Hoi lieve mensen,
Als eerst weet ik niet of dit de juiste plek is laat staan of jullie me kunnen helpen.
Maar zouden jullie even mee kunnen denken met het volgende (hoop tekst sorry hiervoor):
Het volgende speelt: ik loop nu 1,5 jaar deels in de ziektewet. Op heyt moment werk ik minimaal 32 uur tov de 40 uur icl pauzes (3 ploegendienst).
Mijn werkgever heeft in het begin aangegeven mij heel graag te willen houden. terugkeer garantie eigen functie na mijn transitieperiode.
Dit omdat de lijn waar ik aanstondt te belangrijk is voor het bedrijf en afbreukrisico te hoog is hebben ze me naar een andere afdeling geplaatst.
Waar ik in kan komen. Ze hebben mij geplaatst op de Kam(kwaliteit arbo en milieu) afdeling. Werkelijk een geweldige stap was in de eerste instatie maar tijdelijk inval voor zwangere collega. prima oplossing voor even. vervolgens werdt er een andere collega ontslagen en kreeg ik die werkzaamheden erbij. hierdoor de mogelijkheid van permanente functie op deze afdeling. ging zelfs zo lekker dat ik meer uren draaide dan hoefde.
Alles ging gewoon goed hier tot 2 weken geleden.
ik raak in gesprek met leidinggevende over mijn werkuren. zijn voorstel was dxat hij ging zeggen dat ik iedere dag van 8:30 tot 16:00 zou werken (totaal 35 uur dus). Op het moment dat het even niet lukt door emoties is dat niet erg kan ik naar huis, maar op het moment dat ik eerder weg ga voor gesprek oid ivm transitie en ga om laten we zeggen 13:00 weg vindt hij dat hij 3 uur mag afhalen van mij vakantie uren. maar als ik 4 x 7 werk en 1 x 4 kom ik op 32 uur. dit is dus de hoeveelheid die ik moet werken. ik vindt dat dus niet eerlijk en ben niet akkoord gegaan. lijkt mij logisch.
vorige week mijn "niet" functioneringsgesprek gehad. werk al bijna een jaar op deze afdeling nooit negetieve terugkoppeling gehad op mijn werk dat ik aflever. Tot dit gesprek ik zou in 1 x niet het gewenste nivo hebben die hij op de afdeling wil hebben hier nooit eerder klachten over gehad. in de ene zin zegt hij dat ik niet functioneer om vervolgens wel te zeggen dat ik steeds beter wordt in het gene wat ik doe???????
Hij wil nu in plaats van mij 2 andere op den duur gaan aannemen die mijn "tijdelijk"werk gaan overnemen. Maar nu komt het mooiste:
Er is elders in het bedrijf behoefte aan een linefeeder en assemblage medewerker( hier is in prencipe geen opleiding voor nodig). Quoto leoidinggevende: hier kunnen we je mooi tewerkstellen (ik ben MBO+ opgeleid, ik voel me niet te goed voor dit werk wel te slim). Dit weten ze ook ik heb ook meerdere keren aangegeven dayt ik hier heel ongelukkig ga worden. los van de werkzaamheden het slag volk dat op die afdeling werkt zal mij niet kunnen/willen accepteren voor wie ik ben. Maar ze willen mij dus gaan dwingen hier te gaan werken of ze starten spoor 2 op. Dit houdt dus in dat ik onder mijn nivo moet werken voor 1/2e loonwaarde en waar ik erg ongelukkig wordt of ik donder maar op naar een andere werkgever.
