Hoi iedereen,
Mag ik er jullie vriendelijk, toch even attent op maken dat "mijn berichtje ", totaal niet inhoudelijk de bedoeling kende/kent om een discussie der geloof/cultuur op te starten.
Grtz Nick ( alvast bedankt )
Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.
-
Anon20180311
Re: Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
-
Nate_0
Ja, snap ik, Nick. Ik vind het alleen heel irritant als hoofddoek dragen/burkini dragen als een teken van oppressie wordt gezien (en dus als een goed ding wanneer het verboden wordt). Onderdrukking van vrouwen is niet een resultaat van de islam als geloof, maar van bepaalde mensen (subgroeperingen/besturen van landen) die het tot extremen nemen.
Misschien een teken dat dit draadje beter op slot kan? :/
Misschien een teken dat dit draadje beter op slot kan? :/
meerdere zakken met zaagsel
-
Anon20210626
Over het algemeen zijn 'heilige boeken ' met daarin de regels toch geschreven door mensen . Ik geloof niet dat veel van die regels door vrouwen zijn bedacht , omdat die in de hiërarchie toch achteraan komen.
De verschillen in regels voor mannen en vrouwen zijn mij te groot om dat als iets objectiefs te kunnen zien . Dat is de reden dat ik toch met enige scepsis kijk naar zulke regels .
De verschillen in regels voor mannen en vrouwen zijn mij te groot om dat als iets objectiefs te kunnen zien . Dat is de reden dat ik toch met enige scepsis kijk naar zulke regels .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
82c65d4a
Ja.tanisha schreef:Is dat zo?fenke schreef:Goed nieuws.Nick schreef:O.a. werd hierdoor door de raad van state, in het Franse het "Boerkini verbod" voorlopig geschorst.
De boerkini is een tamelijk recente ontwikkeling.Dat boerkini gebeuren is iets wat niet meer van deze tijd is het simboliseert voor mij vrouwen onderdrukking ik vond het een verademing dat Frankrijk er iets aan durfde te doen!
Het gaat erom dat een (lagere) overheid probeerde te bepalen welke gedachten of ideeën individuen erop na mogen houden en hoe zij hun leven vormgeven. Dat kan natuurlijke niet. En dan hebben we het nog niet eens over de uitwassen die binnen enkele dagen optraden, zoals de vrouw die zich op het strand moest ontkleden?
Om nog maar eens te illustreren hoe zeer die franse burgervaders hun verstand kwijt zijn, inmiddels willen ze de pers vervolgen om het verspreiden van nieuwsfoto's. Ik vindt het allemaal maar eng worden, vandaag worden moslims gepest, morgen zijn andere minderheden aan de beurt.
-
Citizen Erased
Inderdaad fenke.
In Saudi-Arabië door mannen gedwongen gesluierd moeten rondlopen, in Frankrijk gedwongen door mannen semi-naakt rondlopen. Maar uiteraard hebben "wij" in het westen 't weer bij het juiste eind *gniffel*, gelukkig is er nog een goed georganiseerde rechterlijke macht die geen electoraal populaire uitspraken hoeft te doen.
In Saudi-Arabië door mannen gedwongen gesluierd moeten rondlopen, in Frankrijk gedwongen door mannen semi-naakt rondlopen. Maar uiteraard hebben "wij" in het westen 't weer bij het juiste eind *gniffel*, gelukkig is er nog een goed georganiseerde rechterlijke macht die geen electoraal populaire uitspraken hoeft te doen.
-
Anon20210626
Ach ik blijf toch maar gewoon als mezelf door het leven gaan , vrij open en eigenlijk onbevangen . Vervelende en moeilijke situaties probeer ik te vermijden maar als ze dan toch op mijn pad komen ga ik ze niet uit de weg en zoek een tussenweg. Daarin maak ik een onderscheid tussen potentieel gevaarlijke situaties en 'ongemakkelijke situaties '
Zolang je je niet onveilig voelt, kan je heel veel aan. Dan kunnen die potentieel gevaarlijke situaties als ongemakkelijk worden beschouwd . Ik geef een voorbeeld als alleen uitgaan en met een nachtbus naar huis . In mijn geval loop ik dus rond 4.00 over Leidse Plein naar mijn bushalte. Op een enkele opmerking na , nooit een centje pijn gehad , maar die kan ik wel hebben .
