Eens. Al blijf ik wel waarschuwen als mensen bekende risico's nemen. Meestal hebben ze geen idee. Hebben ze dat wel, dan ben ik klaar.fenke schreef:Zijn we niet allemaal op de een of andere manier aan het experimenteren en op zoek naar onze eigen weg? Laten we niet afkeurend zijn over de keuzes die we maken.
Spironolactone, hulp/ advies gevraagd!
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Spironolactone, hulp/ advies gevraagd!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Anon20190122
Wat je hier eigenlijk zegt is dat het verstandig is om zonder rijlessen en rijbewijs achter het stuur van een auto te kruipen en eens fijn een rondje te gaan rijden.fenke schreef:Zijn we niet allemaal op de een of andere manier aan het experimenteren en op zoek naar onze eigen weg? Laten we niet afkeurend zijn over de keuzes die we maken.
Ik weet dat het een lulig voorbeeld is maar van het rondje rijden zonder rijbewijs komen de meeste ook weer thuis maar of het verstandig is om te gaan doen?.........
-
82c65d4a
Nee, dat is niet wat ik zeg. Ik stelde voor om elkaar niet te snel te veroordelen, al helemaal aangezien we allemaal in een soortgelijk schuitje zitten.tanisha schreef:Wat je hier eigenlijk zegt is dat het verstandig is om zonder rijlessen en rijbewijs achter het stuur van een auto te kruipen en eens fijn een rondje te gaan rijden.fenke schreef:Zijn we niet allemaal op de een of andere manier aan het experimenteren en op zoek naar onze eigen weg? Laten we niet afkeurend zijn over de keuzes die we maken.
Ik weet dat het een lulig voorbeeld is maar van het rondje rijden zonder rijbewijs komen de meeste ook weer thuis maar of het verstandig is om te gaan doen?.........
Overigens is het ook in het verkeer beter om wat ruimte te laten en elkaars fouten op te vangen dan om je strikt aan de regels te houden. Laten we niet zijn als fietsers op een rotonde die zwaaiend en foeterend naar automobilisten hun 'recht' op voorrang claimen terwijl ze vervolgens zelf bij het afslaan voetgangers van de sokken rijden.
-
Anon20190122
Ik veroordeel helemaal niemand!fenke schreef:Nee, dat is niet wat ik zeg. Ik stelde voor om elkaar niet te snel te veroordelen, al helemaal aangezien we allemaal in een soortgelijk schuitje zitten.tanisha schreef:Wat je hier eigenlijk zegt is dat het verstandig is om zonder rijlessen en rijbewijs achter het stuur van een auto te kruipen en eens fijn een rondje te gaan rijden.fenke schreef:Zijn we niet allemaal op de een of andere manier aan het experimenteren en op zoek naar onze eigen weg? Laten we niet afkeurend zijn over de keuzes die we maken.
Overigens is het ook in het verkeer beter om wat ruimte te laten en elkaars fouten op te vangen dan om je strikt aan de regels te houden. Laten we niet zijn als fietsers op een rotonde die zwaaiend en foeterend naar automobilisten hun 'recht' op voorrang claimen terwijl ze vervolgens zelf bij het afslaan voetgangers van de sokken rijden.
Mijn srs ligt al 20 jaar achter me en heb heel veel problemen met hormonen gehad ik heb geen zin om het iedere keer weer op te rakelen maar ik heb 2 jaar na mij srs 100mg androcur doorgeslikt (foutje van het vu en bedankt!) ik waarschuw hier niet voor niks voor! (Het duurt echt heel wat jaren voor je niet meer asexueel bent om over je geestelijke toestand en vermoeidheid nog maar te zwijgen)
Tevens was de dosis oestrogeen bij mij niet toereikend waardoor ik door een complete hell met overgangsklachten ben gegaan en na 7 jaar hrt heb gezegd nu slik ik niks meer omdat ik net zo goed mijn klachten tegen de muur kon vertellen!
Ik heb het uiteindelijk 13 jaar zonder hrt volgehouden maar voelde mij heel oud zonder hormonen. (ik kan het je niet aanraden om je in je dertiger jaren 80 te gaan voelen voor mij hoefde het leven niet zo nodig meer!)
Ik heb vorig jaar mijn hormoonhuishouding voor het eerst in 20 jaar wel op orde gekregen en niet dankzij het vu die zette mij doodleuk op dezelfde probleem dosiring toen was ik het zat en heb duurzaam afscheid van het vu genomen!
Met wat hulp van een gepensioneerde huisarts ben ik wel tot een goede dosering gekomen ik snap gewoon niet dat het vu dit niet kon!
Hormonen zijn geen experiment en luisteren heel nauwkeurig ik weet uit ervaring dat tot evenwicht komen en bijwerkingen erg lang kunnen blijven hangen soms jaren.
Nogmaals veroordeel ik niemand maar wat ik hier allemaal lees wat mensen willen op hormoon gebied schrik ik mij lam zeker als ik de beredeneringen er achter lees!
Ach en over het stukje verkeer ik ben jarenlang internationaal vrachtwagenchauffeuse geweest.
