Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederland?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederla

Bericht door Emma »

Amy schreef: Ik ga wel eens naar van die T&T avonden maar ik merk daar helemaal niets van transfobie. Het zijn naar mijn idee maar enkelingen die dat doen op forums en zo en ik denk ook alleen maar zodat ze zich beter proberen te voelen dan anderen. Maar bij van die avonden zie je ze niet of durven ze die onzin niet uit te kramen.
Je on-line persoonlijkheid is anders, minder verlegen en harder dan je echte persoonlijkheid. Dat heeft allerlei oorzaken.

Ik probeer daar zelf ook rekening mee te houden, ik post uiteindelijk misschien maar de helft van wat ik schrijf. Soms sta ik op het punt om op de knop 'verzenden' te drukken en dan denk ik nee, dat zou ik face to face ook nooit gezegd hebben, en dan wis ik de boel weer.

Andersom kan ook, er was een voorval gisteravond bij T-Amersfoort dat heel goed in deze discussie zou passen maar niet fatsoenlijk te beschrijven is. Face to face kan ik dat heel hard brengen zonder dat dat meteen als heel kwetsend voor mensen ovekomt. Hier kan ik het onmogelijk opschrijven, dus als ik het al zou doen wordt het veel te zacht en politiek correct. Laat dan maar.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Het was gewoon een fijne avond en niets gemerkt van transfobie nog cis-sexisme.
Eerst leek het wel een besloten avond en later gewoon een fijne mix
Just my 50cts
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Renée schreef:Het was gewoon een fijne avond en niets gemerkt van transfobie nog cis-sexisme.
Eerst leek het wel een besloten avond en later gewoon een fijne mix
Just my 50cts
Klopt. Het voorval was ook niet aan tafel, maar iemand liep binnen en meteen weer weg. Laten we het hier niet breed gaan uitmeten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Maria_G

Bericht door Maria_G »

FullMoonSynch schreef:Dat ben ik niet helemaal met je eens. Natuurlijk zijn er groep mensen wiens invalshoek is beïnvloed door de seksindustrie en stereotypering in de media en hollywood. Zo zijn er ook mensen die denken dat alle moslims terroristen zijn, dat alle Amerikanen dom zijn en alleen maar met wapens lopen te paraderen, en dat alle Amsterdammers consequent stoned zijn. De stille meerderheid met meer dan vier bruikbare hersencellen snapt echter wel dat al die stereotypes onzin zijn ;)
I had very positive experiences in Netherlands during many years. But after reading a lot of postings here (not those from Hollywood or mass media), I start to think that I was just a lucky person.
Anon20210626

Leven bestaat uit positieve en negatieve ervaringen . Negatieve ervaringen worden over het algemeen makkelijker onthouden en breder uitgemeten dan de positieve. Alle dingen die gewoon zijn gang gaan en waarin niets uitzonderlijks gebeurd worden niet vermeld .

Die ene opmerking , of in sommige gevallen erger , wordt onthouden maar daar staan waarschijnlijk vele ervaringen tegenover die gaan zoals behoord en verwacht en daarom het opmerken niet waard zijn .
Anon20210626

Als er iets uitzonderlijks en zeer positiefs gebeurd, is dat mooi meegenomen .... En omarmd .... Evenwicht
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Dit draadje laat me precies ook niet los ! Vandaar dat ik even terug kom op die onderlinge transfobie ("jaloersheid") ! :think: is dat soms: ook niet een beetje te wijten aan een of andere vorm van, angst/ verdediging tegenover de eigen aanvaarding onder de massa/omgeving ? Met andere woorden: angstfobie/verdediging om eigen gezicht/waarde "mogelijk" te verliezen ! Het niet willen/durven gezien worden samen met,.......... of het niet geassocieerd willen worden met,......... ? Sorry, mss wat hard! ( maar een denk piste dat ik toch even wilde laten kennen !)

