Ik doe mijn best
Wat ik niet weet van de situatie is jouw functie verandering naar "Kam", in het meest voorkomende
geval, als je overstap naar een ander stuk van de organisatie is dat waar je mee te maken heb, alle
andere afspraken/mogelijkheden/intenties ten spijt. Dus als je nieuwe baas aankomt met een "niet
functioneren" is dat een behoorlijk signaal
>> Ik heb nu dus het idee dat ze mij willen dumpen ondanks eerdere schriftelijke toezeggingen en beloftes
Bij mijn beste weten is het enige wat echt telt het "hier-en-nu" van je huidige organisatie & baas. Ik ken
gevallen waar met een officiele bedrijfs-policy om training/stage te doen bij andere afdeling, mensen
erachter kwamen dat hun oorspronkelijke job in hun oorspronkelijke afdeling weg was...
>> geen juridische stappen
Het nemen van juridisch advies is ook om dat te vermijden, het is gewoon handig om precies te weten wat
afspraken waard zijn en wat je rechtspositie precies is. Geeft minder onzekerheid en dus meer rust
>> jammer dat er dus 1 jan ui bij het uwv zit die beslist over mijn "arbeids"toekomst
Geen enkel idee wat jouw werkgever met adviezen van UWZ doet (of moet doen) met de bedrijfs arts
spreken, die dat allemaal wel hoort te weten, en die jou en je situatie wel beter kent dan iemand die
je amper 30 minuten heeft gesproken (ik heb ook een uitermate irritante ervaring met zoiets, brrrr)
is zeker een goed idee.
Het feit dat je je zelf, je vaardigheden en de mogelijkheden en noden van het bedrijf kent is zeer goed,
dus constructief een voorstel doen ook. Het enige wat tegen kan werken is als je werkgever de indruk
krijgt dat je voorstel te "krampachtig" of (UWZ) "niet realistisch" is. Je werkgever zal zich afvragen wat
de hele motivatie is achter jouw voorstel. Eigenlijk is het een beetje als een sollicitatie, gebalanceerd,
neutraal, objectief, positief met kennis van je eigen sterkten en zwakten. Het is eigenlijk wat gemeen
van mij om het -zo- in deze woorden te schrijven, als je begrijpt wat ik bedoel. Als je werkgever echt
geintereseert is om je te willen houden, door je ervaring, de persoon die je bent, je functioneren dan
kan dit een fair gesprek worden.
N.B. ik weet niet of dit helpt voor jouw om te sparren, maar als niet, ik heb je verhaal zo goed als ik
kon proberen te begrijpen, mocht het nog niet gelukt zijn. Ik zal niet schrikken van een 4e of 5e poging
om het alsnog te snappen
Janine