Nou heb ik ondertussen een brief geschreven richting mijn oude leidinggevende met een tegen voorstel om mij als veiligheidskundige in te zetten bij het opbouwen nieuwe productie lijn. zelfs voorstel geweest huidige leidinggevende. maar hier gaan ze waarschijnlijk niet mee akkoord omdat het UWV mijn reintergratie traject niet goed vindt. Dus nu gaan ze mij dwingen spoor 2 of linefeeder. Voor het hele Spoor 2 traject is een Negatief advies afgegeven door reintegratie buro's wegens weinig kans van slagen ( ik ben pre Real live fase nog steeds ander probleem). Ik heb nu dus het idee dat ze mij willen dumpen ondanks eerdere schriftelijke toezeggingen en beloftes. gezien de dagelijkse kosten weten ze dat ik dat "passend" werk niet kan accepteren. laat staan dat het veilig is om mij op een heftruck te zetten als ik probleem heb met concentreren door alles wat er speelt.
Ondertussen heb ik al wel een afspraak staan bij de bedrijfsarts om haar mening te vragen. is gelukkig meegaand met mij.
Maar ik weet niet goed wat ik hiermee aanmoet. ik zou me graag weer even ziek melden om te kijken of ik weer tot rust kan komen.
Maar dit kan niet omdat er anders gezegt gaat worden dat ik me iedere keer ziek meld als er iets is wat me niet zint.
( korte samenvatting van lopende dingen, mijn eigen strijdt en de invloed hiervan op mijn kinderen en rest van de omgeving, ik ben een jaar bezig om de allimentatie aan te laten passen omdat ik het niet kan opbrengen, door geneuzel in het VUMC zit ik al 1/2 jaar te wachten tot ik mag beginnen met de reallive fase. (Werk was eigenlijk het enige wat goed ging))
Is er iemand die mij kan helpen? ik weet het niet meer!!!
Groetjes,
Laura
help met werk
-
Laura v B
-
Anon20180501
Re: help met werk
Hoi Laura, ik begrijp helemaal je gedachte(n)gang, je baas zou in zijn handen moeten knijpen met zo'n loyale werknemer als jij, maar het lijkt er op dat het een kwestie is van niet willen.
Ik vind het jammer, ik heb net met de zoekfunctie geprobeerd een aantal topics over dit onderwerp te vinden maar die functie loopt nog niet zo lekker geloof ik...
Je hebt helaas ook nog geen toegang tot het besloten gedeelte (daarvoor moet je een x-aantal berichten voor gepost hebben) maar misschien vind je er zelf wel een paar in het openbare gedeelte als je de lijsten met besproken onderwerpen even naloopt... Ik hoop het voor je, en heel veel sterkte en wijsheid...
Ik werk zelf al lang niet meer maar ik zou me denk ik even ziek gemeld hebben, op het werk kon ik me altijd maar op 1 ding tegelijk concentreren, en dat was het werk zelf, en alles wat eraan gerelateerd was, er was weinig ruimte voor iets anders...
grts Daniéla
Ik vind het jammer, ik heb net met de zoekfunctie geprobeerd een aantal topics over dit onderwerp te vinden maar die functie loopt nog niet zo lekker geloof ik...
Ik werk zelf al lang niet meer maar ik zou me denk ik even ziek gemeld hebben, op het werk kon ik me altijd maar op 1 ding tegelijk concentreren, en dat was het werk zelf, en alles wat eraan gerelateerd was, er was weinig ruimte voor iets anders...
grts Daniéla
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik ben bang dat je ziek melden om deze reden niet gaat werken. Je arbo arts zal besluiten dat het om een arbeidsconflict gaat en derhalve niet meewerken aan een ziektegeval. Je zal het advies krijgen om in gesprek te gaan met je werkgever om zo samen tot een oplossing te komen.
Als je lid bent van een vakbond zou ik die inschakelen, die zijn er tenslotte voor om werknemers te helpen bij hun werkgerelateerde problemen. ( al vind ik persoonlijk dat vakbonden er ook slechts ter meerdere eer en glorie van zichzelf zijn)
Overigens wens ik je wijsheid in deze.
