SRS komt eraan maar ik draai door van niet roken
-
Danielle
Re: SRS komt eraan maar ik draai door van niet roken
Wees er ook op bedacht dat ze kunnen testen of je kort voor de operatie nog gerookt hebt. Indien je daar positief op test wordt de operatie afgeblazen en kom je op een zwarte lijst te staan. Een vaginaplastiek is microchirurgie en het minste aan slechte doorbloeding kan al complicaties in vorm van afstervende schaamlippen opleveren. Je kan je huisarts vragen om middelen die helpen bij het stoppen met roken, er bestaat medicatie die de behoefte aan tabak kan verminderen, anders dan nicotinepleisters/kauwgum/spray.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Jennifer W
Hey Aliss....
Ik weet wat je doormaakt min of meer, blowen doe ik niet maar ben enige maanden terug ook gestopt met roken.
De stok achter de deur voor mij was toch wel dat de operatie eventueel niet door zou gaan als ik nog zou roken.
Maar zeker ook de grotere kans op complicaties.
Voor mij gaat het nog een maand 3 a 4 duren voordat het mijn beurt is om onder het mes te gaan maar wat ik zeggen wil....
Ik ben nu enkele maanden volledig gestopt maar tot en met de dag van vandaag vind ik het heel moeilijk en komt trek in een sigaret nog steeds regelmatig op.
Toch ik heb dit gegeven om kunnen zetten in kwaadheid.
Kwaadheid om het feit dat ik mijzelf zo een groot deel van mijn leven afhankelijk heb laten zijn van zoiets als een sigaret.
Een gewoonte die velen grenzen voorbij schiet, onder andere grenzen die acceptabel zijn ten aanzien van verslaving.
Je stem raakt er van verrot, geen logopedie die daar tegenop kan....
Verkoudheid lijkt een heel jaar door te gaan, jaar na jaar.....
Moet je eens kijken wat je ervoor over hebt, als je even niet bij/aan iets te roken kan komen.....
Het is misschien nog wel erger dan sommige harddrugs zoals bijvoorbeeld heroine....
Zou je het geld er niet voor hebben zou je het waarschijnlijk bij elke mogelijkheid bietsen...
Je accepteerd willens en wetens dat je je lijf volledig naar de kl..... helpt....
Je accepteerd dat zoiets vunzigs als een "peuk" jou zo onder controle heeft, jij hebt geen controle over "die peuk"......die peuk heeft jou in zijn macht...
En ja ik weet heel goed hoe lekker een peuk kan zijn, maar realiseer nu dat ik nooit...maar dan ook nooit meer van me leven.......mijn leven in de handen van een walmende peuk wens te leggen....
Misschien heb je hier niets aan.........misschien doe je welnet als ik vroeger ook deed......deze tekst wegwuiven met ....."het zijn die mensen die gestopt zijn met roken die het ergst zijn. meest anti zijn"......
En dat is misschien ook wel zo......"wij" (gewoon volhouden en ook jij kan stoppen).... weten wat een ongelofelijke pooier die peuk is!
Hoe dan ook.....sterkte!....en kom op je kan het.........transitie kun je maar 1 x goed doen!
Ik weet wat je doormaakt min of meer, blowen doe ik niet maar ben enige maanden terug ook gestopt met roken.
De stok achter de deur voor mij was toch wel dat de operatie eventueel niet door zou gaan als ik nog zou roken.
Voor mij gaat het nog een maand 3 a 4 duren voordat het mijn beurt is om onder het mes te gaan maar wat ik zeggen wil....
Ik ben nu enkele maanden volledig gestopt maar tot en met de dag van vandaag vind ik het heel moeilijk en komt trek in een sigaret nog steeds regelmatig op.
Kwaadheid om het feit dat ik mijzelf zo een groot deel van mijn leven afhankelijk heb laten zijn van zoiets als een sigaret.
Een gewoonte die velen grenzen voorbij schiet, onder andere grenzen die acceptabel zijn ten aanzien van verslaving.
