Het non-binaire voornaamwoord

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180311

Re: Het non-binaire voornaamwoord

Bericht door Anon20180311 »

Alice schreef:Hokje/vakje indeling, zou het zo moeten zijn?

1 vak M , man, lichamelijk/geestelijk
2 vak V , vrouw, lichamelijk/geestelijk
3 vak O , onzijdig, tussen de geslachten in levend, lichamelijk/geestelijk
4 vak B , Bi, heeft van beide geslachten kenmerken, lichamelijk/geestelijk
5 vak T , iemand die in transitie is naar een van de 4 overige kenmerkende hokjes/vakjes
Hoi Alice,

Eentje vergeten "vak 6 homo-zijnde, lesbisch" eventueel in combinatie met: vakje 1 en 2, enz,... M/V.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Nick schreef:Hoi tanisha,

Als je, je vrouw voelt en leeft als,..................enz,................ Dan ben je dat gewoon ( zeker voor mij persoonlijk). Maar daar had ik het wel niet over, maar eventueel over de (letter) ID kaart, bijvoorbeeld, bij ongeval, verdwijning, moord, overlijden, opname, verkrachting, enz,...........dan is het wel belangrijk om te weten: wie en wat je bent/was, om je eventueel te zoeken/behandelen. De anatomie= nu eenmaal anders der geslacht.

Grtz NIck ;)
En die toevoegingen wil ik juist niet ik krijg er een idee bij van een 6 puntige ster met i.p.v een j een t er in! :fpalm:

Het is mij zelfs al een doorn in het oog dat mijn geboorte register niet vervangen kan worden.
Anon20180311

tanisha schreef:Een vrouw is wat ik ben en niks anders moet er nu ineens wat anders of niks in het paspoort wijger ik om die nog langer te gebruiken!

Wordt ik met wat anders als mevrouw of mijn naam aangesproken reageer ik niet of krijg je een knal voor je harsis zo simpel liggen de zaken!

Grtz Nick ;) ( Ps, waarom dan deze hevige reactie?)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Alice

Bericht door Alice »

Overigens, wijzigen van persoonsvakje (M V etc.) kan niet meer op lokaal B, NL, niveau.
Er zijn nu, strikte, EU regels opgesteld, alle EU lidstaten moeten hier mee instemmen.
Denk aan verplichte invoering biometrisch paspoort, een EU regel.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Alice

Bericht door Alice »

Nick schreef:Eentje vergeten "vak 6 homo-zijnde, lesbisch" eventueel in combinatie met: vakje 1 en 2, enz,... M/V.
Grtz Nick ;)
Hoi Nick,

Ik maar denken dat homo, lesbisch een seksuele geaardheid is en niets met geslacht te maken heeft.
Alice;
"Computer Says No"
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Nick schreef:
tanisha schreef:Een vrouw is wat ik ben en niks anders moet er nu ineens wat anders of niks in het paspoort wijger ik om die nog langer te gebruiken!

Wordt ik met wat anders als mevrouw of mijn naam aangesproken reageer ik niet of krijg je een knal voor je harsis zo simpel liggen de zaken!

Grtz Nick ;) ( Ps, waarom dan deze hevige reactie?)
Zolang ze mij netjes behandelen zo als dat hoort is er niks heftig aan hoor!
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Alice schreef:
Nick schreef:Eentje vergeten "vak 6 homo-zijnde, lesbisch" eventueel in combinatie met: vakje 1 en 2, enz,... M/V.
Grtz Nick ;)
Hoi Nick,

Ik maar denken dat homo, lesbisch een seksuele geaardheid is en niets met geslacht te maken heeft.
Wellicht leest Nick "Bi" als biseksueel Alice... ;)
Alice

Bericht door Alice »

Alice schreef: 1 vak M , man, lichamelijk/geestelijk
2 vak V , vrouw, lichamelijk/geestelijk
3 vak O , onzijdig, tussen de geslachten in levend, lichamelijk/geestelijk
4 vak B , Bi, heeft van beide geslachten kenmerken, lichamelijk/geestelijk
5 vak T , iemand die in transitie is naar een van de 4 overige kenmerkende hokjes/vakjes
Inderdaad is een groep door mij vergeten.

Transgenders die niet in een hokje geplaatst willen zijn. Deze hebben ook recht op erkenning ook voor hen/hun is een hokje nodig.

6 vak A , transgenders die vrij en zonder aanwijsbare genderetiket willen leven/uiten, anoniem.
Alice;
"Computer Says No"
anne-nienke

Bericht door anne-nienke »

Alice schreef:
6 vak A , transgenders die vrij en zonder aanwijsbare genderetiket willen leven/uiten, anoniem.
Hokjes hokjes hokjes....:D. En als je niet in een hokje past, dan moet je in dat hokje....:)

Maar is er iemand hier die niet goed kan leven met de indeling M/V? Ik kan namelijk niet echt zeggen dat ik dat begrijp, ik herken het niet zo. Wellicht wil iemand eens toelichten wat precies het probleem is en hoe een "derde" geslacht dat oplost? Oprechte vraag uit interesse...!

Wat is het argument om dit toe te wijzigen, en waar stopt het dan?
Anon20180311

anne-nienke schreef:
Alice schreef:
Hokjes hokjes hokjes....:D. En als je niet in een hokje past, dan moet je in dat hokje....:)

Maar is er iemand hier die niet goed kan leven met de indeling M/V? Ik kan namelijk niet echt zeggen dat ik dat begrijp, ik herken het niet zo. Wellicht wil iemand eens toelichten wat precies het probleem is en hoe een "derde" geslacht dat oplost? Oprechte vraag uit interesse...!

Wat is het argument om dit toe te wijzigen, en waar stopt het dan?
Hoi anne-nienke,

Goeie vraag, Persoonlijk kan ik perfect leven met M/V, maar er zijn mensen die zich nog bij de M/V thuis voelen/net bij de beiden/niet vandaar het "ideetje" gewoon onder T ( twijfel/tussen in, trans-gender, enz,.....) . Omdat ik persoonlijk drie hokjes voldoende vind. Want idd, waar stopt het,................

@ Daniéla en Alice, idd bi ( berichtje Alice, vak 4), las ik als bisexueel .

Grtz Nick ;)