Hoe lezen jullie de berichten?
-
Anon20210626
Re: Hoe lezen jullie de berichten?
Ik lees nog steeds graag en de enige periode waarin ik dat niet graag deed was inderdaad de tijd waarin ik mijn lijsten moest lezen , misschien wel omdat het moest. Ik heb wel alle boeken gewoon gelezen en ja inderdaad ook mijn eigen uittreksels zelf gemaakt . Misschien is dat laatste ook wel omdat ik geen standaard lijstjes heb ingeleverd . Het betrof net als bij Emma 25 boeken voor Nederlands en 15 voor Engels. Dan moet ik erbij zeggen dat erbij Nederlands een aantal min of meer verplichte boeken bij zaten . Uit de meeste periodes moest we enkele boeken lezen en de klassikaal behandelde boeken mochten ook op de lijst . Er overigens bleven er nog genoeg over .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Nate_0
Ik denk niet dat de trajecten echt vergelijkbaar zijn qua hoe moeilijk het is, ik bedoel, ik kan ook zo een aantal dingen noemen die me lastiger lijken voor een MtF dan voor een FtM?Emma schreef:@Nate, ik heb dat andersom ook... Aan de ene kant is het raar om te zien dat er mensen zijn die precies doen wat jij verafschuwt, aan de andere kant kan ik het me voorstellen omdat het gevoel exact hetzelfde is.
Daarbij zijn er nogal wat dingen die mij sterk de indruk geven dat het traject voor de FtM eigenlijk een stuk zwaarder is dan voor de MtF, dus ik lees veel en met interesse.
Maar goed, ik vermoed dat de hoeveelheid boeken die aangeboden op scholen inderdaad aangepast zijn naar beneden om meer mensen aan te moedigen tot het uitlezen... Ik heb zelf wel al mijn boeken gelezen en net als Renée ipv een standaardlijstje of 'de dunste boeken' gewoon boeken gekozen die mij persoonlijk aanstonden. (Op het Gouden Ei na, dat was verplicht... en wat een naar, naar boek vond ik dat).
Daarnaast zie of course ook dat de Nederlandse taal telkens wordt bijgeschaafd naar gelang van de gebruiken. Ik vraag me af of 'me' ooit een toegestaan alternatief voor 'mijn' gaat worden.
meerdere zakken met zaagsel
-
janine2363
>> misschien wel omdat het moest ... 25 boeken voor Nederlands en 15 voor Engels
Ik vond het lezen leuk, ik las zowiezo al veel, en de mondelinge examens waren echt
fantastisch, veel leuker als schriftelijk. Geloof het of niet, ik werd al pratend
het examen lokaal uitgeduwd. Had geen uittreksels gemaakt, ik vertelde gewoon
over wat ik gelezen had, de relaties in en tussen de boeken.
We hadden ook mondelinge examens voor vakken als scheikunde (eigen proefjes)
en aardrijkskunde.
Oh ja; Hoe lees ik berichten hier
Selectief, er zijn onderwerpen die interessant zijn, maar buiten mijn huidige beleving
maar die kan ik later nog lezen. B.v. er was een thread over het nut van forums en iemand
maakte de opmerking dat hier een schat aan informatie is, die je op sociale media niet
zou hebben. Heb ik die thread echt gelezen? Nee, die opmerking was wat ik onthield.
Er zijn threads over die dingen die voor de schrijver van belang zijn; het stapje vooruit
die nieuwe brug overgestoken. Ik lees ze niet, maar denk wel, hey goed joh. Ben ik een
koude kikker? 't is waar dat dat ik met meer aandacht lees over de dingen "in het hoofd"
of observaties, hoe wij forum genootjes tegen zaken aankijken, dan kan het bericht
eigenlijk niet lang genoeg zijn.
Daar schrijf ik dan wel eens mee. Het lijkt me dat ik niet echt een "majority view" heb,
maar ach, die heb ik nooit gehad. (Reminder to self: Misschien iets minder assertief
mijn mening schrijven
Spel & grammatica fouten? Doet me niet veel, ik edit wel af en toe mijn eigen bericht
als ik mijn gedachte zo snel heb getyped dat de helft van de woorden om de zin leesbaar
en niet ambigueus te maken ontbreekt. En oh ja. Mijn leraren Nederland van vroeger
zeiden toen ook al dat ik teveel barbarismen gebruik.
Ik stoor me ook niet aan de wat heftigere uitbarstingen, kan je hier zijn zonder wat krassen
op je ziel
& er wordt vriendelijk gemodereerd eigenlijk ook door forum genootjes. Tof.
