In eindhoven en omgeving heb ik denk ik via mond op mond reclame steeds meer transgenders die alleen met mij willen rijden als taxi omdat ik zelf transgender ben.
Uit de verhalen van een aantal transgenders hoor ik dat ze vooral tijdens uit gaan minder leuke dingen hebben meegemaakt.
Aparte en leuke ontwikkeling maar moet eigelijk niet nodig zijn
Gendervriendelijke taxi
-
Josephine
-
Amy
Re: Gendervriendelijke taxi
Het is dat ik altijd zelf met de auto naar Eindhoven ga maar anders had ik wel interesse.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een transgenderonvriendelijke taxi gehad. Maar je eigen bedrijf is natuurlijk wel het beste.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Josephine
Dan stap maar eens in eindhoven stratum in dan heb ik zelf al meegemaakt tijdens stappen en van een taxi gebruik maakten hij door zijn mobilifoon riep naat de centrale " hee ik heb een omgebouwde in de auto"
-
Charlotte_C
Ik denk dat dat meer te maken heeft met het zijn van een botte boer dan dat het met het beroep van taxichauffeur te maken heeft
(noot: ik heb zelf tussen 2003 en 2008 op de taxi gezeten)
(noot: ik heb zelf tussen 2003 en 2008 op de taxi gezeten)
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
-
Alice
Ik heb het nog nooit gedaan en het lijkt mij een kriebelig gevoel om aan de taxicentrale te vragen om een transgender of transgendervriendelijk persoon voor mijn taxirit te sturen.
In Amsterdam zal dit geheel niets uitmaken daar de meeste taxichauffeurs alles en iedereen beledigen en voor transgenders geen uitzondering maken.
Ook ik ben nog nooit een transgenderonvriendelijke taxi vervoerd.
Verder ben ik niet te beroerd om een klacht in te dienen.
In Amsterdam zal dit geheel niets uitmaken daar de meeste taxichauffeurs alles en iedereen beledigen en voor transgenders geen uitzondering maken.
Ook ik ben nog nooit een transgenderonvriendelijke taxi vervoerd.
Verder ben ik niet te beroerd om een klacht in te dienen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
-
Anon20180730
't wordt met de dag gekker. Genderneutraal toilet, gendervriendelijke taxi's, gender neutraal opvoeden. Dadelijk willen we nog genderneutraal ondergoed, etc..
oeps, te laat: http://www.parool.nl/binnenland/-waarom ... ~a4178878/
oeps, te laat: http://www.parool.nl/binnenland/-waarom ... ~a4178878/
-
Jessy
Dit gaat niet over genderneutraal ondergoed, maar over een wat ruimere keuze dan stereotype roze onderbroeken met hartjes voor jonge meisjes.
Verschil in model zal altijd nodig blijven, maar qua uiterlijk kan het natuurlijk elke kant op.
Verschil in model zal altijd nodig blijven, maar qua uiterlijk kan het natuurlijk elke kant op.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Anon20180730
oh zo... nou ja.. ik houd de discussie maar weer voor gezien..
-
janine2363
>> In Amsterdam zal dit geheel niets uitmaken daar de meeste taxichauffeurs alles en iedereen beledigen
Yessss, Mokum is een stad naar mijn hart (Noot: "Mokum" is de Jiddische naam voor A'dam, voor degene
die denken dat het een compliment is, nee hoor, het komt van het Hebreeuwse woord voor: "wherever")
Amsterdamse taxi chauffeur rijd een smalle eenrichting straat in tegen de rij richting in. Natuurlijk komt
er van de goede kant een tweede taxi de straat in. Die taxi chauffeur steekt z'n hoofd uit z'n raampje en
zegt: "Watnou ?!". De eerste draait ook zijn raampje naar beneden, steekt z'n kop eruit en antwoord:
"Watnou watnou !?". De tweede zucht, gaat achteruit en maakt plaats voor de eerste.
Kijk, zo hoort het
Voor ons, de chauffeur in kwestie strak aankijken en zeggen, na een kleine pauze: .... "Watnou !?" (en maar
hopen dat hij de respons niet kent)
Yessss, Mokum is een stad naar mijn hart (Noot: "Mokum" is de Jiddische naam voor A'dam, voor degene
die denken dat het een compliment is, nee hoor, het komt van het Hebreeuwse woord voor: "wherever")
Amsterdamse taxi chauffeur rijd een smalle eenrichting straat in tegen de rij richting in. Natuurlijk komt
er van de goede kant een tweede taxi de straat in. Die taxi chauffeur steekt z'n hoofd uit z'n raampje en
zegt: "Watnou ?!". De eerste draait ook zijn raampje naar beneden, steekt z'n kop eruit en antwoord:
"Watnou watnou !?". De tweede zucht, gaat achteruit en maakt plaats voor de eerste.
Kijk, zo hoort het
Voor ons, de chauffeur in kwestie strak aankijken en zeggen, na een kleine pauze: .... "Watnou !?" (en maar
hopen dat hij de respons niet kent)