Als je lid bent van een vakbond zou ik die inschakelen, die zijn er tenslotte voor om werknemers te helpen bij hun werkgerelateerde problemen. ( al vind ik persoonlijk dat vakbonden er ook slechts ter meerdere eer en glorie van zichzelf zijn)
Overigens wens ik je wijsheid in deze.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Anon20180501
Het is er inderdaad allemaal niet beter op geworden Ylse...
-
Ylse
Ach, als werkgever moet ik bekennen dat ik het wel eens ben met de beslissingen om een ziekmelding in dat geval niet te accepteren. Ik vind een arbeidsconflict iets heel anders dan een ziekte, en als je je ziek meld omdat je een conflict hebt is dat misbruik maken van de mogelijkheden en ook nog eens weglopen voor je verantwoordelijkheid om er met praten uit te proberen komen ( al dan niet met ondersteuning van iemand die er beter in thuis is ).
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Anon20180501
Er spelen natuurlijk (soms ook persoonlijke) belangen voor beide partijen mee en elke partij staat natuurlijk in zijn recht om die te behartigen en te verdedigen, that's how it works...
Maar je kan daar behoorlijk ziek van worden, ook psychisch...
Maar je kan daar behoorlijk ziek van worden, ook psychisch...
-
Ylse
ook dat geldt dan voor beide partijen. Ik spreek uit ervaring.Daniéla schreef:Maar je kan daar behoorlijk ziek van worden, ook psychisch...
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
janine2363
Disclaimer: Ben geen arbeidsjurist
>> vorige week mijn "niet" functioneringsgesprek gehad. werk al bijna een jaar op deze afdeling nooit negatieve terugkoppeling gehad op mijn werk
In een "normale" gang van zaken behoort een werkgever aan te tonen dat er eerder feedback is geweest waarin
"niet functioneren" wordt aangegeven en ook hun bijdrage om de werknemer weer correct te laten functioneren
Als je je ongegrond ziek meld of op een of andere manier (in hun uitleg) niet meer positief mee werkt, dan kunnen
ze een "verstoorde arbeidsrelatie" aankaarten.
>> ik heb ook meerdere keren aangegeven dat ik hier heel ongelukkig ga worden
(helaas) een beproefde techniek, maar (voor zover ik weet) kan een bedrijf niet zomaar een functie verandering afdwingen
alleen bij reorganisatie (waarbij jouw oude functie vervalt) kunnen ze dat met een "take-it-or-leave-it" aanbod doen.
>> zijn voorstel was dat hij ging zeggen dat ik iedere dag van 8:30 tot 16:00 zou werken
Hier hangt het af wat je contract zegt en wat de staande afspraken zijn (op papier of de-facto na 1.5 jaar)
Beste is om juridisch advies te vragen en er heel Zen toch serieus rekening mee te houden dat als ze je weg willen pesten
ze mogelijkheden genoeg hebben. Erg treurig, maar pas allereerst op jezelf
Janine
>> vorige week mijn "niet" functioneringsgesprek gehad. werk al bijna een jaar op deze afdeling nooit negatieve terugkoppeling gehad op mijn werk
In een "normale" gang van zaken behoort een werkgever aan te tonen dat er eerder feedback is geweest waarin
"niet functioneren" wordt aangegeven en ook hun bijdrage om de werknemer weer correct te laten functioneren
Als je je ongegrond ziek meld of op een of andere manier (in hun uitleg) niet meer positief mee werkt, dan kunnen
ze een "verstoorde arbeidsrelatie" aankaarten.
>> ik heb ook meerdere keren aangegeven dat ik hier heel ongelukkig ga worden
(helaas) een beproefde techniek, maar (voor zover ik weet) kan een bedrijf niet zomaar een functie verandering afdwingen
alleen bij reorganisatie (waarbij jouw oude functie vervalt) kunnen ze dat met een "take-it-or-leave-it" aanbod doen.
