Yay een paar updatejes ineen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Charlotte_C

Re: Yay een paar updatejes ineen

Bericht door Charlotte_C »

Bij mij was inderdaad dezelfde vraag gerezen alleen had ik nog geen tijd om er hier even over te beginnen. In ieder geval weer iets geleerd. Ik denk dat we het er voorzichtig op kunnen houden dat de werkwijze wat betreft de intakes niet geheel logisch of efficiënt gebeurt, maar het loopt in ieder geval.

Groetjes,

:hbeat: Charlotte :hbeat:
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anne V

Bericht door Anne V »

Bij mij kwam het bericht voor de eerste afspraak vrij snel.
Twee weken terug via de website afspraak voor de vrijdag geboekt bij de huisarts; daarbij aangegeven dat ik een verwijzing naar VU wilde. Na vlot gesprek waarbij de arts belangstellend was en aangaf graag ervaringen te horen, heeft zij direct de doorverwijzing digitaal geregeld. Bij de balie kreeg ik de bevestiging waarop stond dat als ik na drie werkdagen geen reactie van VU had gekregen ik zelf contact moest opnemen. Nadat ik op woensdag nog geen reactie had op donderdag gebeld. Werd gemeld dat het door drukte iets was uitgelopen maar dat de afspraak al was gepland voor half oktober. Toen ik 's-avonds thuis kwam lag de brief van de VU op de mat. Eerste afspraak is 17-18 weken na aanmelden; dit is termijn die op de info avond was aangegeven.
Dit wachten is na zoveel jaar nog te doen. Is eerder de spanning hoe lang het daarna gaat duren.
Charlotte_C schreef: Update 4: Fulltime Vrouw
Op zaterdag 30 april ben ik dus voor het eerst als vrouw gaan werken en daarmee heb ik de stap genomen om 24/7 als vrouw te gaan leven. Het was al zo lang 80% dat ik nu ook dacht "ja waarom ook niet dat laatste stukje", wat me door de gesprekken met de werkgevers heeft geholpen. Ik kwam binnen en echt waar, werkelijk IEDEREEN reageerde positief en overlaadde me met complimenten. Van hoe goed ze het vonden tot hoe mooi ze me vonden (dat tweede vind ik altijd een lastig compliment om mee om te gaan omdat ik mezelf gewoon als een normale gemiddeld uitziende vrouw zie). Het duurde wel een tijd voor ik met mijn werkzaamheden kon beginnen, maar ik voelde me echt zweven op de wolken van alle mooie reacties.
Mooi gevoel voor je.
Met complimentjes geven/krijgen is het vaak lastig. Je collega's willen je positief benaderen bij zo'n belangrijke stap; dan kan je daarbij net niet de juiste snaar treffen maar belangrijkste is dat intentie goed is.
Charlotte_C

Gisteren kreeg ik van een mannelijke collega ineens de vraag in een gesprek hoe ik dat met mijn borsten deed, want hij zei "ze zien er zo natuurlijk uit dus ik vroeg het me af." en hij zei ook dat hij hoopte dat ik het niet erg vond. Het was de hele manier van vragen waarop ik besloot gewoon erop in te gaan. De toon was namelijk héél geïnteresseerd en respectvol. Het is een leuk klein gesprekje geworden.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Elise

Bericht door Elise »

Een bepaalde vorm van respect is vaak al een heel sterk begin. Op de manier hoe iemand iets vraagt kun je al vaak afleiden of de interesse oprecht is.
Dylana

Bericht door Dylana »

Hey Lotte,

mooi verhaal hoe je het verteld hoor echt trots hoe je er in staat.
ik krijg nu ook wel een iedee hoe het gaat en ben zeer benieuwd hoe 28 september gaat.
Ik lig klaar waker van zenieuwen zie je wel aan tijd stip.
Om 09:20 ook bij dokter zijn ga ik het ook vertellen en verwijzing vragen ook voor VUmc.
ik vind heel fijn dat gedeeld hebt hoe je er mee omgaat dankje Lotte voor je duidelijk en mooi verhaal.
heel veel sucses 28 september toegewenst met je vechter instinkt als jou komt vast goed.

liefs Dylana xxx
Charlotte_C

@ Elise daar heb je compleet gelijk in. De manier waarop mijn collega dat vroeg was echt op een zodanige manier dat ik heel ontspannen het gesprek aan wilde gaan. Ik prijs mezelf nog steeds heel gelukkig dat de tegenstand die ik ondervind eigenlijk, voor zover al aanwezig, gewoon te verwaarlozen is. Hopelijk gaat dit de komende jaren tijdens mijn traject ook zo blijven. Maar voorlopig ben ik nog steeds hoopvol en positief gestemd

@Dylana, allereerst SUPERGOED van je dat je je naam ook officieel hebt laten wijzigen op het forum, ben trots op je meis. Ik ben heel blij dat je iets hebt aan de manier waarop ik de dingen heb beschreven. Het zal ook zeker niet de laatste keer zijn. Ik Wil iedereen ook gewoon graaag op de hoogte blijven houden van de ontwikkelingen. Dusss................Gaan We Doen :D

Groetjes,

:hbeat: Charlotte :hbeat:
Dylana

Bericht door Dylana »

:hbeat:gaan we zeker doen lotte en ga ik ook doen dankje voor je leuke lieve reactie topper van een vrouw :hbeat: :hug2: :hug2:
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Charlotte nog 2 weken. Dat is al heel dicht bij. En vooral niet zenuwachtig worden als je er heen gaat het stelt echt niets voor. Ik was er vandaag. Paar vragen, gewicht, lengte, bloeddruk en dat is het. En natuurlijk heeft iedereen gezegd tegen mij dat ik mij ook niet zenuwachtig moest maken, maar dat was natuurlijk tegen dovemansoren :-). En een licht verhoogde bloeddruk, maar ik geef het moment de schuld.
Charlotte_C

Owww ja........ gewicht daar wilde ik hier nog even een updateje over doen, Dank je Dieuwertje dat je me daaraan hebt helpen herinneren. Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan en ik werd blij verrast door de 71,5 kilo die ik zag (bij mijn 1.75m). Over twee weekjes zit ik weer wat dichter in de buurt van het gewicht dat ik altijd heb gehad, namelijk 63-65 kilo. Maar op dit moment is mijn BMI ruim binnen de marges van gezond.

Hihi dat van die nervositeit dat herken ik helemaal, hoewel ook iedereen tegen mij zegt dat het wel mee gaat vallen. Ik ga in ieder geval hier weer iets posten als ik geweest ben.

Groetjes,

Charlotte
Elise

Bericht door Elise »

Charlotte_C schreef:Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan en ik werd blij verrast door de 71,5 kilo die ik zag (bij mijn 1.75m). Over twee weekjes zit ik weer wat dichter in de buurt van het gewicht dat ik altijd heb gehad, namelijk 63-65 kilo.
Nice! Dan wegen we evenveel nu. :D