Butterflyflaps schreef:Doe ik maar komt maar geen schot in de zaak

Als ik na mei geen groen licht krijg...
verbaast me niets dat mensen zelf bestellen

nuja moest ook nog wel heel veel uitpraten hoor

Maar.....je bent tenminste onderweg met deze diagnostische fase!
Heb je inmiddels je levensverhaal al geschreven?
Je hebt overigens niets te bewijzen, het beste is om gewoon heel dicht bij je zelf te blijven en zo open en eerlijk mogelijk, des te beter kan men je helpen.
Er is daarnaast zat te doen, wat je schrijft komt iets over als afwachten.....maar dat kan ik verkeerd hebben ( :
Hoe dan ook, je hoeft je niet te vervelen en ik kan best wel wat dingen noemen waarmee je de tijd makkelijk overbrugt....misschien zelfs kan gaan vinden dat je zelfs meer tijd nodig hebt.
Hoe is het bijvoorbeeld met je garderobe?.......ben je al 100% van de tijd om?.....zo niet......hoe ga je dat aanpakken?
Heb je al nagedacht over wat jouw stijl is?.....hoe butterflyflaps er dadelijk in het echt uit gaat zien....zeg maar?
Wist je bijvoorbeeld dat je alvast met logopedie kan beginnen? .....Is een kwestie van langs je huisarts gaan voor een verwijzing en kan gewoon nu al.
Je geeft zelf al aan dat je ook wel een hoop uit te praten hebt, gaandeweg kan ik je verzekeren dar er nog veel meer van die momenten volgen.
Je krijgt ook nog te maken met vele lagen van zelfacceptatie.......na het omarmen en accepteren dat je transgender bent volgen er nog vele nieuwe lagen.
Welk of wat voor soort vrouw komt er naar boven nu zij steeds meer de vrijheid krijgt?.........dit is een hele ontdekkingsreis en kan soms aangenaam en soms voor onaangename verrassingen zorgen...
Opnieuw leren leven, maar dan als jezelf......opnieuw de pubertijd door, maar dan als jezelf.....en ga zo maar verder....
Nu.....ik bedoel dit absoluut niet belerend.....vat het alsjeblieft niet zo op!
Het is meer wat aanwijzingen en een aantal tips over waar je je tijd mee kan vullen......waarmee je alvast weer stapjes naar jezelf kan maken terwijl de diagnostische fase loopt......
en waarschijnlijk overbodig om te zeggen.....gebruik de vragen van de diagnostische fase om er nog eens een keer of wat bij stil te staan.....
Nogmaals, niet belerend bedoeld..........als het wel zo overkomt spijt mij dat bij voorbaat heel erg....
Ik gun gewoon iedereen een authentiek leven, en misschien heb je wat aan de tips...