-
Anon20190209
Mijn SRS was in 2001 en tot 2 jaar geleden ook gewoon 100mg androcur per dag geslikt... was ook foutje van het VU. Zelf heb ik geen problemen ervaren van het langdurig gebruik van de Androcur...
Wel door de vastgeroeste protocollen van het VU van max 2x 2mg progynova het liefst nog minder...
Had ook al een paar jaar last van overgangsklachten... nu een paar jaar later naar veel meten is weten en spelen met hogere en lagere dosringen van Progynova... slik ik nu 3x2mg progynova per dag en nog steeds androcur in dosering 25mg.
Testosteron is met 25mg 0.7 en daar voel ik me prima bij ga ik minderen of stoppen krijg ik klachten als ongewenst haar en onzuivere huid en dan is mijn testosteron 1.5 nog steeds niet hoog maar voor mijn gemoedstoestand blijkbaar toch te hoog.... Met 3x2mg progynova voel ik me nu zoveel beter dan alle jaren vanaf 2002 met Progynova in dosering 2x2mg.
Per persoon zal dit natuurlijk verschillend zijn maar weet nu ook heel goed hoe mijn eigen lichaam reageert op verschillende doseringen, en nogmaals meten is ook weten als indicatie.
Het VU heeft altijd voor iedereen een standaard dosering aangenomen wat in mijn ogen echt niet klopt elk lichaam reageert weer anders op hormonen en is dus ook maatwerk..
P.s. laat 2x per jaar mijn waardes meten ook van lever en nieren en nu na zoveel jaar verder werken mijn organen nog prima, totaal geen symptomen van overmatig medicijn gebruik.
Groetjes Cher
Wel door de vastgeroeste protocollen van het VU van max 2x 2mg progynova het liefst nog minder...
Had ook al een paar jaar last van overgangsklachten... nu een paar jaar later naar veel meten is weten en spelen met hogere en lagere dosringen van Progynova... slik ik nu 3x2mg progynova per dag en nog steeds androcur in dosering 25mg.
Testosteron is met 25mg 0.7 en daar voel ik me prima bij ga ik minderen of stoppen krijg ik klachten als ongewenst haar en onzuivere huid en dan is mijn testosteron 1.5 nog steeds niet hoog maar voor mijn gemoedstoestand blijkbaar toch te hoog.... Met 3x2mg progynova voel ik me nu zoveel beter dan alle jaren vanaf 2002 met Progynova in dosering 2x2mg.
Per persoon zal dit natuurlijk verschillend zijn maar weet nu ook heel goed hoe mijn eigen lichaam reageert op verschillende doseringen, en nogmaals meten is ook weten als indicatie.
Het VU heeft altijd voor iedereen een standaard dosering aangenomen wat in mijn ogen echt niet klopt elk lichaam reageert weer anders op hormonen en is dus ook maatwerk..
P.s. laat 2x per jaar mijn waardes meten ook van lever en nieren en nu na zoveel jaar verder werken mijn organen nog prima, totaal geen symptomen van overmatig medicijn gebruik.
Groetjes Cher
-
june
ieder mag zijn eigen keuzes maken maar als die erg afwijkend zijn dan moet je daar ook zelf voor op willen draaien, dan moet je niet gaan lopen zeuren dat je het vergoed of gratis wilt hebben, ikzelf heb ook mn eigen keuzes gemaakt, ik regel alles zelf in Thailand, maar ik betaal ook echt alles zelf, ik krijg geen dubbeltje vergoed, jammer misschien, maar mn eigen keuzefenke schreef:Zijn we niet allemaal op de een of andere manier aan het experimenteren en op zoek naar onze eigen weg? Laten we niet afkeurend zijn over de keuzes die we maken.
-
Anon20190122
Dat zelf betalen doe je hier in Nederland toch al met een eigen risico van 380 euro en als ik dan zie wat je aan premie afdraagt reken dat maar eens uit over een mensenleven!
-
Anon20210626
Als je je dat kan veroorloven , gefeliciteerd. Met middelen zijn principes makkelijk. Ik moet hele andere keuzes maken en ben blij met de stappen die ik wel kan maken ook al houdt dat in dat ik sommige dingen nooit zal kunnen doen die jij wel kan .
No hard feelings overigens .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Claire
Ach valt wel mee hoor vorig jaar heb ik € 32.364,39 gedeclareerd althans ik niet maar VU voornamelijk. daar kan ik toch aardig wat jaartjes premie voor betalen.tanisha schreef:Dat zelf betalen doe je hier in Nederland toch al met een eigen risico van 380 euro en als ik dan zie wat je aan premie afdraagt reken dat maar eens uit over een mensenleven!
Maar sorry ik dwaal af
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
june
misschien ontzeg ik mezelf wel wel een hoop dingen die jij dan weer wel doet en ik heb net een werkweek van 112 uur afgesloten dus voor niks krijg ik het ook niet hoorRenée schreef:Als je je dat kan veroorloven , gefeliciteerd. Met middelen zijn principes makkelijk. Ik moet hele andere keuzes maken en ben blij met de stappen die ik wel kan maken ook al houdt dat in dat ik sommige dingen nooit zal kunnen doen die jij wel kan .