Aanslagen Parijs 13 november 2015
-
Janice
Re: Aanslagen Parijs 13 november 2015
Wat neemt dit draadje een rare wending.....
-
Anon20180730
hoezo.. denk je nou echt dat er een F(T)ransvrouw/man is hier die dit hier leestJanice schreef:Wat neemt dit draadje een rare wending.....
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 15 nov 2015, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Janice
Of iemand iets wel of niet leest is irrelevant, iemand deelt hier zijn zorgen en condoleert de slachtoffers en getroffenen en nog geen halve dag later lees ik allemaal links gebrabbel....... Maarja to each his own....
Laatst gewijzigd door Janice op 15 nov 2015, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Beardelady
Het is verschrikkelijk wat er zich heeft afgespeeld in Parijs. Een bekende van mij was in de concertzaal aanwezig en heeft het overleefd. Ik ken ook nog een Syriër en ben ook steeds blij als hij weer iets plaatst op Facebook.
Ik weet dat je als trans zelf heel veel werk te verzetten en dat niet alles even goed geregeld is. In dat opzicht zitten we nog steeds in een pioniers fase. Maar om wat er zich voltrokken heeft in Parijs te gebruiken om je eigen angsten en ongenoegen te projecteren op de wereld gaat veel te ver.
Daarbij vraag ik mij af of je het doorhebt, maar elke extremist die een aanslag pleegt spaart niemand. Zij doen in dat opzicht niet aan discriminatie. Het is geen jacht op transgenders of een andere groep. Maar eerder een jacht op alles wat beweegt.
Ik weet dat je als trans zelf heel veel werk te verzetten en dat niet alles even goed geregeld is. In dat opzicht zitten we nog steeds in een pioniers fase. Maar om wat er zich voltrokken heeft in Parijs te gebruiken om je eigen angsten en ongenoegen te projecteren op de wereld gaat veel te ver.
Daarbij vraag ik mij af of je het doorhebt, maar elke extremist die een aanslag pleegt spaart niemand. Zij doen in dat opzicht niet aan discriminatie. Het is geen jacht op transgenders of een andere groep. Maar eerder een jacht op alles wat beweegt.
-
Anon20180730
daar lijkt het inderdaad op; dat 'entartete (metal) music', dat 'decadente Fifa voetbal' en 'uitgaan' moet hen als horror in de oren geklinkt hebben..Joukje schreef: Daarbij vraag ik mij af of je het doorhebt, maar elke extremist die een aanslag pleegt spaart niemand. Zij doen in dat opzicht niet aan discriminatie. Het is geen jacht op transgenders of een andere groep. Maar eerder een jacht op alles wat beweegt.
-
Elisa
Laat ons als minderheids- en kwetsbare groep niet met politiek gezwets in discussie treden. Ieder heeft hieromtrent zijn of haar eigen mening. Het is echter niet denkbeeldig, dat de toenemende islamisering in Europa in de nabije toekomst een politiek staartje kan krijgen met alle mogelijke gevolgen van dien. Hierbij laat ik in het midden of we er dan überhaupt met onze huidige verworven democratische spelregels op vooruit zullen gaan...We moeten in onze Westerse geschiedenis niet zo ver teruggaan om te zien tot welk fanatisme het geloof in onze contreien in staat is geweest. Als geloof de politiek infiltreert is diversiteit in opinies, lees tolerantie, meestal ver zoek en laat dit nou net datgene zijn dat via een geloofsovertuiging gepredikt wordt!
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Niet om flauw te doen maar de politiek is gebouwd rond de christelijke moraal, zie voor Nederland alleen al naar CDA, SGP, CU en ook de PVV. DE enige wijze dat we vooruitgang kunnen boeken is een veel striktere scheiding van kerk en staat. Maar daar laten deze geloofsgroepen zich niet door weerhouden. Dus om hier nu op voorhand de schuld bij de islamisering neer te leggen is wel erg makkelijk.
Juist minderheidsgroepen als de onze zullen zich in de politiek moeten laten gelden om zaken geregeld te krijgen. Dat dit bij grote groepen in de bevolking niet in hun visie past is jammer dan. Dan passen die zich maar aan, in plaats van vast te blijven houden aan een sprookjesboek van 2000 jaar oud waaruit men naar eigen goeddunken en gewin de regeltjes uitlegt.
Juist minderheidsgroepen als de onze zullen zich in de politiek moeten laten gelden om zaken geregeld te krijgen. Dat dit bij grote groepen in de bevolking niet in hun visie past is jammer dan. Dan passen die zich maar aan, in plaats van vast te blijven houden aan een sprookjesboek van 2000 jaar oud waaruit men naar eigen goeddunken en gewin de regeltjes uitlegt.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
-
Anon20180730
heb dit stukje nu een paar keer gelezen, maar ik kan er geen touw aan vastknopen.Elisa schreef:Laat ons als minderheids- en kwetsbare groep niet met politiek gezwets in discussie treden. Ieder heeft hieromtrent zijn of haar eigen mening. Het is echter niet denkbeeldig, dat de toenemende islamisering in Europa in de nabije toekomst een politiek staartje kan krijgen met alle mogelijke gevolgen van dien. Hierbij laat ik in het midden of we er dan überhaupt met onze huidige verworven democratische spelregels op vooruit zullen gaan...We moeten in onze Westerse geschiedenis niet zo ver teruggaan om te zien tot welk fanatisme het geloof in onze contreien in staat is geweest. Als geloof de politiek infiltreert is diversiteit in opinies, lees tolerantie, meestal ver zoek en laat dit nou net datgene zijn dat via een geloofsovertuiging gepredikt wordt!
-
Anon20190122
Is ook niet voor het eerst in de geschiedenis dat een stelletje debielen slachtoffers maken om wat voor reden dan ook!
Neem bijvoorbeeld de IRA, ETA of wat dichter bij zonder duidelijke reden de bende van Nijvel.
Dat veiligheid een illusie is ben ik met mijn vele vrachtwagen reizen wel achter gekomen waarbij ik aardig wat mee gemaakt heb.
Neem bijvoorbeeld de IRA, ETA of wat dichter bij zonder duidelijke reden de bende van Nijvel.
Dat veiligheid een illusie is ben ik met mijn vele vrachtwagen reizen wel achter gekomen waarbij ik aardig wat mee gemaakt heb.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Hoe zeer ik ook een mening heb over dit soort dingen, en hoe eens en oneens ik het ook ben met jullie allemaal:
[Mod mode on]
Dit forum is niet geschikt voor dit soort politieke discussies. Het loopt in de regel veel te snel uit de hand, wat eigenlijk op de eerste pagina al bewezen is. Er is op het moment geen reden om het topic te sluiten, maar als het nodig is zullen we dat zonder verdere waarschuwing doen.
[Mod mode off]
[Mod mode on]
Dit forum is niet geschikt voor dit soort politieke discussies. Het loopt in de regel veel te snel uit de hand, wat eigenlijk op de eerste pagina al bewezen is. Er is op het moment geen reden om het topic te sluiten, maar als het nodig is zullen we dat zonder verdere waarschuwing doen.
[Mod mode off]
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]