dokters bezoek niet gelukt
-
Dieuwertje
dokters bezoek niet gelukt
Vandaag even langs de huisartsenpost, ik had daar een afspraak met een assistent van mijn huisarts. De vorige keer was ik daar ook als vrouw binnen gestapt, maar is toch mis gegaan dit keer. Volgens de assistent was ik er niet en ben dus niet opgehaald uit de wachtkamer. Op vrijdag is het meestal stil bij mijn huisartsenpost en ik zat daar echt en in mijn eentje. Kennelijk was ik dus als vrouw toch niet herkenbaar als mijn oude ik. Moet ik dus duidelijk beter aan gaan geven wie er komt mijn oude ik of mijn nieuwe (moet niet alleen luisteren naar Eva, maar het ook doen). Beetje balen dat ik voor niets zat te wachten. Maar doet toch ook wel weer een beetje goed dat mijn oude ik niet aan alle kanten van mij afstraalt als ik als vrouw zit.
-
Isabelle
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: dokters bezoek niet gelukt
Jammer voor je afspraak inderdaad, maar wel leuk dat je nieuwe ik zo erg bevestigd wordt op een bepaalde manier.
Ze zochten een man, maar zagen alleen een vrouw
Volgende keer inderdaad even aangeven dat de assistent ook weet waar die aan toe is.
Bij een volle wachtkamer vragen naar meneer .... was ook niet erg prettig geweest lijkt me
Isabelle
Ze zochten een man, maar zagen alleen een vrouw
Volgende keer inderdaad even aangeven dat de assistent ook weet waar die aan toe is.
Bij een volle wachtkamer vragen naar meneer .... was ook niet erg prettig geweest lijkt me
Isabelle
-
Jessy
Wel beetje raar als jij daar alleen zat, dat ze niet even kwamen checken wie je was en of je een afspraak had. Vrij lullig dat ze je gewoon lieten zitten.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Dieuwertje
Vond ik ook wel Jessy. Temeer ik daar niet voor de eerste keer zat als vrouw.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Bij mijn toenmalige huisarts kwam de assistente spontaan met het voorstel de M gewoon maar in een V te veranderen. Dat betekende wel dat ik er vanaf dat moment niet meer als man werd verwacht, maar dat voelde prima.
In een lokaal ziekenhuis ging het een keer mis. De M moest een M blijven, meenden zij (ten onrechte). Maar er werd een virtuele 'sticky' aangemaakt op mijn record. Helaas viel die een keer net buiten de schermweergave. Ik heb me eruit gered door verontwaardigd te reageren, maar leuk was anders.
Shit happens, soms.
In een lokaal ziekenhuis ging het een keer mis. De M moest een M blijven, meenden zij (ten onrechte). Maar er werd een virtuele 'sticky' aangemaakt op mijn record. Helaas viel die een keer net buiten de schermweergave. Ik heb me eruit gered door verontwaardigd te reageren, maar leuk was anders.
Shit happens, soms.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Dieuwertje
Volgende week heb ik een afspraak met de huisarts zelf (regelen logopedie). Ik ga dat dus nu van tevoren regelen. Lijkt mij beter. Overigens heb ik zelf ook een tijdje geleden een afspraak vergeten, Lekker chaotisch als ik ben. Moet de fout dus ook voor een deel bij mijzelf zoeken.
-
Lydia
Je mag best een chaoot zijn, dat zijn meerdere mensen. Ik ben een keer mijn boarding-pass kwijt geraakt op een vliegveld in Verweggistan.
Als jij een fout maakt dan maak jij een fout. Als iemand anders een fout maakt hoef je echt geen blaam op je zelf te betrekken.
Dus nee, dit is niet deels jouw fout.
Als jij een fout maakt dan maak jij een fout. Als iemand anders een fout maakt hoef je echt geen blaam op je zelf te betrekken.
Dus nee, dit is niet deels jouw fout.
Sapere Aude
-
Anon20190516
Heb ik wel eens gehad in een volle wachtkamer als mijnheer........ geroepen worden.ik als vrouw presenterend.opstaan en meelopen...uhm akward!!!!!!gelijk maar gevraagd of ze een aantekening in de computer konden zetten mij als mevrouw aan te spreken!!!nu ik mijn officiele idkaart en rijbewijs heb met een "V/F" hoef ik me daar in elk geval geen zorgen meer over te maken 
-
Jessy
Vergeet niet dat het bij elke instantie waar je ooit bent ingeschreven niet automatisch wordt omgeschakeld als je ID-kaart gewijzigd is, dat blijft een handmatige handeling die in sommige bedrijven zelfs moeilijk of niet uit te voeren blijkt.
Inderdaad lastig als je als meneer geroepen wordt en dan mee moet, maar ik denk dat als je gewoon rustig en ontspannen opstaat en meeloopt niemand ervan opkijkt. Je kunt immers ook een familielid zijn van die meneer. Lijkt me meer ongemakkelijk als je dan een discussie aangaat, vooral als je stem op dat punt nog niet getraind is.
Inderdaad lastig als je als meneer geroepen wordt en dan mee moet, maar ik denk dat als je gewoon rustig en ontspannen opstaat en meeloopt niemand ervan opkijkt. Je kunt immers ook een familielid zijn van die meneer. Lijkt me meer ongemakkelijk als je dan een discussie aangaat, vooral als je stem op dat punt nog niet getraind is.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
"Niet mogelijk" bestaat niet... Een EU regel die in de meeste landen is ingevoerd bepaalt dat je recht hebt op inzage van je eigen gegevens en op correctie van die gegevens als ze niet juist blijken te zijn. Met een verwijzing naar het betreffende wetsartikel krijg je meestal wel je wijziging er doorheen, al kostte het bij de RvON, nota bene een overheidsinstantie, wel ingrijpen van de databasebeheerder omdat ze gegevens als geslacht en zo maar één keer synchroniseerden bij opname in hun systeem, en de velden voor gewone medewerkers niet wijzigbaar waren.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]