Vreemde opmerking

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180311

Vreemde opmerking

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Deze morgen kwam iemand langs, die weet dat ik trans ben ( factuur "vrouwelijk" ouderlijkhuis) en me een vervelende vraag stelde,..................in het ouderlijkhuis.
Vreemd toch dat je, je nieuwe broek zelf aan het innaaien bent met een naaimachine?

Sorry als meisje geboren in mijn tijd, leerde je dat tegen wil en dank, op school of via je moeder. Ik via mijn moeder waarvoor dank. Ik antwoorde, die persoon "vrouw" vreemd dat mijn oude buurvrouw het gras nu aan het afrijden is. En toen dacht ik weer aan dat trans-vrouwtje die me hulp gaf (lekke voorband 4x4, die in een garage werkte/werkt). Toen ze vertrok, vroeg ik haar nog: vreemd dat u als vrouw als factuur werkt, is dat niet te warm in die broek en gelukkig is het geen mannen fiets hé, fris pintje eventueel ?

Grtz Nick :fpalm: anno 2016
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
anne-nienke

Re: Vreemde opmerking

Bericht door anne-nienke »

okee......wat is een factuur in deze context...? ---> postbode?

Het zijn mensen die denken in standaard mannen dingen en standaard vrouwen dingen. Om eerlijk te zijn zou ik ook vreemd op kijken als mijn moeder het gras staat te maaien. Eerlijk is eerlijk, als je puur kijkt naar wie wat het meeste doet dan zijn sommige klusjes mannen werk en andere klusjes vrouwen werk. No big deal.

Als je het kan, je bent er goed in en het is nodig waarom zou je het niet doen? Big deal dat het een "typisch" vrouwen klusjes is.
Anon20180311

anne-nienke schreef:okee......wat is een factuur in deze context...? ---> postbode?

Het zijn mensen die denken in standaard mannen dingen en standaard vrouwen dingen. Om eerlijk te zijn zou ik ook vreemd op kijken als mijn moeder het gras staat te maaien. Eerlijk is eerlijk, als je puur kijkt naar wie wat het meeste doet dan zijn sommige klusjes mannen werk en andere klusjes vrouwen werk. No big deal.

Als je het kan, je bent er goed in en het is nodig waarom zou je het niet doen? Big deal dat het een "typisch" vrouwen klusjes is.
Idd in België is een factuur een postbode. Mijn buurvrouw aan de ouderlijke woning is 26 jaar, mijn moeder is overleden, ik dacht dat u dat wist, maar ook zij reed het gras af zo lang ze kon, wat is daar in Godsnaam mis mee ? Sorry, maar wat denk u enorm teveel in hokjes, terwijl jezelf opzoek bent naar jezelf (No big deal ?).

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
anne-nienke

Nick schreef:
Idd in België is een factuur een postbode. Mijn buurvrouw aan de ouderlijke woning is 26 jaar, mijn moeder is overleden, ik dacht dat u dat wist, maar ook zij reed het gras af zo lang ze kon, wat is daar in Godsnaam mis mee ? Sorry, maar wat denk u enorm teveel in hokjes, terwijl jezelf opzoek bent naar jezelf (No big deal ?).

Grtz Nick.
Volgens mij begrijp je me niet helemaal. Wat ik bedoel te zeggen: wat maakt het uit dat je als man een klusje doet dat in het algemeen als vrouwelijk wordt bestempeld (No big deal). Het gebeurt overal de hele tijd en de hele dag. Maar we kunnen toch niet ontkennen dat kleren naaien "vrouwen" werk is en autowielen vervangen "mannen" werk is....? Althans, zo denk ik dat het merendeel van de mensen dat zou labelen.

Deze mevrouw maakt deze opmerking waarschijnlijk (althans, dat denk ik) omdat ze niet aanvoelt dat dat wel eens kwetsend kan zijn. Corrigeer me als ik het verkeerd heb.
Anon20180311

@ anne-nienke,Ik wil het hier kort houden, maar je schreef persoonlijk:" ik zou ook vreemd opkijken als mijn moeder het gras staat te maaien" ?

Ik snap u dus totaal niet , want wat is daar vreemd aan ? Of draai jij nu gewoon rondjes ?

Grtz Nick ( Ps, geen reactie meer over mijn overleden moeder a.u.b./over een vrouw die handig genoeg is om ook wat mannen werk te doen, idem de andere zijde, daar ging mijn berichtje totaal niet om, integendeel) Alvast bedankt.

Sorry, maar ken al spijt dat ik dit deelde.
anne-nienke

Nick schreef:@ anne-nienke,Ik wil het hier kort houden, maar je schreef persoonlijk:" ik zou ook vreemd opkijken als mijn moeder het gras staat te maaien" ?
Uhm, omdat mijn moeder simpelweg nooit "mannenwerk" doet. Niet omdat er iets mis mee is, maar omdat ze dat gewoon niet doet. Ik sta er vreemd van te kijken omdat het iets is dat ik niet verwacht. Omdat ik het vreemd vind wil niet zeggen dat ik het niet OK vind.