>> zijn voorstel was dat hij ging zeggen dat ik iedere dag van 8:30 tot 16:00 zou werken
Hier hangt het af wat je contract zegt en wat de staande afspraken zijn (op papier of de-facto na 1.5 jaar)
Beste is om juridisch advies te vragen en er heel Zen toch serieus rekening mee te houden dat als ze je weg willen pesten
ze mogelijkheden genoeg hebben. Erg treurig, maar pas allereerst op jezelf
Janine
-
Anon20180501
Daar twijfel ik geen moment aan Ylse, maar met mijn opmerking wilde ik alleen maar even verwijzen naar de situatie van Laura... 
-
Laura v B
probeer het voor een 3e keer,
Ik werk op therapeutische basis vanwege de emotionele achtbaan dus als ik zeg het gaat even niet is dat vanwege dit.
me ziek melden omdat we het niet eens zijn heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.
maar het kan wel de druppel zijn die alles laat overlopen.
Ik werk nu 10 jaar voor mijn werkgever met veel plezier. alleen vindt ik het nu zo jammer dat er dus 1 jan ui bij het uwv zit die beslist over mijn "arbeids"toekomst. dit persoon heeft mij maximaal 30 min gesproken waarvan ik hem meerdere malen duidelijk heb gemaakt dat ik het niet eens ben met zijn mening en kijk op mijn reintergratie. waarbij ik dus meerdere male ook alles weerleg met wat hij zegt.
mijn werkgever zou ook alles op alles zetten om mij te behouden om dat ze graag willen dat ik terugkeer in mijn voormalige functie.
ik kan dus ook niet er achter komen wat nou deze ommekeer heeft veroorzaakt.
Dat ik aangeef dat assambly niet de juiste plek is heeft te maken met de bedrijfscultuur die daar hangt. het type collega dat er werkt.
die vanwege geloof of de capaciteit niet met mij om kunnen gaan. maar voor de duidelijkheid niet te nadele van hun.
dat ik hier de vragen stel heeft te maken met dat misschien iemand hier een handvat kan aan geven waar ik verder mee kan.
in principe wil ik geen juridische stappen richting mijn werkgever dan is het sowieso einde werk met alle gevolgen van dien.
Het hier vragen is voor mij om ook te kijken of ik door het sparren tot andere inzichten kan komen of beter beslagen te ijs kan komen op mijn werk
Ik werk op therapeutische basis vanwege de emotionele achtbaan dus als ik zeg het gaat even niet is dat vanwege dit.
me ziek melden omdat we het niet eens zijn heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.
maar het kan wel de druppel zijn die alles laat overlopen.
Ik werk nu 10 jaar voor mijn werkgever met veel plezier. alleen vindt ik het nu zo jammer dat er dus 1 jan ui bij het uwv zit die beslist over mijn "arbeids"toekomst. dit persoon heeft mij maximaal 30 min gesproken waarvan ik hem meerdere malen duidelijk heb gemaakt dat ik het niet eens ben met zijn mening en kijk op mijn reintergratie. waarbij ik dus meerdere male ook alles weerleg met wat hij zegt.
mijn werkgever zou ook alles op alles zetten om mij te behouden om dat ze graag willen dat ik terugkeer in mijn voormalige functie.
ik kan dus ook niet er achter komen wat nou deze ommekeer heeft veroorzaakt.
Dat ik aangeef dat assambly niet de juiste plek is heeft te maken met de bedrijfscultuur die daar hangt. het type collega dat er werkt.
die vanwege geloof of de capaciteit niet met mij om kunnen gaan. maar voor de duidelijkheid niet te nadele van hun.
dat ik hier de vragen stel heeft te maken met dat misschien iemand hier een handvat kan aan geven waar ik verder mee kan.
in principe wil ik geen juridische stappen richting mijn werkgever dan is het sowieso einde werk met alle gevolgen van dien.
Het hier vragen is voor mij om ook te kijken of ik door het sparren tot andere inzichten kan komen of beter beslagen te ijs kan komen op mijn werk