.. Het lucht zo enorm op..
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Ja, super dat je het gedaan hebt. En ik weet uit ervaring hoe groot de opluchting is als je het eenmaal hebt kunnen vertellen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20190516

Bericht door Anon20190516 »

Gefeliciflapstaart :D
Saskia

Bericht door Saskia »

Gefelicteerd Joukje; fijn dat alees zo goed is opgenomen. Weet uit ervaring hoe goed dat voelt.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
diederique

Bericht door diederique »

Gefeliciteerd, een hele opluchting. In mijn ervaring verwacht iedereen nu na zo'n bekentenis "stappen". Maak ze en gebruik de ruimte die er is om je zelf verder te ontwikkelen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Beardelady

diederique schreef:Gefeliciteerd, een hele opluchting. In mijn ervaring verwacht iedereen nu na zo'n bekentenis "stappen". Maak ze en gebruik de ruimte die er is om je zelf verder te ontwikkelen.
Gelukkig hebben mijn vrouwelijke collega's direct veel vragen gesteld. En ik ben ook duidelijk geweest dat ik alles op mijn tempo doe, dat er bijv. transen zijn die direct helemaal omgaan maar dat ik daar zelf issues mee heb en dat hoe ik mij presenteer erg belangrijk voor mij is. Maar ik nog steeds in een ontdekkingsfase zit. Zo hebben ze al foto's van mij gezien en waren aangenaam verbaasd.

Sterker nog een vrouwelijke collega had zoiets van, na het zien van mij als mezelf op een foto, "wat een trut, ze is nog beter in make-up dan ik". Ze had ook nog zo goed als nieuwe bh's voor me omdat ze flink is afgevallen, maar onze bandwijdte verschilde.. Nou das toch lief.. Oh.. En ze was ook nog jaloers op mijn benen.. Hahahaha

Ook de mannen accepteren mij volledig, er wordt open en eerlijk over gesproken.

Anyway, ik heb mijzelf ingehouden op transvrouw zijn, maar voor de rest was ik daar als persoon mezelf. Ze hebben dus niets plots met een ander te maken. Ze wisten van mijn liefde voor mode and beauty, maar ook dat ik wat verwijfd ben. Dus in zekere zin veranderd er ook niet veel anders dan uiteindelijk mijn naam en mijn kleding.
JessicaB

Bericht door JessicaB »

Jeetje wat knap van jou zeg, dat je dat durft en wat fijn dat je alleen maar positieve reacties kreeg.

Mag ik vragen in wat voor branche je werkt? Ik zelf zit in de logistiek en zie daar wel een probleem zeg maar, daar heerst toch wel een mannencultuur... dus ik weet nog niet of ik ooit die stap daar durf te zetten...

Maar wees super trots op jezelf!!! :)

Groetjes
Jessica
Staying Alive Is Not Enough