Ongemakkelijke situaties van een andere soort, kamperen . Dat is iets wat ik graag doe. Ik zoek de confrontaties niet op en probeer mijn momenten dat ik mij wil wassen toch een beetje te plannen, zodat het een beetje rustig is . Ik heb hierbij eigenlijk alleen nog maar mooie reacties gehad en de meeste vrouwen kunnen zich voorstellen dat ik absoluut niet meer aan de andere kant wil omkleden . Dat ding blijft overigens ten alle tijde verborgen . Het is dat ie nog nodig is om er iets moois van te maken , anders had ie er al lang al af mogen vallen . Zou ik mij aan de andere kant moeten omkleden, borsten zijn toch iets lastiger 'te verstoppen ' Meestal sta ik op hele kleine campings en dan nog vaak ik naseizoen of zelfs winter en dan is het vrijwel nooit een issue
Maar dit jaar , zelfs op een grote 4 daagse camping in Nijmegen heb ik totaal geen problemen gekend dat gaf wel weer zelfvertrouwen
Sauna's sportscholen en zwembaden , ach dat komt wel weer als ik alles achter de rug heb , maar dan laat ik mij ook door niemand meer wegjagen .
Zwemmen doe ik n u op het vrije strand en vorig jaar op de grote speelweide in het amsterdamse bos . Men kijkt , ach men doet maar ........
Een paar gevaarlijke situaties kwamen eigenlijk vrij onverwacht op mijn pad . Noodgedwongen op Koningsdag in de avond met een trein reizen was er zo een.
Maar een van de engste was gewoon een keer op straat , in Haarlem vlak bij het station . Het was nog niet eens donker maar onverwacht aangesproken en daarna bijna ingesloten dooreen drietal dronken vogels die iets naars met een vrouw van plan waren . Run like hell was toen mijn redding
Op zo'n moment is het even niet prettig om vrouw te zijn .
Dit zij extreme gevallen en zijn vind ik geen redenen om een moeilijk te doen om iemand in transitie , die heel schuchter en klein, een plaatsje zoekt in een kleedkamer. Al helemaal niet als die persoon ook nog eens in haar recht staat.
Zolang je je niet onveilig voelt, kan je heel veel aan. Dan kunnen die potentieel gevaarlijke situaties als ongemakkelijk worden beschouwd . Ik geef een voorbeeld als alleen uitgaan en met een nachtbus naar huis . In mijn geval loop ik dus rond 4.00 over Leidse Plein naar mijn bushalte. Op een enkele opmerking na , nooit een centje pijn gehad , maar die kan ik wel hebben .
Ongemakkelijke situaties van een andere soort, kamperen . Dat is iets wat ik graag doe. Ik zoek de confrontaties niet op en probeer mijn momenten dat ik mij wil wassen toch een beetje te plannen, zodat het een beetje rustig is . Ik heb hierbij eigenlijk alleen nog maar mooie reacties gehad en de meeste vrouwen kunnen zich voorstellen dat ik absoluut niet meer aan de andere kant wil omkleden . Dat ding blijft overigens ten alle tijde verborgen . Het is dat ie nog nodig is om er iets moois van te maken , anders had ie er al lang al af mogen vallen . Zou ik mij aan de andere kant moeten omkleden, borsten zijn toch iets lastiger 'te verstoppen ' Meestal sta ik op hele kleine campings en dan nog vaak ik naseizoen of zelfs winter en dan is het vrijwel nooit een issue
Maar dit jaar , zelfs op een grote 4 daagse camping in Nijmegen heb ik totaal geen problemen gekend dat gaf wel weer zelfvertrouwen
Sauna's sportscholen en zwembaden , ach dat komt wel weer als ik alles achter de rug heb , maar dan laat ik mij ook door niemand meer wegjagen .
Zwemmen doe ik n u op het vrije strand en vorig jaar op de grote speelweide in het amsterdamse bos . Men kijkt , ach men doet maar ........
Een paar gevaarlijke situaties kwamen eigenlijk vrij onverwacht op mijn pad . Noodgedwongen op Koningsdag in de avond met een trein reizen was er zo een.
Maar een van de engste was gewoon een keer op straat , in Haarlem vlak bij het station . Het was nog niet eens donker maar onverwacht aangesproken en daarna bijna ingesloten dooreen drietal dronken vogels die iets naars met een vrouw van plan waren . Run like hell was toen mijn redding
Op zo'n moment is het even niet prettig om vrouw te zijn .
Dit zij extreme gevallen en zijn vind ik geen redenen om een moeilijk te doen om iemand in transitie , die heel schuchter en klein, een plaatsje zoekt in een kleedkamer. Al helemaal niet als die persoon ook nog eens in haar recht staat.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
3B67-A22C
Ik overwoog nog even een boerkini ivm passabiliteit op het strand