Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180311

Re: Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

Bericht door Anon20180311 »

Naomi schreef:Het is glashelder discriminatie, maar wat zou ik ermee winnen, als ik daar vervolgens met de nek aangekeken word? Dus ik heb besloten het maar te laten rusten en mijn oefeningen thuis aan de hand van joetjoepjes te doen. Maar telkens als ik er langsloop voel ik me wel een beetje verdrietig :(

Die moslimvrouwen en hun veilige ruimte respecteer ik ook, ik vind het lastig.

Afbeelding
Hoi Naomi,

Ik reageerde wel hierop. Wel goed dat je er nu terecht kan.

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
3B67-A22C

Bericht door 3B67-A22C »

Nick schreef:Ik reageerde wel hierop. Wel goed dat je er nu terecht kan.
Hoi Nick, mijn excuses en natuurlijk ook dank voor jouw reactie. Hij was er tussendoor geglipt, hoop niet dat je nu denkt dat ik je bewust negeerde oid, want dat is zeker niet zo. Maar maakte er werk van in navolging van je advies en het is tot volle tevredenheid geregeld. Blij dat ik het op wist te lossen met compromis in plaats van confrontatie.
Anon20180311

fenke schreef:
Nick schreef:Hoi Femke,

De school, gaf Jacqueline de toegang tot de school, als man. Ze gaf ook toestemming tot de " vrouwelijke kleedkamers" en dan pas kwamen de klachten/het onheil van de mede " vrouwelijke leden", zo las ik het toch ( sorry, als ik fout ben).
"als man"?
@ Fenke,

Sorry, maar lees op pagina (4) "draadje vraagje over w.c." het 2de berichtje van jacqueline, nog eens . Dank je Eva,.........

Toen ik,.............ik voelde me niet passabel als vrouw en heb me als man aangemeld...............................

(sorry indien ik fout las)
Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Elise

Bericht door Elise »

[quote="Pien"
En natuurlijk live and let live. Ik ben niet iemand die moeilijk doet als een situatie zich voordoet. En zal ik steeds rekening houden met de omgeving en dat doet de omgeving dan ook meestal met mij. Dus ik laat me niks wijs maken dat ik ergens niet thuis hoor of mag zijn.
Of het verstandig is om me ergens te bevinden is afhankelijk van heel veel andere factoren en zal ik op dat moment zelf in moeten schatten en implementeren in het moment samen met de betrokken omgeving/mensen.
Dus ik geloof naief als ik ben.. in karma en "wie goed doet, goed ontmoet".
Maar probeer niet te vergeten wie of wat ik ben. Een mens met evenveel rechten als elk ander mens.
Het is al moeilijk genoeg allemaal.[/quote]

Dit dus! :hbeat: Zo mooi omschreven Pien!
82c65d4a

Bericht door 82c65d4a »

Nick schreef: @ Fenke,

Sorry, maar lees op pagina (4) "draadje vraagje over w.c." het 2de berichtje van jacqueline, nog eens . Dank je Eva,.........

Toen ik,.............ik voelde me niet passabel als vrouw en heb me als man aangemeld...............................

(sorry indien ik fout las)
Grtz Nick.
Je hebt inderdaad niet begrepen waar mijn bericht eigenlijk over ging. Het heeft geen zin daar een sorry voor te plaatsen als je niet van plan die vergissing te corrigeren. Je 'excuus' is dus vooralsnog niet geaccepteerd. Verder stel ik je toon ("lees het berichtje nog maar eens") niet op prijs.

Misschien is het eenvoudiger als ik de overbodige details weglaat
De school, gaf Jacqueline de toegang tot de school, als man. Ze gaf ook toestemming tot de " vrouwelijke kleedkamers" en dan pas kwamen de klachten/het onheil van de mede " vrouwelijke leden", zo las ik het toch ( sorry, als ik fout ben).
Of ze zich als man of als vrouw opgaf is niet relevant, je wordt bij je geboorte als man of vrouw geregistreerd - en kunt dat gaandeweg je leven laten veranderen. Als dat bij de overheid kan, dan moet dat bij een sportschool ook kunnen.

Ik geloof dat een geslachtswijziging geen redelijke grond is voor het opzeggen van een overeenkomst, bijvoorbeeld een arbeidsovereenkomst (al zullen er vast uitzonderingen zijn). Hoe dan ook, 'ze gaf toestemming ...' is een belangrijk kernpunt in het conflict. De directie is akkoord gegaan met het gebruik van de vrouwenkleedkamer door Jacqueline.