Moet je eens kijken wat je ervoor over hebt, als je even niet bij/aan iets te roken kan komen.....
Het is misschien nog wel erger dan sommige harddrugs zoals bijvoorbeeld heroine....
Zou je het geld er niet voor hebben zou je het waarschijnlijk bij elke mogelijkheid bietsen...
Je accepteerd willens en wetens dat je je lijf volledig naar de kl..... helpt....
Je accepteerd dat zoiets vunzigs als een "peuk" jou zo onder controle heeft, jij hebt geen controle over "die peuk"......die peuk heeft jou in zijn macht...
En ja ik weet heel goed hoe lekker een peuk kan zijn, maar realiseer nu dat ik nooit...maar dan ook nooit meer van me leven.......mijn leven in de handen van een walmende peuk wens te leggen....
Misschien heb je hier niets aan.........misschien doe je welnet als ik vroeger ook deed......deze tekst wegwuiven met ....."het zijn die mensen die gestopt zijn met roken die het ergst zijn. meest anti zijn"......
En dat is misschien ook wel zo......"wij" (gewoon volhouden en ook jij kan stoppen).... weten wat een ongelofelijke pooier die peuk is!
Hoe dan ook.....sterkte!....en kom op je kan het.........transitie kun je maar 1 x goed doen!
-
Aliss
haha nee idd ik wil de risico niet nemen. moet wel zeggen dat de laatste paar uur het wat makkelijker gaat dan de rest van de periode sinds ik gestopt ben met roken. hoop dat het rust gevoel blijft aanhouden want ik draaide overtoeren en begon gek te worden.Suikerklontje schreef:Als je gaat blowen zal je alleen maar bozer worden en nog liever een sigaret willen.
Er zijn mensen die roken en 100+ worden en andere krijgen allerlei klachten. Wil je de kans nemen? Het is helemaal aan jou maar zoals Caitlyn al zegt, wil je als het wel fout gaat er voor altijd op terug kijken?
Denk dat je na de operatie ook niet meteen moet gaan roken, als je besluit het vol te houden ten goede van de operatie en de resultaten.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat de hersenen iets anders werken. No idea tho! Maar als ik zo denk over hoe het eruit zag na de operatie, zo blauw en gezwollen.. ik denk niet dat de hersenen het als zo'n enorme klap ontvangen :/.
-
Beardelady
Ja en veel meer teer dan een sigaretAliss schreef:yup....heb zelf net gegoogld ik wist niet dat er ook teer zat in wiet!Nick schreef:Beter niet Aliss ! teer, enz,.... ! Beter even door bijten ! Je krijgt er zoveel voor terug.
Grtz Nick
dank voor je antwoord, Nick.
Ik moet ook nog stoppen.. Hopelijk vanaf 1 april.. Geen grap!
-
Aliss
hoeveel is kort volgens hun? wantDanielle schreef:Wees er ook op bedacht dat ze kunnen testen of je kort voor de operatie nog gerookt hebt.
als alles goed gaat ziet het er naar uit dat ik na de consult van 13 april op de wachtlijst word gezet. die is nu 4 weken. tenminste...het was zo een week geleden toen ik heb gekeken op de website
ik durf geen middelen te gebruiken die nicotine bevatten. ik ben zo paranoïde dat ik zelfs elektrische sigaret zonder teer en nicotine niet gebruik. maar ja waar is daar lol aan....ik voel me als een hoer met die pijp in me mond.Danielle schreef:anders dan nicotinepleisters/kauwgum/spray.
-
Aliss
Yup je hebt wel een punt in de stem. Toen ik uit de kast kwam begon ik bewust te worden van mijn stem. het is me gelukt om mijn pitch te verhogen naar die van een (gemiddelde) vrouwelijke pitch. of ik nou rook of niet....ik heb zelfs het idee dat als ik rook mijn pitch hoger ligt, andere keren niet. Maar sinds ik gestopt ben voel ik me net als een puber. Net als een jongen die volwassen wordt en zo de stem, alleen tegenovergestelde.Jennifer W schreef:Hey Aliss....
