Primark en kleding
-
Josephine
Primark en kleding
In de primark is het beleid aangepast en is het voor transgenders mogelijk om dameskleding te passen in de kleedruimte van de dames
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Primark en kleding
Ehm, dat is bij heel veel winkels niet eens een issue... H&M bijvoorbeeld heeft 'paskamers', geen 'heren' of 'dames' paskamers, en dat geldt voor de meeste winkels tegenwoordig. Je pakt een artikel en past dat in de dichtstbijzijnde paskamer. Zou een beetje raar zijn als je op de begane grond een leuke zomerjurk vindt en dan op de 2e etage een paskamer op de herenafdeling moet zoeken. Bij de H&M op de Lijnbaan in Rotterdam zit sinds de verbouwing de paskamer tussen de dames- en herenafdeling in, dus is er helemaal geen onderscheid meer. En de C&A hier in het dorp heeft maar één ruimte voor paskamers.
Daarnaast is het hier niet meer dan gewoon (bij heterostellen dan) dat als de vrouw iets gaat passen, de man tot voor het pashokje meegaat om te kijken of iets wel of niet staat. Even afgezien dan van de mannen natuurlijk die in diepe treurnis zo ver mogelijk weg gaan zitten op een bankje als hun wederhelft aan het passen is.
Daarnaast is het hier niet meer dan gewoon (bij heterostellen dan) dat als de vrouw iets gaat passen, de man tot voor het pashokje meegaat om te kijken of iets wel of niet staat. Even afgezien dan van de mannen natuurlijk die in diepe treurnis zo ver mogelijk weg gaan zitten op een bankje als hun wederhelft aan het passen is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Josephine
nou niet bij primark hoor daar is een hele rel over geweest bij de primark in eindhoven een trans mocht niet op de dameshokjes passen en mocht de dameskleding ook niet passen in de herenpashokjes
11 mei 2015 - Schijnbaar was Primark slecht in het nieuws gekomen omdat ergens iemand een transseksueel persoon bij de paskamers had geweigerd.
One size fits all' Primark write official guidance on transgender changing room use
11 mei 2015 - Schijnbaar was Primark slecht in het nieuws gekomen omdat ergens iemand een transseksueel persoon bij de paskamers had geweigerd.
One size fits all' Primark write official guidance on transgender changing room use
-
Judiana
ik kom zowizo nooit bij Primark, maar wat een flater slaan zulke bedrijven...
-
Jessy
Er hoeft er maar net een met een verkeerde visie aan het roer te staan. Maar ze hebben geweten dat het een nasleep kan krijgen in de media.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Amy
Ik snap heel het probleem niet. Je bent normaal toch altijd alleen in zo'n hokje, waarom doen ze daar moeilijk over?
Ik wist ook niet dat daar regels voor waren, ik ga altijd gewoon in de dames pashokjes om te passen als ik in een kleding zaak ben.
Ik wist ook niet dat daar regels voor waren, ik ga altijd gewoon in de dames pashokjes om te passen als ik in een kleding zaak ben.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Er zijn ook geen regels voor. Primark heeft een tijdje terug een flinke flater geslagen en hebben nu dus eigen regeltjes nodig. Er zijn hier ook geen regels voor wat dames- en herentoiletten zijn. En zo kunnen we nog wel even doorgaan met regels waarvan we denken dat ze er zijn maar die gewoon onder het kopje 'sociaal kuddegedrag' horen. Laten we ons nu niet gek laten maken door die rare amerikaanse toestanden, waar het Primark verhaal ook gewoon een uitvloeisel van is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Mirthe_s
Oh ik ben bij de Primark al wel eens naar de heren gestuurd. Het argument daar was dat dames wel bij de heren mochten en daarmee discussie en verwarring kon worden voorkomen. Tsja.
-
Anon20210626
Pfffft , als zij me naar de heren sturen , laat ik alles vallen wat ik zou hebben willen passen . Daarna hangt het van mijn humeur af hoe ik verder zal reageren maar dat zal geen best humeur zijn ........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Jessy
Ik weet niet hoe het bij de Primark is, maar ik heb wel vaker kledingwinkels bezocht waar er toch bij de ingang naar het gangetje met paskamers een medewerk(st)er staat, die ook registreert hoeveel kledingstukken je meeneemt naar binnen en erop toeziet dat je met evenveel naar buiten komt (en dus geen exemplaren verstopt hebt om te stelen).Amy schreef:Ik snap heel het probleem niet. Je bent normaal toch altijd alleen in zo'n hokje, waarom doen ze daar moeilijk over?
Grant me serenity to accept the things I cannot change,