hormonen, eten en gewicht.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: hormonen, eten en gewicht.

Bericht door Ylse »

Ik haak af in deze discussie. Zo lang de geleerden het niet eens zijn met elkaar over wat gezond is en wat niet trek ik gewoon mijn eigen plan. Ik eet zo min mogelijk suiker, fabriekseten en andere onzin. Ik maak mijn eigen maaltijden klaar en gebruik daar zoveel mogelijk verse groenten en fruit voor. Wat mager vlees erbij, bakken in olie of gewoon op de grilplaat.

En ik vul mijn voedingscentrum eetwijzer in om te zien of ik een keer uit de band mag springen. Nu een paar maanden mee onderweg en ik merk dat ik het makkelijker vind om dat patroon vast te houden, en de kilo's vertrekken ook langzamerhand.

Ik vind het goed zo.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Gelijk heb je Ylse. Ik eet in plaats van de 2 borden die ik gewend was nog maar 1 bord leeg en daar geef ik verder niets voor op want eten is voor mij als liefhebber van lekker eten een moment van plezier hebben.

Groeihormonen heb ik samen met testosteron gespoten in mijn bodybuilding tijd. Gelukkig is dat voor het overgrote deel teniet gedaan door al die jaren androcur maar mijn god wat heeft dat veel kapot gemaakt.
Robyn

Bericht door Robyn »

Joukje schreef:
Robyn schreef:Groeihormoon lijkt me iets anders dan hormonen als testosteron en estradiol. Groeihormoon heeft dacht ik te maken met de groei en ontwikkeling van het lichaam. (Daarom is alcohol voor kinderen ook verboden of iig schadelijk omdat het de ontwikkeling kan verstoren)
Een goed voorbeeld dat een leek (ik heb je links overigens niet gelezen want het interesseert mij niet) wetenschappelijk artikelen niet moet interpreteren. De wetenschappelijke achtergrond ontbreekt en aannames als bovenstaande gaan een eigen leven lijden.

Daar waar in de volksmond de mogelijkheid bestaat dat groeihormonen worden gezien als testosteron of oestrogenen. Is het eigenlijk iets totaal anders.

Hier een linkje https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Groeihormoon

Joukje
Volgens mij quote je de verkeerde persoon, heb nl geen links gepost...
Groetjes,
Robyn
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

ik wil niet graag aankomen en daar helpt die Voedingscentrum eetwijzer wel wat bij. Maar verder nuttig ik graag mijn dagelijkse portie brood, rijst en pasta's, wat vlees, vis en fruit. Van muesli (havervlokken) krijg ik jicht dus dat schiet niet op. Verder drink ik gewoon dagelijks mijn glaasje(s) port en snoep graag op zijn tijd. Vetten en cholesterol schijnen overigens goed te zijn. Recent las ik ergens dat 't blijkbaar al langer be­kend is dat afname van cholesterol in de hersenen neu­ro­-de­ge­ne­ra­tie en de ziekte van Alzheimer bevordert. Al jaren wordt melding gemaakt van de effecten van cho­les­te­rol­ver­la­gen­de middelen op de gezondheid van de hersenen. Dus hoppa.. :) de hrt doet de rest wel :)
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 19 feb 2016, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

HDL cholesterol is goed, LDL cholesterol is fout.

Onverzadigde vetten heb je nodig, maar verzadigd en transvet niet.

HDL cholesterol en onverzadigd vet kom je, surprise surprise, alleen tegen in goede voeding ;)

Kan wel een blog beginnen zo. :roll:
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Dat ldl cholesterol slecht is zijn ze op terug gekomen. Ik mag zelfs geen cholesterol verlagers meer slikken.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

"transvet" zei ze, ben benieuwd wat men daarvan vindt, of kan maken..?? :)
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Nee, LDL is nog steeds hartstikke fout. De rede waarom cholesterolverlagers niet zo goed zijn is omdat ze dan ook de HDL killen. Als je LDL wil vermijden kun je het beste junkfood vermijden waar het in zit.
Daniéla schreef:"transvet" zei ze, ben benieuwd wat men daarvan vindt, of kan maken..?? :)
Het leuke is dat we in organische scheikunde leerde over 'trans' en 'cis' koolstofketens. :P Viel me toen gelijk op lol.
In dit geval is het goed om tegen trans te discrimineren, maar dit is dan ook de enige situatie waarin dat goed is :D
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Bregje

Bericht door Bregje »

FullMoonSynch schreef:
Kan wel een blog beginnen zo. :roll:
Dat ben ik al een tijdje van plan. Ik heb de url al en genoeg ideeën :)

Transvet is helaas echt heel slecht in tegenstelling tot trans-genders :)
Beardelady

Bericht door Beardelady »

Robyn schreef:
Joukje schreef:
Robyn schreef:Groeihormoon lijkt me iets anders dan hormonen als testosteron en estradiol. Groeihormoon heeft dacht ik te maken met de groei en ontwikkeling van het lichaam. (Daarom is alcohol voor kinderen ook verboden of iig schadelijk omdat het de ontwikkeling kan verstoren)
Een goed voorbeeld dat een leek (ik heb je links overigens niet gelezen want het interesseert mij niet) wetenschappelijk artikelen niet moet interpreteren. De wetenschappelijke achtergrond ontbreekt en aannames als bovenstaande gaan een eigen leven lijden.

Daar waar in de volksmond de mogelijkheid bestaat dat groeihormonen worden gezien als testosteron of oestrogenen. Is het eigenlijk iets totaal anders.

Hier een linkje https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Groeihormoon

Joukje
Volgens mij quote je de verkeerde persoon, heb nl geen links gepost...
Je hebt helemaal gelijk, sorry Robyn. Toch is het punt wat ik maak een die blijft staan als een huis denk ik ;)