Naomi schreef:Hey Isabelle
Juist want we zijn niet anders uiteindelijk. We zijn man of vrouw net als hen, daar gaat het om en dat punt moeten we denk ik ook maken. Niet ik ben trans en word gediscrimineerd of verstoten, nee ik ben een man en word gediscrimineerd en verstoten of ik ben vrouw en ... Het zelfde voor kleedkamers. Zij mogen er de nadruk op leggen op dat wij anders zijn, maar wij moeten dat denk niet doen.
Nouja, er zijn natuurlijk ook transen die zich met iets er tussenin identificeren en zelfs als je dat niet doet, tijdens de transitie heb je zowel mannelijke als vrouwelijke kenmerken. We zijn vooral medemensen, misdoen niemand wat met wie we zijn, maar anders zijn we wel. Misschien als ik klaar ben met mijn transitie dat ik "gewoon een vrouw" ben, maar tegen die tijd hoop ik ook niet meer zo op te vallen, dat er vraagtekens gezet kunnen worden bij mijn aanwezigheid in een dameskleedkamer.
Herinner me ineens de laatste keer dat ik problemen had met de kleedkamer. Dat was toen ik een jaar of zeven, acht was en op ballet zat. Ik was het enige "jongetje" en er was maar één kleedkamer. Ik kleedde me altijd om met mijn vriendinnen en dat was geen enkel probleem, tot een moeder bezwaar ging maken tegen mijn aanwezigheid en ik me serieus in een bezemkast moest gaan omkleden. Dat was het moment dat ik ontdekte dat hoe ik mezelf ervoer niet overeen stemde met hoe ik gezien werd en ik ging bidden of ik een meisje mocht worden. Maar goed, dat waren de jaren zeventig. Tegenwoordig zou ik een genderkind zijn geweest en had ik me vast bij de meisjes mogen verkleden.
Geen media en aandacht op het trans zijn maar media op het normaal zijn. Transpride bestaat niet echt lijkt me. Trots op wie je bent oke wel.
Lieve schat, transpride
bestaat WEL!
Srry ik bedoelde meer transeksueel, niet de transgender paraplu.
Ergens tussen in is gender neutraal of non- binair , kan je ook trots op zijn, vrouwen kleren dragen als man en andersom(dragen wat je wil) kan je trots op zijn. Je uiteindelijke geslacht bereiken dat je wilde(waarvoor je in transitie gaat) kan je trots op zijn.
Maar het feit dat er iets niets klopte tussen je lichaam en geest en dat je daarvoor om dit te herstellen, je hele leven medicijnen gaat slikken, is denk ik toch niet echt iets om trots op te zijn.
Ik ben trots op dat ik medicijnen slik om mijn mentale en lichamelijke eigenschappen te houden hoe ik wil ?
Komt een beetje raar over. Je kan niet overal trots op zijn lijkt me en wat je uitschreeuwen als waar je trots op bent
Ik ben trots dat ik adhd heb en ritalin gebruik ? Ik ben een adhd er en proud of it ?
Ik ben trots dat mijn huid snel verbrand en ik me dus extra moet insmeren voor de zon ?
Ik ben een snelverbrander, yeah.
Nope zo mogen mensen het zien om zich zelf goed te voelen, maar ik zie het er niet in.
Ik snap dat er een transpride bestaat, ik woon in Amsterdam waar het plaats vind.
Toch is transpride net als gaypride een vraag om aandacht voor acceptatie en tolerantie eerder dan dat het een ding om trots is.
Velen van de homoseksuelen en lesbienes die ik ken zeggen dit ook over de pride.
Gaan er niet eens meer heen door de extra vagante proporties die het aanneemt.
Tuurlijk zijn velen trots op wie ze zijn en de transpride en gaypride zijn een festiviteit die degene die dat niet op hun zelf zijn laat zien dat ze dat wel mogen zijn en er velen mensen net zoals hen zijn.
Het gaat om trots zijn op wie je bent in het algemeen, het is het idee dat mensen in de community allemaal trots mogen zijn, niet een bepaalde groep uitlichten , dit is namelijk averechts aan geaccepteerd worden, je gecreerd dan juist groepen.
Er is ook geen heteropride, rara hoe kan dat, omdat de trots van heteros bij henzelf niet ter discussie staat, ze schamen zich er niet voor in tegenstelling tot sommige transen en homoseksuelen/lesbienes.
Hier ook de link naar de media. Trots zijn op transeksualiteit is een rare gedachte dan, het verwijst naar een medisch traject niet naar het doel ervan. Trots zijn met deze transeksualiteit in je leven is prima.
Transpride als een roep om aceptatie voor mensen hunzelf en van mensen naar de trans paraplu is prima.

, maar trots erop zijn ? Het feit dat het moet bestaan is genoeg.
Greetz,
Isabelle