Het wordt tijd dat mijn haar eens geknipt wordt. Dat is doodeng, want het moet wel mooi worden. Dus hoe vindt je nu een kapper die snapt wie je bent en je een zo vrouwelijk mogelijk kapsel geeft dat past bij je gezicht?
Ergens las ik de tip om bij Kinki kappers te gaan kijken. Even hun site bekeken. Wat een goede promotiefilm hebben die:
Andere tips in de regio Breda / Tilburg zijn nog steeds welkom.
Hoe was jullie eerste ervaring bij de kapper?
Kapper
-
Meiboom
Re: Kapper
Cool promotiefilmpje
Zoiets bestaat helaas niet in mijn omgeving. Of ik moet beter zoeken in de stad richting Haarlem of zo...
Die probleem had ik nou ook altijd. Vaak zijn kappers altijd erg mainstream gericht, vooral in een dom bekrompen plaats waar ik vandaan kom: het "dit hoort bij jongens en dit bij meisjes" idee. Vooral niet bij lopende bandwerk laten knippen: "je bent werk, een nummer, snel doorgaan, kort babbeltje, koffie, knippen, volgende" Dat is echt niks!
Ik trof een privé kapster. Ze knipte mij goed, begreep mij, knipte mij leuk en meisjesachtig en voelde vertrouw, dus vroeg ik haar nummer of ze privé kapster wilde zijn, want ze ging daar stoppen. Ik had er echt geen zin in om weer op een angstvallige jacht te stuiten naar een nieuwe die misschien mijn kapsel en geld niet waard is.
Een goede kapster/ kapper die naar jou hart en wensen knipt, is heilig
Ik geef mijn privé kapster (ze is student) veel fooi. Als enige vind ik het wel klote als mijn moeder zich opeens bemoeit, gebeurd gelukkig haast niet meer, want ik laat me knippen bij mijn moeder thuis. En haar woorden kunnen het verpesten/ beïnvloeden. Gewoon gezellig praten mag dan wel, maar niet over hoe te knippen!
Die probleem had ik nou ook altijd. Vaak zijn kappers altijd erg mainstream gericht, vooral in een dom bekrompen plaats waar ik vandaan kom: het "dit hoort bij jongens en dit bij meisjes" idee. Vooral niet bij lopende bandwerk laten knippen: "je bent werk, een nummer, snel doorgaan, kort babbeltje, koffie, knippen, volgende" Dat is echt niks!
Ik trof een privé kapster. Ze knipte mij goed, begreep mij, knipte mij leuk en meisjesachtig en voelde vertrouw, dus vroeg ik haar nummer of ze privé kapster wilde zijn, want ze ging daar stoppen. Ik had er echt geen zin in om weer op een angstvallige jacht te stuiten naar een nieuwe die misschien mijn kapsel en geld niet waard is.
Een goede kapster/ kapper die naar jou hart en wensen knipt, is heilig
Ik geef mijn privé kapster (ze is student) veel fooi. Als enige vind ik het wel klote als mijn moeder zich opeens bemoeit, gebeurd gelukkig haast niet meer, want ik laat me knippen bij mijn moeder thuis. En haar woorden kunnen het verpesten/ beïnvloeden. Gewoon gezellig praten mag dan wel, maar niet over hoe te knippen!
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Toen ik nog in mannelijke (androgyne) verschijning naar de kapper ging was dat ook altijd lastig, sinds ik me gewoon presenteer zoals ik me voel is het veel makkelijker.
Irene
-
Anon20190516
Ik ben gewoon naar een goede wat kleinere salon gegaan en mijn situatie uitgelegd en zij (ze werkt alleen)doet mijn haar zoals ik het wil hebben.heb al van alles gehad van opgestoken tot ingevlochten.ook geeft ze mij advies,zo vindt zij dat ik beter geen bob kan nemen,omdat dat niet bij de vorm van mijn gezicht zou passen.ook heb ik 2 verschillende schoonheidssalons waar ik regelmatig kom.heb regelmatig gellac nagels,laat een gezichtsbehandeling doen,mijn benen harsen en binnenkort laat ik wimperextensions zetten.kortom ga ergens heen waar 1 persoon staat of met zijn 2en,leg de situatie uit en dan doen ze wat jij wilt en als ze goed zijn denken ze met je mee.en wees niet bang,jij bent de klant,jij betaalt ze en zolang jij betaalt voor hun diensten zullen ze gewoon uitvoeren wat jij wilt...succes.groetjes Rikki 
-
Jessy
Het is soms wel even verkennen, maar er zijn zeker nog kapsters die uitgebreid de tijd nemen om jouw wensen aan te horen en voorstellen te doen wat jou goed kan staan. Het is gewoon even zoeken.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Hakuna
IK knip de punten van mijn haren altijd zelf met een echte kappersschaar en ben dan ook al ruim 6 jaar niet meer naar een kapper gegaan, want kappers verkloten toch maar je haar. Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
Mijn haar (vlecht) is nu ruim 75 cm lang en hoop tegen eind van dit jaar de 80 cm aan te tikken.
Mijn haar (vlecht) is nu ruim 75 cm lang en hoop tegen eind van dit jaar de 80 cm aan te tikken.
-
Beardelady
Bregje,
Download gewoon een app waar je kapsel kunt uitproberen. Zo ben ik ook aan mijn haarstijl en zelfs kleur gekomen die het beste bij mij past.
Download gewoon een app waar je kapsel kunt uitproberen. Zo ben ik ook aan mijn haarstijl en zelfs kleur gekomen die het beste bij mij past.
-
Bregje
O dat is interessant. Welke app is dat?
Het is inderdaad zoeken naar een goede kapper. Ik ga maar eens bij Kinki kijken. Misschien zijn ze wel goed.
Het is inderdaad zoeken naar een goede kapper. Ik ga maar eens bij Kinki kijken. Misschien zijn ze wel goed.
-
Beardelady
Er zijn er veel van dergelijke apps, ik gebruikte volgens mij InStyle. Gewoon oefenen en jezelf met andere kapsels zien. Dan kom je vanzelf bij een stijl die het beste bij je gezicht past. En daarmee bedoel ik een kapsel dat je gezicht goed framed.Bregje schreef:O dat is interessant. Welke app is dat?
-
Jessy
Ik ben jaloers op je! Wauw!Hakuna schreef:Mijn haar (vlecht) is nu ruim 75 cm lang en hoop tegen eind van dit jaar de 80 cm aan te tikken.
Mijn haar heeft met 20 cm helaas de maximumlengte al bereikt. Volgens de kapster zou dat liggen aan de duur van de verschillende groeifases, en dat zou per persoon genetisch bepaald zijn
Grant me serenity to accept the things I cannot change,