Maar had mijn moeder nu nog moeten leven en ik vertelde haar dat, dan kende ik al haar
Deze:
"Dat kind weet nog niet wat kinderen baren is zeker, laat staan een vrouw
Grtz Nick.
Nick schreef:en tussen haakjes Nick werd niet geboren als vrouw, maar als een kind van het vrouwelijk geslacht-zijnde, is dat duidelijk.
Zeer mee eens. Gelukkig gebeurt het steeds meer. Toen ik ruim 40 jaar geleden op de MTS zat was dat nog een echt jongens bolwerk. Op de paar honderd jongens zaten er toen geloof ik maar drie meisjes en dat alleen bij elektrotechniek. Toen werd er helaas nog vaak gesteld dat vrouwen bepaalde zaken niet zouden kunnen. Een uitspraak als dat iemand zei dat hij nooit een vrouwelijke monteur aan zijn auto zou laten werken deed bij mij mijn stekels opzetten. De reactie die ik dan gaf was dat ik juist die meid zou kiezen omdat zij bewust voor de opleiding had gekozen en jongens er wel eens in kwamen "bij gebrek aan iets anders waarvoor ze geschikt zijn". Bij mijn werk waren de vrouwen in verleden alleen in de administratieve ondersteuning maar kwamen er door de jaren heen gelukkig ook bij voor het vakinhoudelijk werk. Dat hun soms wat andere benadering mij ook aanspreekt komt toch ook wel door mijn vrouwelijke kantRenée schreef:Doe gewoon wat op dat moment gedaan moet worden en denk niet in hokjes , dat is mijn mening ...
anne-nienke,anne-nienke schreef:@ Nick, Ik lijk een enorm gat te hebben gegraven voor mezelf.Het is nooit mijn intentie geweest om te kwetsen of iets in die richting. Ik heb ook nogsteeds het idee dat je niet begrijpt wat ik bedoel (en een aantal anderen). Ik geloof dat ik het voldoende heb geprobeerd het uit te leggen, maar dat lijkt niet te helpen. Ik kan je eigenlijk alleen maar vragen om me te vertrouwen op mijn blauwe ogen dat ik mensen niet beoordeel of veroordeel louter en alleen omdat ze bij een bepaalde groep horen. En als ik dat dan toch doe, dan geef ik daar vaak een duidelijk argument voor. Kan je me daarop vertrouwen?