Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederland?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Veronica

Re: Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederla

Bericht door Veronica »

pauline schreef:Ik denk ook dat het al dan wel of niet passabel zijn een belangrijke reden is dat er transfoben bestaan.
Waar ik woon kom ik met enige regelmaat een transen tegen.
Sommigen weten echt niet wat kleden is, anderen hebben het postuur van een grizzly beer en toornen overal bovenuit en met hun maatje 45 denken ze ook nog op pumps met hakken te mogen lopen.
Weer anderen lopen in jurkjes die je dochter van 15 aan doet, en anderen in bloementjes gordijnen uit de jaren 50. Maar ook vaak is de haarbos zo dun en mannelijk en onverzorgd dat zelfs ik denk van, nah ja...
Ik denk dat als je echt niet passabel bent, (en dat bepaal je helaas niet zelf) dat je dan gewoon jezelf moet blijven. Want je doet jezelf veel te kort, maar je maakt de transgender community belachelijk. Als je over straat kunt lopen en gewoon niemand 1 seconde twijfelt aan je man / vrouw zijn, dan zul je ook geen last hebben van transfoben. Maar alleen als om een of andere reden je verleden opgerakeld word zul je altijd een 2e rang burger blijven.
Dus? Transgender community belachelijk maken omdat je over the top kleedt kan ik begrijpen dat zo iemand dat beter niet moet doen, echter ook dan is diegene vrij om dat te doen en het is niet aan ons om dat te bepalen.

Echter niet het traject in gaan omdat je niet passabel bent? Wat is passabel? Iedere trans heeft mannelijke trekjes, de een meer dan een ander.

Ik neem aan dat je met die stelling ook de volledige verantwoordelijkheid wilt nemen voor alle zelfmoorden die dan volgen? Juist ja, niet dus.

Daarnaast, de genoemde typetjes ben ik nog nooit tegengekomen buiten een T&T café om, komt in 99,99% van de gevallen niet voor buiten de 4 muren.
Laatst gewijzigd door Veronica op 25 feb 2016, 22:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Je mag een mening hebben Pauline maar ik vind dat je je conclusies soms wat al te eenkennig en voorbarig hebt getrokken en nogal denigrerend uithaalt naar sommige transgenders onder ons. Ik ben het er ook niet helemaal mee eens dat transfobie alleen met uiterlijke kenmerken te maken zou hebben en bovendien bepalen wij de norm niet en weten we niet wat mensen gelukkig maakt, dat is aan ieder zichzelf...

Graag op een 'normale' manier deze discussie voortzetten..

grts Daniéla
pauline

Bericht door pauline »

Amy schreef: Ik neem aan dat je met jezelf blijven bedoelt, niet in het geslacht gaan leven zoals je je indentificeert? Maar fijn advies is dat, als dat voor mij zou gelden zou je me dus vertellen dat ik beter zelfmoord had kunnen plegen.

Volgensmij is het niet aan jou om te bepalen wat andere mensen doen...
Doe niet zo melodramatisch... Wie de schoen past trekken hem aan. Word je leven beter als je iedere dag uitgelachen word, bespot word, buitengesloten word enz.
Als je een eind aan je leven wil maken, dan ben je niet goed snik. Een transitie moet je alleen doen als je er beter van word. het is geen vlucht uit een mislukt leven.
Claire

Bericht door Claire »

Daniéla schreef:Je mag een mening hebben Pauline maar ik vind dat je je conclusies soms wat al te eenkennig en voorbarig hebt getrokken en nogal denigrerend uithaalt naar sommige transgenders onder ons. Ik ben het er ook niet helemaal mee eens dat transfobie alleen met uiterlijke kenmerken te maken zou hebben en bovendien bepalen wij de norm niet en weten we niet wat mensen gelukkig maakt, dat is aan ieder zichzelf...

Graag op een 'normale' manier deze discussie voortzetten..

grts Daniéla
Wat Daniéla zegt en hemeltje waar komen ze toch iedere keer vandaan die mensen met die denigrerende commentaren.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Veronica

Bericht door Veronica »

pauline schreef:
Amy schreef: Ik neem aan dat je met jezelf blijven bedoelt, niet in het geslacht gaan leven zoals je je indentificeert? Maar fijn advies is dat, als dat voor mij zou gelden zou je me dus vertellen dat ik beter zelfmoord had kunnen plegen.

Doe niet zo melodramatisch... Wie de schoen past trekken hem aan. Word je leven beter als je iedere dag uitgelachen word, bespot word, buitengesloten word enz.
Als je een eind aan je leven wil maken, dan ben je niet goed snik. Een transitie moet je alleen doen als je er beter van word. het is geen vlucht uit een mislukt leven.
Pardon?

Dus leven als "oude ik" is beter? Leven in pijn? Ja dan leef je maar als vrouw en wordt je bespot maar als dat draaglijker is, gewoon doen dus.

Blijkbaar ben jij niet goed snik, lees eens wat voor ongelofelijke onzin jij schrijft, onbeschoft en dan druk ik het nog zachtjes uit.

Zelfmoord plegen is zeker niet goed te praten maar leven met pijn als "de oude ik" is vele malen erger.
Afbeelding
Claire

Bericht door Claire »

pauline schreef:
Zucht en ze gaat gewoon door.
Probeer nou eens gewoon te discussiëren en te debatteren zonder andere mensen te beledigen, door het slijk te halen onder het mom van het "dit is mijn mening en daar moeten jullie het mee doen want ik heb toch gelijk".
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

het is geen vlucht uit een mislukt leven.
En jij denkt dat transfobie ontvluchten je wel gelukkig kan maken, je moet nog veel leren Pauline.

Als het onderwerp niet zo belangrijk was geweest had ik gezegd gooit er maar een slotje op...
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

[mod mode on]
Zullen we het verder beschaafd houden hier? Graag even adempauze. Desnoods zet ik er een tijdelijk slotje op.
[mod mode off]
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Amy

Bericht door Amy »

pauline schreef:

Jij hebt al vaker laten merken dat je nog niet half zo veel last van genderdysforie hebt of hebt gehad als anderen hier. Ik gok dat je niet eens ooit mannelijke doseringen van testosteron door je aderen hebt gehad. En je hebt ook 0,0 empathie of inlevings vermogen in andere mensen. Als je niet weet hoe het is om zelfmoord te willen plegen dan lijkt het me het beste dat je daar gewoon je muil over dicht houd in plaats van mensen niet goed snik te noemen. Ik vind dat je ook helemaal geen bijdrage levert met die onzin van je.

Emma het spijt me maar dat moest ik even kwijt, ban me maar voor een week of zo als je wilt.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

[mod mode on]
Ik deel geen waarschuwingen of bans uit vanavond, er zijn te veel schuldigen in deze discussie. Ik doe het onderwerp op slot tot ik er morgenmiddag of zo ergens aan denk het slot er weer af te halen. Zoals Daniéla zegt is het onderwerp eigenlijk te belangrijk om zomaar op slot te doen. Maar wie daarna de flame war voortzet krijgt zonder verdere waarschuwing een weekban. Verder discussieren gebeurt alleen nog on-topic.
[mod mode off]
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]