Nick schreef:Trouwens is een kleermaker of modeontwerper zo vreemd. Of een boerin die het land aan het omploegen is, of een buurvrouw die het gras aan het maaien is, of een kadertje aan het ophangen is, enz,..... wat is daar zo vreemd aan ? En dan willen we allemaal zelf aanvaarding of niet vreemd zijn. Wat is mis met je kunnen te gebruiken, ongeacht je geslacht, rang of stand ?
Wellicht is dit een verschil in taal...? Maar in Nederland betekent het woord vreemd:
vreemd bijv.naamw. Uitspraak: [vremt] 1) anders dan je verwacht
Dit is dus GEEN waarde oordeel. Als ik een vrouw aan een auto zie werken dan vind ik dat vreemd.....simpelweg omdat ik nog nooit een vrouw aan een auto heb zien werken. Al mijn ervaring van mensen die aan auto's werken zegt dat het mannen zijn, daarom bestempel ik het als typisch mannen werk (zoals vrijwel iedereen dat doet denk ik). Het feit dat veel mensen die indeling maken zegt helemaal niets over het al dan niet goed- of afkeuren als dat werk door de andere sexe gedaan wordt.
Nick schreef:Trouwens is een kleermaker of modeontwerper zo vreemd. Of een boerin die het land aan het omploegen is, of een buurvrouw die het gras aan het maaien is, of een kadertje aan het ophangen is, enz,..... wat is daar zo vreemd aan ? En dan willen we allemaal zelf aanvaarding of niet vreemd zijn. Wat is mis met je kunnen te gebruiken, ongeacht je geslacht, rang of stand ?
Wellicht is dit een verschil in taal...? Maar in Nederland betekent het woord vreemd:
vreemd bijv.naamw. Uitspraak: [vremt] 1) anders dan je verwacht
Dit is dus GEEN waarde oordeel. Als ik een vrouw aan een auto zie werken dan vind ik dat vreemd.....simpelweg omdat ik nog nooit een vrouw aan een auto heb zien werken. Al mijn ervaring van mensen die aan auto's werken zegt dat het mannen zijn, daarom bestempel ik het als typisch mannen werk (zoals vrijwel iedereen dat doet denk ik). Het feit dat veel mensen die indeling maken zegt helemaal niets over het al dan niet goed- of afkeuren als dat werk door de andere sexe gedaan wordt.
Anne- nienke,
Bent u dan niet vreemd, voor je omgeving of komt u nooit buiten als,...... we leven in 2016. Denk a.u.b. niet zo in hokjes en beoordeel of veroordeel niemand om zijn/haar kunnen of zijn ongeacht het geslacht. Zoek jezelf en je geluk. En vreemd, is bij ons eerder raar of ongewoon, anders ( in de juiste vorm dan wel, net zoals ik die hoorde, als beoordeling en veroordeling, door haar en mijn gekende verleden, van die postdame). Terwijl , het dus hier eerder als compliment is om te horen, met of via de woorden : als meid, dat doe je toch niet slecht of omgekeerd als je als man de ramen staat te kuisen, petje af.
Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick .
Als je nog nooit een vrouw aan een auto hebt zien werken heb je mij nog niet ontmoet!
En wat betreft de opvoeding heeft Nick volledig gelijk je wordt nu eenmaal als het verkeerde geslacht opgevoed.
Sommige delen laten zich met de jaren wel vervangen of verfagen maar sommige dingen raak je niet meer kwijt en sommige dingen waar je dagelijks profijt van kan hebben hou je er gewoon in omdat het je nu eenmaal voordeel oplevert.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick .
tanisha schreef:Als je nog nooit een vrouw aan een auto hebt zien werken heb je mij nog niet ontmoet!
En wat betreft de opvoeding heeft Nick volledig gelijk je wordt nu eenmaal als het verkeerde geslacht opgevoed.
Sommige delen laten zich met de jaren wel vervangen of verfagen maar sommige dingen raak je niet meer kwijt en sommige dingen waar je dagelijks profijt van kan hebben hou je er gewoon in omdat het je nu eenmaal voordeel oplevert.
Nick schreef:
Bent u dan niet vreemd, voor je omgeving of komt u nooit buiten als,...... we leven in 2016. Denk a.u.b. niet zo in hokjes en beoordeel of veroordeel niemand om zijn/haar kunnen of zijn ongeacht het geslacht.
Kan je me zeggen waar ik iemand beoordeel of veroordeel?
tanisha schreef:Als je nog nooit een vrouw aan een auto hebt zien werken heb je mij nog niet ontmoet!
Ik heb het wel eens gezien hoor, maar niet zo vaak. Maar je bent het toch met me eens dat het overgrote deel van de mensen die aan auto's werken mannen zijn? Of niet? Het is dan niet heel raar om in te zien dat de meeste mensen verwachten dat het mannen zijn die aan auto's werken. Als er dan een keer een vrouw aan een auto werkt....dan komt dat niet overeen met de verwachting....en dan is dat per definitie vreemd. Dat is letterlijk de definitie van het woord vreemd.
Ik heb de discussie gevolgd en denk dat we het er allemaal (ook jij) wel over eens zijn dat generaliseren niet van deze tijd is, maar ik vraag me wel af of het iets te maken heeft met je twijfels en angst om stappen te ondernemen..??