Ik vond het lezen leuk, ik las zowiezo al veel, en de mondelinge examens waren echt
fantastisch, veel leuker als schriftelijk. Geloof het of niet, ik werd al pratend
het examen lokaal uitgeduwd. Had geen uittreksels gemaakt, ik vertelde gewoon
over wat ik gelezen had, de relaties in en tussen de boeken.
We hadden ook mondelinge examens voor vakken als scheikunde (eigen proefjes)
en aardrijkskunde.
Oh ja; Hoe lees ik berichten hier
Selectief, er zijn onderwerpen die interessant zijn, maar buiten mijn huidige beleving
maar die kan ik later nog lezen. B.v. er was een thread over het nut van forums en iemand
maakte de opmerking dat hier een schat aan informatie is, die je op sociale media niet
zou hebben. Heb ik die thread echt gelezen? Nee, die opmerking was wat ik onthield.
Er zijn threads over die dingen die voor de schrijver van belang zijn; het stapje vooruit
die nieuwe brug overgestoken. Ik lees ze niet, maar denk wel, hey goed joh. Ben ik een
koude kikker? 't is waar dat dat ik met meer aandacht lees over de dingen "in het hoofd"
of observaties, hoe wij forum genootjes tegen zaken aankijken, dan kan het bericht
eigenlijk niet lang genoeg zijn.
Daar schrijf ik dan wel eens mee. Het lijkt me dat ik niet echt een "majority view" heb,
maar ach, die heb ik nooit gehad. (Reminder to self: Misschien iets minder assertief
mijn mening schrijven
Spel & grammatica fouten? Doet me niet veel, ik edit wel af en toe mijn eigen bericht
als ik mijn gedachte zo snel heb getyped dat de helft van de woorden om de zin leesbaar
en niet ambigueus te maken ontbreekt. En oh ja. Mijn leraren Nederland van vroeger
zeiden toen ook al dat ik teveel barbarismen gebruik.
Ik stoor me ook niet aan de wat heftigere uitbarstingen, kan je hier zijn zonder wat krassen
op je ziel
-
Anon20180311
Idd. janine,janine2363 schreef:
op je ziel& er wordt vriendelijk gemodereerd eigenlijk ook door forum genootjes. Tof.
Ergens heb je wel gelijk. Maar persoonlijk denkt ik toch, dat er een groot verschil is:" Om als schrijver van een bepaald bericht, vriendelijk te vragen om de inhoud/bedoeling van zijn/haar eigen berichtje, te respecteren. Toch iets totaal anders is, dan vriendelijk willen mee modereren."
In mijn schooltijd, noemde men dat : " Begrijpelijk en respectvol, inhoudelijk lezen ". In België was men eveneens sowieso, verplicht tot een x-aantal boeken te lezen der samenvatting.
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
-
Amy
Nu we het toch over berichten hebben. Ik vind het ook heel raar over komen als mensen hun eigen berichten een like geven, bij de meeste forums kan dat zelfs niet eens.
-
Lydia
Dat is iets wat ik nooit ga begrijpen. Maar kan me er verder ook niet druk over maken. Het is niet alsof het er toe doet of zo.Amy schreef: Ik vind het ook heel raar over komen als mensen hun eigen berichten een like geven,
Sapere Aude
-
Anon20180311
Hoi Amy en idd,
Ik ken het eveneens niet op andere Forums. Persoonlijk, vind ik het dan ook een beetje overbodig. En het is ( soms ) al snel even aan geklikt, als je nog even snel iets wil wijzigen/corrigeren aan je eigen berichtje ( tijdsperiode) mezelf inclusief.
Maar jezelf, een beetje graag zien
doet niemand kwaad. Het veranderde/voegt immers ook, niets
aan de geschreven waarde/ inhoud der berichten toe.
Grtz Nick
Ik ken het eveneens niet op andere Forums. Persoonlijk, vind ik het dan ook een beetje overbodig. En het is ( soms ) al snel even aan geklikt, als je nog even snel iets wil wijzigen/corrigeren aan je eigen berichtje ( tijdsperiode) mezelf inclusief.
Maar jezelf, een beetje graag zien
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
.
-
Beardelady
Ik kom hier nog wel maar lees steeds minder om verschillende redenen.
1) Te lange alinea-loze teksten
2) Onsamenhangende teksten
3) Nutteloze berichten tussen een draadje door
4) En van sommige leden lees ik het niets meer omdat ik ze niets vind toevoegen. Of omdat ik ze ronduit ongeloofwaardig vind.
That's it.
1) Te lange alinea-loze teksten
2) Onsamenhangende teksten
3) Nutteloze berichten tussen een draadje door
4) En van sommige leden lees ik het niets meer omdat ik ze niets vind toevoegen. Of omdat ik ze ronduit ongeloofwaardig vind.
That's it.