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Veronica

Bericht door Veronica »

Amy schreef: Ik ga wel eens naar van die T&T avonden maar ik merk daar helemaal niets van transfobie. Het zijn naar mijn idee maar enkelingen die dat doen op forums en zo en ik denk ook alleen maar zodat ze zich beter proberen te voelen dan anderen. Maar bij van die avonden zie je ze niet of durven ze die onzin niet uit te kramen.
De reden is dat ze zichzelf veilig en stoer vinden achter een beeldscherm, tot er een *rle confrontatie komt (zie onder).

*niet trans gerelateerd, een zusje van een vroegere klasgenoot van mij werd vaak online gepest, tot die broer de dader in het "echte leven" vond en die kleuter (kleuter, hij deed zich als een volwassenen voor maar was een jochie in de puberteit) ineens anders piepte en misschien bijna in z'n broek piste.

De kans dat een T recht in gezicht gemeen doet is vrij klein en als ze het al doen dan achter het "veilige" scherm online, mensen met 2 gezichten noemen we dat een heel laag en zielig soort mensen...
Afbeelding
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Emma schreef: Je on-line persoonlijkheid is anders, minder verlegen en harder dan je echte persoonlijkheid. Dat heeft allerlei oorzaken.
Lol.. in real life doe ik nauwelijks m'n mond open. Probeer er wel rekening mee te houden met hoe ik iets zeg.
Maria_G schreef: I had very positive experiences in Netherlands during many years. But after reading a lot of postings here (not those from Hollywood or mass media), I start to think that I was just a lucky person.
Zoals Renee ook al zei, vaak wordt alleen het negatieve uitgelicht. Geld niet alleen voor T, trouwens, maar voor iedereen. Lees het nieuws en je ziet alleen maar negativiteit en pessimisme, maar het positieve, wat ook net zo goed aanwezig is krijgt geen enkele aandacht, helaas. Bijvoorbeeld, iedereen denk dat de wereld een grote puinhoop is met alleen maar ellende, oorlog, rampen etc. Je hoort echter niemand dat het nog minder dan een eeuw gelden 100X erger was. Je gaat niet meer dood aan de griep, je wordt niet onthoofd als je atheist bent(hier niet, in ieder geval), je kan gewoon naar de supermarkt voor een enorm assortiment voedsel waar je vroeger alleen maar droog brood kon krijgen als common peasant. Niemand wordt meer op de brandstapel gezet voor hekserij, als je, zoals ik, met een handicap wordt geboren kun blijf je gewoon in leven vanwege topoperaties, als je trans bent stap je naar het vu en dan wacht je een millennium op de wachtlijst en krijg je hormonen zodat je in transitie kan gaan, je ledematen vriezen er niet af in de winter en je kan elke dag schone kleding aan. Daar hoor je niemand over, en dat is echt geen 'granted' dingetje, maar een hele recente en positieve ontwikkeling.

/semi off-topic rant.

Op T forums komen er geheid meer explosieve uitingen dan elders. Op zich is dat best logisch, lijkt me. Veel transen zijn gevoelig, zijn of waren depressief en dus snel geïrriteerd en vatten iets snel persoonlijk op*. Herken ik bij mezelf ook wel, trouwens, is ook zelf reflectie. Jaloezie zal hier** ook meer aan de orde zijn. Op alle andere forums waar ik lid van ben(geweest), en/of heb gemodereerd liep het vrijwel nooit echt vet uit de hand, op een paar keer na. best logisch, die fora gingen over bidsprinkhanen, carnivore planten, fotografie etc. Allemaal onderwerpen die minder persoonlijk zijn.

*Geen kritiek. No shots fired, just saying.
**Als in, transfora, niet specifiek T-nl ;)
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

@ Veronica,
Citeer: " de kans dat een T recht in gezicht,................." Dat vroeg ik me trouwens ook al af ! Of wat mensen durven schrijven , dat ook persoonlijk durven vertellen !

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .