vraagje over de wc

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Isabelle
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: vraagje over de wc

Bericht door Isabelle »

Lekker zitten is fijn inderdaad , maar staand plassen en het hebben van een richtpistool daarbij is wel super functioneel en handig in sommige situaties. ;p
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Als de kleding het al toestaat om een en ander tevoorschijn te halen. En dan nog weer op een redelijke manier weer terug te stoppen en kleding goed te krijgen. Dat was bij mij soms wel een probleem terwijl ik nog als man rond liep. Dus dan toch maar het toilet en zitten.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Dieuwertje schreef:Ik denk niet dat de wc's een probleem zijn in den lage landen om het toilet te kiezen volgens de 'mode' waarin je rondloopt (maar misschien zie ik het te rooskleurig). Kleedkamers is duidelijk een heel ander verhaal.
Nick, begrijp wat je bedoeld.
Omkleden op het toilet, niet mijn ding trouwens. Het begint al met de vraag welk toilet. Het mannen toilet en niet passend er uit komen of niet passend het dames toilet en er passend (zo veel mogelijk) uit komen. En dan make-up, zou verreweg de meeste toiletten volledig ongeschikt vinden om dat aan te brengen. En dan heb ik het nog niet over het gedoe met kleding. Hoe hou je die vrij van alles. Gezien niet alles altijd even schoon is.

Hoi Dieuwertje,

Er passend uit komen, vind ik "persoonlijk" toch beter dan er net niet passend uit komen ;)
Kleedkamers is idd, een totaal ander verhaal,

1) zich vrouw voelen, en het niet willen of zich totaal niet op haar/zijn gemak voelen onder de cis/bio- mannen in de mannen kleedkamer ( idem omgekeerd," behalve ik dan :oops: graag zelfs, hou nu eenmaal van vrouwelijk-schoon" ). Door denkertje.

2) Snap je het al, wat cis/bio-vrouwen dan denken en voelen als een transgender ( non-up) iemand met hun de vrouwelijke kleedkamer wil delen ( wat u/zelf niet wil, willen zij.........mss ook niet, zie door denkertje :oops: ).

3) Vrouwen voelen zich eveneens onderling minder vrij, ongemakkelijk, enz,....... O.a. in het open praten met vrouwen onderling i.v.m. seks in hun relatie en yoga ( aanrader) maanstonden, kinderen, enz,.....kort vrouwen dingen.

4) Geen enkel cis/bio - vrouw zal dan ook zomaar een transgender iemand in/op haar/hun, hier puur vrouwelijk privé terrein ( kleedkamer) met open armen toelaten zonder enige vragen/bedenkingen/wantrouwen. B.v. Laat hij, nu "zij" dat ding nog wegnemen of niet ? Sorry, cru maar realiteit. Een vrouw met,.... :shock: , dat is geen vrouw, maar een man, wat doet die hier, wat wilt die van ons, gevoel van ongemak zelf onveilig, bedreiging als "vrouw zijnde" en dan nog de leeftijd die eveneens vragen oproept en zijn tol kent, snap je ;)

5) Als transgender iemand is het niet willen omkleden bij de mannen, maar wel bij de vrouwen als non-up.
toch wel zeer veel verwachten van de "cis/bio vrouwelijke moeder wereld".

Enz,.......... ik kan blijven schrijven en opnoemen. Als transgender/ non-up man ( eigen oude ervaring), is dat op eigen risico/in volle vertrouwen. snap je een beetje wat ik bedoel. Respect komt van de beide kanten, net zoals vertrouwen, enz,..............

Bij twijfel/uit eigen zelfrespect, doe het apart, er is altijd wel ergens plaats in een sportschool/club buiten het toilet ( vraag er gewoon naar). Maar dring je zeker niet op als man/vrouw zijnde en begin zeker niet over recht en rechtbanken, dan is sowieso het hek al van de dam ( onbespreekbaar)

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Dieuwertje

Ik blijf er bij dat wij wel enig recht hebben, maar ook dat je niet zo ver moet gaan dat er alleen maar verliezers zijn.
Waar ik wel een probleem mee heb is dat wij kennelijk vinden dat wij behoorlijk vooruitstrevend zijn hier. Veel meer dan in de VSA waar er staten zijn die pre-ops in de verkeerde kleedkamer strafbaar gemaakt hebben. Hier moet dat dus wel kunnen volgens de wet, maar de werkelijkheid begint er op te lijken dat feitelijk het hier totaal niet anders is als in die staten van de VSA. Pre-op betekend naar de kleedkamer van je geboortegeslacht en dat kan vaak dus ook niet meer. Zie je eigen reactie op de plassende dame.
Anon20180311

Dieuwertje schreef:Ik blijf er bij dat wij wel enig recht hebben, maar ook dat je niet zo ver moet gaan dat er alleen maar verliezers zijn.
Waar ik wel een probleem mee heb is dat wij kennelijk vinden dat wij behoorlijk vooruitstrevend zijn hier. Veel meer dan in de VSA waar er staten zijn die pre-ops in de verkeerde kleedkamer strafbaar gemaakt hebben. Hier moet dat dus wel kunnen volgens de wet, maar de werkelijkheid begint er op te lijken dat feitelijk het hier totaal niet anders is als in die staten van de VSA. Pre-op betekend naar de kleedkamer van je geboortegeslacht en dat kan vaak dus ook niet meer. Zie je eigen reactie op de plassende dame.

Hoi Dieuwertje,

Idd pre-op als zijnde,....... staande plassen ( rok omhoog ) en zich dan zichzelf een dame durven noemen :shock:

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Dieuwertje

Nick, dat is inderdaad niet erg damesachtig. Maar misschien deed de persoon wel zijn uiterste best om nog passabel te zijn in het herentoilet :-)
Isabelle
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Isabelle »

Inderdaad , je moet zelf ook proberen erbij te lijken horen om erbij te horen.
In noodsituaties staand plassen, doen vrouwen ook wel eens (meer gehurkt maarja). Zie het op festivals weleens
Je hoeft niet de aandacht naar jezelf te roepen door staand te plassen in alle situaties als transvrouw, dat wil je denk ook niet.
Wat ik hier mee bedoel is dat omdat je het makkelijker kan, je het ook niet perse hoeft te doen en daarna je rechten als trans erbij te halen wanneer iemand er iets van zegt. Je moet niet willen opvallen om daarna van de daken te kunnen schreeuwen, rekening met anderen hun perceptie van jouw houden is wel nodig, zelfs als cisvrouw dus ook als transvrouw.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Mee eens hoor Isabelle, je moet niet teveel Willen opvallen, maar natuurlijk rijst dan de vraag van wat precies is lady-like doen, en van hoe donker tot blond mag ik dat doen/wordt acceptabel gevonden.??

aub, laat elkaar heel... :)
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik wilde eigenlijk zeggen dat het allemaal zo makkelijk gezegd is als je een beetje geluk hebt vanaf de start, denk dat ik daar mezelf wel bij mag tellen, iig wat toiletten betreft...
Anon20180311

Daniéla schreef:Mee eens hoor Isabelle, je moet niet teveel Willen opvallen, maar natuurlijk rijst dan de vraag van wat precies is lady-like doen, en van hoe donker tot blond mag ik dat doen/wordt acceptabel gevonden.??

aub, laat elkaar heel... :)
Hoi Daniéla,

Ik ben in elk geval nog heel..... :D Goeie vraag trouwens, gewoon eens lekker wat terrasjes doen en het vrouwelijk schoon observeren, is al een enorme bron van info. ( acceptabel/niet) Gelet wel op eigen leeftijd, leeftijd genoten dus. Een man van 50+jaar zal hem totaal anders kleden en gedragen dan een jonge gast van 25jaar. Je schade/verloren tijd inhalen kun je gewoon niet ( speel geen Peter Pan ). Overdrijf dus vooral niet. Mogen gezien worden en gezien worden is iets totaal anders dan willen gezien worden.

@ Isabelle, idd volledig mee eens, nu ik zelf gelukkig staande kan plassen, handig en zalig als trans-man, gewoon niet meer weg te denken uit mijn leven ( groot/klein voor mij als man moet er piemel zijn).

Grtz Nick