Wat me daarnaast opvalt is dat niemand problemen lijkt te hebben met het ontzeggen van de toegang tot de sportschool, of de reden die de directie daarvoor opgeeft, ik haal het even terug:
JacquelineM schreef:...
Ik [...] heb de directeur per mail laten weten dat het ontzeggen van toegang tot de dameskleedkamer aan transvrouwen ontoelaatbare discriminatie is t.o.v. cis-vrouwen, en gerefereerd aan de uitspraak van het college voor de rechten van de mens, waarbij een sportschool in Den Bosch ‘veroordeeld’ werd vanwege het weigeren tot de dameskleedkamer van een transvrouw. Kennelijk is dit heel slecht gevallen en als een juridisch dreigement gezien. Per direct werd mij de toegang tot de sportschool ontzegd. ...
De (directie van) de sportschool zet een aantal foute stappen, ten eerste interpreteert ze een verwijzing naar het wettelijk kader als een 'juridisch dreigement'. Vervolgens meent ze dat vermeende 'juridische dreigement' als redelijke grond te mogen zien om de bestaande overeenkomst eenzijdig te beëindigen, waarmee die directie eigenlijk Jacqueline het fundamentele recht poogt te ontnemen om een geschil aan een rechter voor te mogen leggen en daarmee uiteindelijk het recht om voor zichzelf en haar rechten op te mogen komen.

Waar het dan uiteindelijk op uitdraait is dat cis-vrouwen hun waanbeelden boven fundamentele rechten van transvrouwen mogen stellen. En dat op "Hét forum voor transgenders" ... :shock: :o

En dan durven mensen nog te beweren dat alles ok is en dat we vooral niet te zichtbaar moeten zijn.
Isabelle
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Isabelle »

Nate_0 schreef:Als mensen trots zijn op hoe ze zijn, zijn ze meteen ook trots op hun trans identiteit. Dat is toch geen probleem?

Dat jij een issue hebt met trans/gay pride, om hoe jij en anderen het zien, prima--ga je lekker niet heen. Maar aandacht vragen voor acceptatie en tolerantie is ook belangrijk, en zo functioneert het ook. Mag je trots op zijn, toch? Dat dat kan, hier, zonder dat mensen opgepakt worden, dat er zo'n gigantisch feest wordt gegeven.

Denk ook niet dat het zozeer is "trots dat ik medicijnen slik want" is, als, "ik leef in het lichaam dat ik wil en als ik daar medicijnen voor moet (blijven) slikken is dat ook oké".

En natuurlijk is er geen hetero pride. Hetero's hebben niet meer aandacht nodig, die krijgen ze al genoeg. Ga maar naar welke willekeurige kroeg, kijk eens televisie, kijk eens op straat... Overal zijn heteroseksuelen, ze mogen overal trouwen en daar open over zijn, terwijl je voor homoseksualiteit en transseksualiteit nog steeds vermoord kunt worden, puur en alleen om wat je bent.
Nate ik heb geen issues met de pride , staat ook in mijn eerdere post, ging meer om mijn probleem waarom het moet bestaan. Je bevestigd een groot deel van mijn post maar je klinkt alsof je ertegenin gaat. Dat jij zegt dat ik opeens issues heb met de hele pride, ala ga er dan niet heen naja laten we zeggen dat ik discussies met jouw door je toon en onze geschiedenis gewoon uit de weg ga.
Ook trans deel van de persoon dus trots op persoon is trots op trans ben ik het niet mee eens. We zijn immers niet perfect, dus overal trots op zijn van jezelf is geen goede eigenschap
De pride ik ben er elk jaar, zelfs voor ik mezelf onder de transen begeefde. Tis een leuk feestje. Ik had iets heel langs getyped , maar moest tussendoor helpen in de keuken bij de camping waar ik nu ben,realiseerde me bij het terugkomen, niet hier doen, weer het topic verstoren ,ook geen pb( je snapt zelf wel waarom he )
Als iemand toch interesse heeft in het onderwerp transpride/ trots algemeen openen we een nieuw draadje over trots/ transpride, ga ik er hard op in. Heb mijn bericht bewaard.

Daarnaast naomi ik snap waar je op doelde met trots op de transen( in mijn idee gewoon personen) die een weg hebben gebaand voor ons, ben het er mee eens, ben ook trots op ze . Trots is gewoon een moeilijk woord denk ik nu maar, een goed woord om een discussie over te voeren en te kijken hoe mensen trots zien :)

Nu de wc issues weer.

Ik denk dat fenke een goed punt heeft.
Hoewel de weigering te laten gebruikmaken van de dames kleedkamer geen juridische grond heeft voor de wet zonder geslachts weiziging, is het totaal ontzeggen uit de sportschool dat wel.
Vooral omdat inderdaad jacqueline toestemming had om de kleedkamer van de dames te gebruiken waaruit uiteineelijk de klachten kwamen.
Wanneer jacqueline na het vriendelijke verzoek niet meer bij de dames om te kleden , het gevoel heeft dat haar onrecht wordt aangedaan, is het haar recht om daar een melding van te maken en een juridische klacht in te dienen.