Ik heb veel drugs gebruikt toen ik jonger was. XTC, coke, speed, crack...niet zo'n beetje ook. Wat mij opvalt is dat stoppen met roken lastiger is dan stoppen met andere drugs die ik heb gebruikt. Misschien omdat ik daar wel gemotiveerd was om te stoppen, maar stoppen met roken deed ik nog met tegenzin. MOET!. Maar de laatste paar uurtjes voel ik me geweldig moet ik zeggen
Dankje :*
Groetjes
-
Aliss
Joukje schreef:Ja en veel meer teer dan een sigaretAliss schreef:yup....heb zelf net gegoogld ik wist niet dat er ook teer zat in wiet!Nick schreef:Beter niet Aliss ! teer, enz,.... ! Beter even door bijten ! Je krijgt er zoveel voor terug.
Grtz Nick
dank voor je antwoord, Nick.
Ik moet ook nog stoppen.. Hopelijk vanaf 1 april.. Geen grap!
-
Danielle
Als ik het me goed herinner: 6 weken voor de operatie mag je niet gerookt hebben. Ik weet niet hoelang er daarna nog aantoonbaar is dat je hebt gerookt.Aliss schreef:hoeveel is kort volgens hun? wantDanielle schreef:Wees er ook op bedacht dat ze kunnen testen of je kort voor de operatie nog gerookt hebt.
als alles goed gaat ziet het er naar uit dat ik na de consult van 13 april op de wachtlijst word gezet. die is nu 4 weken. tenminste...het was zo een week geleden toen ik heb gekeken op de website
ik durf geen middelen te gebruiken die nicotine bevatten. ik ben zo paranoïde dat ik zelfs elektrische sigaret zonder teer en nicotine niet gebruik. maar ja waar is daar lol aan....ik voel me als een hoer met die pijp in me mond.Danielle schreef:anders dan nicotinepleisters/kauwgum/spray.
En ik bedoel middelen die juist geen nicotine bevatten. Nicotinepleisters e.d. houden de verslaving alleen maar in stand. Er is medicatie die je echt kan helpen stoppen (en dus geen nicotine bevat) kan je bij je huisarts voor terecht.
-
Aliss
wat een opluchting...ik was al begonnen zorgen te maken dat ik te laat gestopt was. ik ben vorige week maandag gestopt. en ik ga kijken hoe ik me voel de komende dagen. als het echt niet beter gaat, ga ik naar huisarts. anders als het cold turkey lukt dan is dat de beste. want een andere afhankelijkheid verwisselen met een andere, namelijk pilletjes lijkt mij niet zo'n goed idee.Danielle schreef:Als ik het me goed herinner: 6 weken voor de operatie mag je niet gerookt hebben. Ik weet niet hoelang er daarna nog aantoonbaar is dat je hebt gerookt.Aliss schreef:hoeveel is kort volgens hun? wantDanielle schreef:Wees er ook op bedacht dat ze kunnen testen of je kort voor de operatie nog gerookt hebt.
En ik bedoel middelen die juist geen nicotine bevatten. Nicotinepleisters e.d. houden de verslaving alleen maar in stand. Er is medicatie die je echt kan helpen stoppen (en dus geen nicotine bevat) kan je bij je huisarts voor terecht.
Nogmaals dankjewel!
Alicia
-
Danielle
Je had natuurlijk al veel eerder kunnen stoppen. Het ik zo ongeveer het eerste dat ze bij het VUmc tegen je zeggen: roken is slecht voor je stem en zit daardoor passabiliteit in de weg én het is een harde nee voor de SRS. Die zes weken is een arbitraire grens, je lichaam doet er langer over om te zuiveren.
De stopmedicatie is niet een nieuwe afhankelijkheid in je leven. Het helpt de behoefte verminderen en je kan het vrij vlug afbouwen.
De stopmedicatie is niet een nieuwe afhankelijkheid in je leven. Het helpt de behoefte verminderen en je kan het vrij vlug afbouwen.