vraagje over de wc

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: vraagje over de wc

Bericht door Emma »

Isabelle schreef:Had ook iets gelezen over musea die een aantal koloniale woorden verving laatst.
Die heb ik gemist, maar dat zijn toch golfbewegingen. Heel vroeger had je schoonmaaksters, toen bedacht iemand dat dat niet kon en werden het interieurverzorgsters. Nu hebben we weer gewoon schoonmaakbedrijven, schoonmakers en schoonmaaksters.

Zo verandert de terminologie binnen onze gemeenschap ook met het jaar, en ik erger me aan de hoeveelheid aandacht die daar door organisaties als TNN aan gewchonken wordt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

het ging oa om het rijksmuseum
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
82c65d4a

Bericht door 82c65d4a »

Emma schreef: Die heb ik gemist, maar dat zijn toch golfbewegingen. Heel vroeger had je schoonmaaksters, toen bedacht iemand dat dat niet kon en werden het interieurverzorgsters.
Heh, en patiënten werden cliënten. Behalve bij het vumc :?
Lara25

Bericht door Lara25 »

gaat over wc gebruik en we eindigen bij verkeersregels en rassen? :roll:

Gewoon naar de wc gaan waar jij je goed bij voelt. Het zal wel enorm helpen er ook uit te zien als man op de mannen wc en idem bij vrouwen toilet. Wil je wel graag naar vrouwen wc maar leef je nog in 'boymode' lastig verhaal om geen opmerkingen te krijgen. Je kan wel altijd proberen dan niet staand te plassen maar in een hokje te gaan zitten. Scheelt al een hoop ;)
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Lara25 schreef:gaat over wc gebruik en we eindigen bij verkeersregels en rassen?
Probleem is dus dat het kennelijk niet altijd mogelijk is om gebruik te maken van de voorziening die past bij hoe jij je voelt. Ook als de wet dat wel mogelijk maakt. De discussie draaid dan vooral om wat we moeten slikken als trans-personen. Bij verkeersregels gaan we er toch van uit dat regels regels zijn en leven daar naar. Bij ras heeft de over grote meerderheid nu wel begrepen dat we geen onderscheid kunnen maken. Bij trans is dat dus kennelijk nog lang niet zover.
Lara25

Bericht door Lara25 »

Hoe vervelend het ook is, het zal altijd zo blijven. Kijk maar naar de homo populatie. Er is veel veranderd voor hen, maar als twee mannen hand in hand lopen op straat, worden ze nog raar aangekeken.

Belangrijkste is, Presenteer jezelf zoals je bent. Veel tg mensen maken alleen zichzelf gek omdat ze teveel nadenken wat anderen van hun vinden. Vaak is dit niet eens zo. Dus ga lekker plassen waar je wil, maar hou wel mijn vorige tip om gezeur uit te sluiten aan.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Lara25 schreef:gaat over wc gebruik en we eindigen bij verkeersregels en rassen? :roll:

Gewoon naar de wc gaan waar jij je goed bij voelt. Het zal wel enorm helpen er ook uit te zien als man op de mannen wc en idem bij vrouwen toilet. Wil je wel graag naar vrouwen wc maar leef je nog in 'boymode' lastig verhaal om geen opmerkingen te krijgen. Je kan wel altijd proberen dan niet staand te plassen maar in een hokje te gaan zitten. Scheelt al een hoop ;)

Hoi Lara,

Dat zou/zal idd al een hoop schelen, staand plassen in een vrouwen toilet doe je niet ( als je, je vrouw voelt). kun je trouwens ook niet/meer zonder hulp middelen, als vrouw (transvrouw/bio-vrouw).
Jaren geleden te Gent ( gender team toen nog in de K13) zag ik een Trans iemand, zich om kleden in vrouwenkledij ( mannen toilet) en snel ook nog even,...... (rok omhoog :? ) staand plassen in het mannen toilet.

Ik vond dat persoonlijk ( ondanks mijn eigen GD probleem) walgelijk :shock: en er totaal over :fpalm: . Plas als vrouw als je, je vrouw voelt, plas als man als je, je man voelt. Plas als transgender met een mannelijk uiterlijk en kledij gewoon bij de mannen, zittend/staand ( hoe je ook op dat moment voelt) en plas als transgender met een vrouwelijk uiterlijk en kledij gewoon bij de vrouwen, zittend.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Lara25

Bericht door Lara25 »

haha precies! Bedoelde meer voor de transvrouwen van t forum ( daar ligt ook mijn ervaring natuurlijk). Als zij moeten plassen en willen graag in het vrouwen toilet, maar dat nog niet kan omdat ze nog in 'boymode' leven, dat ze dan in de mannen wc gaan zitten ipv staan. Meesten doen dit wel, maar het scheelt al een hoop.
Amy

Bericht door Amy »

Nick schreef:
Lara25 schreef:gaat over wc gebruik en we eindigen bij verkeersregels en rassen? :roll:

Hoi Lara,

Dat zou/zal idd al een hoop schelen, staand plassen in een vrouwen toilet doe je niet ( als je, je vrouw voelt). kun je trouwens ook niet/meer zonder hulp middelen, als vrouw (transvrouw/bio-vrouw).
Jaren geleden te Gent ( gender team toen nog in de K13) zag ik een Trans iemand, zich om kleden in vrouwenkledij ( mannen toilet) en snel ook nog even,...... (rok omhoog :? ) staand plassen in het mannen toilet.

Ik vond dat persoonlijk ( ondanks mijn eigen GD probleem) walgelijk :shock: en er totaal over :fpalm: . Plas als vrouw als je, je vrouw voelt, plas als man als je, je man voelt. Plas als transgender met een mannelijk uiterlijk en kledij gewoon bij de mannen, zittend/staand ( hoe je ook op dat moment voelt) en plas als transgender met een vrouwelijk uiterlijk en kledij gewoon bij de vrouwen, zittend.

Grtz Nick ;)
Dat is ook een raar iets. Ik heb heel mijn leven al een hekel gehad aan staand plassen. Heb het alleen een tijdje gedaan omdat ik onder druk werd gezet door jongens die me voor de gek hielden er over toen ze het doorkregen. Grootste deel van mijn leven ging ik gewoon zitten.
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Ik denk niet dat de wc's een probleem zijn in den lage landen om het toilet te kiezen volgens de 'mode' waarin je rondloopt (maar misschien zie ik het te rooskleurig). Kleedkamers is duidelijk een heel ander verhaal.
Nick, begrijp wat je bedoeld.
Omkleden op het toilet, niet mijn ding trouwens. Het begint al met de vraag welk toilet. Het mannen toilet en niet passend er uit komen of niet passend het dames toilet en er passend (zo veel mogelijk) uit komen. En dan make-up, zou verreweg de meeste toiletten volledig ongeschikt vinden om dat aan te brengen. En dan heb ik het nog niet over het gedoe met kleding. Hoe hou je die vrij van alles. Gezien niet alles altijd even schoon is.