Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Dieuwertje

Re: Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

Bericht door Dieuwertje »

Begrijp wel wat je bedoelt, maar om dat even op de maatschappij terug te brengen: Als er 3 staan te schreeuwen en niemand geeft tegengas met 'he, bekijk het eens van de andere kant'. Dan is de kans heel groot dat als je na enige tijd terug komt er niet 3 staan te schreeuwen maar 4 of meer.
Amy

Bericht door Amy »

@OP

Leuk dat jij het makkelijker hebt gehad in je leven als "man" en tijdens je transitie maar dat geld echt niet voor iedereen.
Mijn familie moet blij zijn dat ze nog iets hebben van mij, als ik voor optie één had gekozen dan was er niets meer en dat weten ze ook goed. Zal daarom ook wel zijn dat ze niet zo moeilijk doen.

Ik weet heel goed dat mannen veel meer fysieke kracht hebben. Ik zelf had dat niet eens als "man" mede door dat ik mezelf verhongerde en dergelijke. Ik had wel een grote mond maar dat was omdat ik niets te verliezen had, niet omdat ik ze wel de baas zou kunnen. Nu heb ik wel iets te verliezen en let ik wel op.

Dat je zo bent aangerand tijdens dat feest is naar maar dat had je inderdaad best aan moeten zien komen. Dat wil niet zeggen dat ik niet met je mee leef. Ik heb zoiets zelf niet mee gemaakt maar weet heel goed dat het gebeurt en dat ik er goed voor op moet letten.

Voor de duidelijkheid, mijn leven was een grote ellende voor dat ik uit vond wat er mis was. Nu kom ik daar overheen en dan zit ik niet te wachten op mensen die me nog meer ellende willen bezorgen alleen maar met hun domme intolerantie en bekrompen gedachten. Die "first world problems" van hen die steken ze maar ergens waar de zon niet schijnt of zo, voor mij was het een leven en dood situatie waar ik uit kom, daar laat ik me niet zomaar terug in slaan.

Ik denk ook dat je het hele gebeuren van transgenders in de vrouwen kleedkamer zijn misbruikers ook maar eens gedag moet zeggen want dat slaat helemaal nergens op en is verzonnen door die maffe conservatieven in de VS.

Je realiseert je toch ook wel dat er transgenders zijn die nooit helemaal "passable" worden volgens die manier die jij daar aangeeft he? Wat moeten die dan? Gewoon tussen de mannen gaan zitten in de mannenkleedkamer, fijn voor hen zeg.
janine2363

Bericht door janine2363 »

Dieuwertje schreef:Begrijp wel wat je bedoelt, maar om dat even op de maatschappij terug te brengen: Als er 3 staan te schreeuwen en niemand geeft tegengas met 'he, bekijk het eens van de andere kant'. Dan is de kans heel groot dat als je na enige tijd terug komt er niet 3 staan te schreeuwen maar 4 of meer.
Dat is waar, maar er is een tijd, een moment en een manier.
https://www.youtube.com/watch?v=8aeEQw73uDg

Hier is de manier geen directe confrontatie maar satire

Janine
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Persoonlijk voelde ik mij ook zeer aangesproken misschien wel aangevallen vandaar.

Ik vertelde al in het andere draadje dat ik dit soort situaties mijd maar ik ben ook wel eens in de situatie geweest dat er geen keuze was , en dan ?
Als transvrouw met borsten en alles naar de mannen omdat er nog een werkloos aanhangsel zit ? Dan begeef ik mij dus willens en wetens in jouw "mosh pit " Ik spreek helaas uit ervaring en die wens ik niemand toe ........... Maar ik mag ook niet naar de vrouwen ........ omdat dat ding er nog zit Dus ik kan en mag eigenlijk niets

En nee ik heb mij nergens opgedrongen of acceptatie geeist . Maar ik heb mij ook niet verstopt Een RLE in mijn werk , de bouw met iedere nieuwe klus een nieuwe 'coming out 'is geen sinecure . Bovendien Ik ben al blij als er één schoon toilet is ...... In situaties in schaftketen, als je even het onderwerp bent is enige assertiviteit, je enige kans ......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
janine2363

Bericht door janine2363 »

>> dan zit ik niet te wachten op mensen die me nog meer ellende willen bezorgen alleen maar met hun domme intolerantie en bekrompen gedachten
Het punt was denk ik, dat de domme intolerante en bekrompen denkende mensen ook niet op onze mening zitten te wachten en dat het
niet onverstandig is daar ook rekening mee te houden. En de normale ruimer denkende mensen niet in het harnas te jagen door ze te
confronteren als het misschien ook anders kan.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

De normale ruimer denkende mensen jaag je absoluut in het harnas als je je gewoon normaal opstelt . Het zijn juist de 'domme intolerante mensen met bekrompen gedachten ' die deze confrontaties zoeken .

Maar goed dan moet ik dus mij andere wang ook aanbieden ...........

De oplossing is dan dus deze vogels hun zin te geven ?

nou daarover verschillen wij dan van mening
Ik geef ze niet altijd de confrontatie waar zij dan op hopen maar soms lust ik ze idd rauw
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Amy

Bericht door Amy »

janine2363 schreef:>> dan zit ik niet te wachten op mensen die me nog meer ellende willen bezorgen alleen maar met hun domme intolerantie en bekrompen gedachten
Het punt was denk ik, dat de domme intolerante en bekrompen denkende mensen ook niet op onze mening zitten te wachten en dat het
niet onverstandig is daar ook rekening mee te houden. En de normale ruimer denkende mensen niet in het harnas te jagen door ze te
confronteren als het misschien ook anders kan.
Ruimer denkende mensen ga je geen of niet snel problemen mee krijgen. Intolerante en bekrompen mensen heeft geen zin om mee te praten, dan kun je net zo goed tegen de muur gaan zitten praten. Maar je kunt wel de wetgeving gebruiken om ze te forceren om zich normaal te gedragen.
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Ik vraag me wel eens af in hoeverre die berichten in de media "breed" gedragen worden door de transcommunity zelf of dat het een roep van de minderheid betreft en zuiver bedoeld is om meer olie op het vuur te gooien / discussie uit te lokken (dit heb ik ook met bv zwarte pieten-discussie), zo van; kijk eens wat een gekkies het toch zijn. Ik verwacht eigenlijk niet dat er veel verandering in acceptatie zal komen totdat er overtuigend wetenschappelijk 'bewijs' van het ontstaan/bestaan van genderdysforie op tafel wordt gelegd. Een beetje net als destijds met homoseksualiteit. Tot die tijd blijven we hobbyzieken en aandachtstrekkers, die "alles lekker zelf moeten betalen".
Alice

Bericht door Alice »

Renée schreef:Suikerklontje ( wat een manier om iemand aan te spreken maar dat ter zijde)
Het is hallucinerend om met suikerklontjes te communiceren ;) .
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Wat vaker de derde persoonsvorm hanteren is soms wat beter voor de duidelijkheid denk ik... :)