Wanneer de sportschool daarna als jacqueline dit meld aan hen , haar toegang ontzegd zijn ze in de fout. Je mag niet zomaar iedereen die een klacht over je gaat indienen eruit gooien.
Er moet grond zijn hiervoor. Als er geen duidelijke grond is, maar ze is toevallig transgender kan je een mooie zaak maken bij de rechter.
Ze kunnen of toegeven bij de rechter dat ze haar hebben geweerd door vermeende juridische stappen die ze ging nemen, wat niet zomaar kan of ze kunnen het feit ontkennen en dan moeten ze wel een hele goede smoes verzinnen waarom nou juist jacqueline , een transgender, zomaar toegang wordt ontzegd.

Je betaald lidmaatschap per maand lijkt me dus er is betaald voor een service dan die je niet krijgt, met geen geldige reden.

Groetjes,
Isabelle
Anon20180311

Hoi iedereen,

Ik snap het wel, maar toch nog even dit:

In 2008 werd ik het slachtoffer van zinloos geweld met slagen en verwondingen " enkel tegenover mijn transgender zijnde". Ik diende klacht in en won deze zaak, met klank. Maar door de enorme toename van diverse ( in België)
klachten, van simpele scheld partijen, ontzeggen van, en dergelijke. Kende mijn zaak pas een goeie afloop in 2011 en toen was de vogel al gaan vliegen ( ons land uit, en spoorloos) hij kreeg 6 maanden effectieve gevangenis straf en een geld boete van,.....plus de gerechtskosten en mijn persoonlijke schade vergoeding er bovenop. Maar hij was gaan vliegen, ( door teveel werkdruk op de rechtbank, gaven ze hem voldoende de tijd) dus moest ik dan maar, opnieuw beginnen ( alle kosten en dergelijke, opnieuw laten kennen ) en beroep doen op, het Fons voor slachtoffers der zinloos geweld. Mss. is er een groot verschil tussen België en Nederland, wat gerechtszaken betreft. En Ps. mede dankzij meerdere onafhankelijke getuigen en de politie diensten en "mijn gekende GD probleem", sinds de jaren begin 1990.

Grtz Nick
Anon20180311

Als bijlage,

Met andere woorden, wie betaalde dit alles, de doodgewone burgers ( mezelf inclusief) met ons belastinggeld, hij niets, bleef "ongestraft en loopt nog steeds even vrij ergens in het buitenland".

Grtz Nick
Petratrans

Bericht door Petratrans »

Acceptatie en begrip, maar dan ook van onze kant. Ik ken transvrouwen (en met alle respect), maar nog steeds meer man dan vrouw. Geeft niet, maar provoceer dan ook niet. En wat ik al eerder schreef, op de sportschool waar ik kom (basic fit)geen enkel probleem. Kleed mij wel thuis om, maar dat doen de meeste vrouwen. En cis vrouwen die heb je ook in allerlei soorten en maten. Niet dat ik mij wel verbeeld maar ik denk dat ik er beter uit zie dan menig vrouw, behalve sommige jonge meiden dan.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Mijn excuses Isabelle, zo kwam het op mij wel over. Ik vind het in ieder geval belangrijk dat we de gay/trans pride houden, en ben van mening dat het echte probleem niet zit in dat deze prides het beeld op homo's vertekenen voor het grote publiek, maar tekenen. Met meer representatie in de media van "normale" homo's en transgenders, wordt het al anders.

Ik ben het alleen wel oneens met je over het 'geen goede eigenschap' wanneer je trots bent op bepaalde dingen. Ik ben trots op de persoon die ik ben, en alles wat ik daar mee ben, waar ik sta in het leven en hoe ik denk en doe. Mijn transgender zijn is daar niet alleen een onderdeel van, maar heeft daar een behoorlijk essentiële rol in gespeeld. Daar ga ik me allereerst niet voor schamen, en ten tweede kies ik er voor daar trots op te zijn omdat dat voor mij werkt.

Dat het voor jou niet zo is, prima, maar mijn issue met de toon van jouw berichten is een beetje dat ik het gevoel krijg dat je andere mensen die zich anders voelen dan jij of zich anders gedragen dan jij, zich naar jou mening zouden moeten schikken. Kan ook aan mij liggen dat ik het zo opvat hoor. Alleen... het zeggen dat het niet een goede eigenschap is trots te kunnen zijn op alle onderdelen van jezelf (en daarnaast is het prima mogelijk om ruimte te laten voor verbeteringen) vind ik een beetje jammer.

Ik ben van mening dat ik onbeschaamd mijzelf mag kunnen zijn, zolang ik andere mensen daar geen pijn mee doe. En ik vat de kortzichtige/homofobe/transfobe denkwijze van sommige mensen waar ik tegen in zou gaan, niet op als hen pijn doen. Wanneer ik dat niet doe, verloochen ik mijzelf, dat vind ik niet eerlijk tegenover de ander en mijzelf, en ik weet uit lange ervaring dat het voor mijzelf ook niet werkt.
meerdere zakken met zaagsel