Het is niet mijn bedoeling om je te beledigen......ifso, please ignore me. Kennelijk snap ik de kern van je eerste bericht totaal niet.
Silvia

Bericht door Silvia »

anne-nienke schreef:
Nick schreef:@ anne-nienke,Ik wil het hier kort houden, maar je schreef persoonlijk:" ik zou ook vreemd opkijken als mijn moeder het gras staat te maaien" ?
Uhm, omdat mijn moeder simpelweg nooit "mannenwerk" doet. Niet omdat er iets mis mee is, maar omdat ze dat gewoon niet doet. Ik sta er vreemd van te kijken omdat het iets is dat ik niet verwacht. Omdat ik het vreemd vind wil niet zeggen dat ik het niet OK vind.

Het is niet mijn bedoeling om je te beledigen......ifso, please ignore me. Kennelijk snap ik de kern van je eerste bericht totaal niet.

het ligt helemaal niet aan jou anne :hug2:
Everyone is Perfect in their Own Way

Afbeelding
Anon20180311

Silvia schreef:
anne-nienke schreef:

Hoi Silvia,

Ik wilde alleen maar laten kennen, wat je ook doet of kunt, dat staat totaal los van je geslacht. Trouwens is een kleermaker of modeontwerper zo vreemd. Of een boerin die het land aan het omploegen is, of een buurvrouw die het gras aan het maaien is, of een kadertje aan het ophangen is, enz,..... wat is daar zo vreemd aan ? En dan willen we allemaal zelf aanvaarding of niet vreemd zijn. Wat is mis met je kunnen te gebruiken, ongeacht je geslacht, rang of stand ?

Grtz Nick
Michelle

Bericht door Michelle »

Nick schreef:
Hoi Silvia,

Ik wilde alleen maar laten kennen, wat je ook doet of kunt, dat staat totaal los van je geslacht. Trouwens is een kleermaker of modeontwerper zo vreemd. Of een boerin die het land aan het omploegen is, of een buurvrouw die het gras aan het maaien is, of een kadertje aan het ophangen is, enz,..... wat is daar zo vreemd aan ? En dan willen we allemaal zelf aanvaarding of niet vreemd zijn. Wat is mis met je kunnen te gebruiken, ongeacht je geslacht, rang of stand ?

Grtz Nick
Helemaal mee eens Nick, ik ben van binnen een vrouw, ik kan een complete auto uit en in elkaar zetten en ik kan alles aan een auto zelf doen. Lassen branden slijpen en grote machines bedienen kan ik ook. Evenals leidingwerk en Electra en alle klussen in en rond het huis. Maar ik vind het allemaal geen ahum 'kut' aan. En ik heb er nooit zin in om ermee te beginnen. En in de toekomst wil ik dat ook niet meer doen. Maar hard rijden en verven blijf ik leuk vinden :P En jij bent zo te lezen onafhankelijk en probeert alles zelf te doen, zo ben ik ook :) Alleen m'n handen vies maken aan m'n auto, daar wil ik niet meer aan beginnen. Dan betaal ik maar wat extra's ;)
Anon20180311

Michelle schreef:
Nick schreef:
Hoi Silvia,

Grtz Nick
Helemaal mee eens Nick, ik ben van binnen een vrouw, ik kan een complete auto uit en in elkaar zetten en ik kan alles aan een auto zelf doen. Lassen branden slijpen en grote machines bedienen kan ik ook. Evenals leidingwerk en Electra en alle klussen in en rond het huis. Maar ik vind het allemaal geen ahum 'kut' aan. En ik heb er nooit zin in om ermee te beginnen. En in de toekomst wil ik dat ook niet meer doen. Maar hard rijden en verven blijf ik leuk vinden :P En jij bent zo te lezen onafhankelijk en probeert alles zelf te doen, zo ben ik ook :) Alleen m'n handen vies maken aan m'n auto, daar wil ik niet meer aan beginnen. Dan betaal ik maar wat extra's ;)
Hoi Michelle,
Idd, dat bedoelde ik en als je landelijk woont, met een enorme tuin, kun je niet voor alles en nog wat betalen, tenzij je te rijk bent. In mijn straat wonen twee vrouwtjes die elkaar vonden ( beiden hun man overleden) die wonen nu samen, wie denk je dat daar het gras af doet en de tuin , zij samen. En daar is niets mis mee. Als je als vrouw geen gras wil afrijden en bent of valt jammer genoeg alleen, wat dan ? Verhuizen naar een hokje. Bij ons is dat hier doodgewoon, als je graag landelijk woont moet je er ook iets voor over hebben en je handen durven vuil maken. Wat je dan zelf kan, doe je ook gewoon zelf toch, ongeacht je geslacht.

Grtz Nick