9-5-2012
Morgen als 't goed is het laatste psych-gesprek bij het genderteam in het kader van mijn Real Life Experience. Ik zie het vol goede moed tegemoet. Daarna... volgende stap...
11-5-2012
Het ging voorspoedig. Ik wordt 7 juni besproken in het team voor een doorverwijzing naar het MCA. Een oproep tot intakegesprek aldaar kan ik juli - augustus verwachten. Voor de operatie mag ik 2013 verwachten - Jos houdt een slag om de arm hierover (wat te verwachten was). Alleen erg zwaar om te zien dat mijn psycholoog momenteel erg aan het zwangeren is :'(
...
Ik heb 9 gesprekken / 9 maand in diagnose gezeten. Ik wilde zo snel mogelijk, maar kreeg lichte psychische problemen doordat mijn contract niet werd verlengd op het werk (afkickverschijnselen; workaholic). Dat was na 5 maand diagnose. Ik wilde uiteraard zo snel mogelijk groen licht. In die tijd had mijn VU-psych al geconcludeerd dat ik trans genoeg was voor groen licht, maar ze twijfelde of ik het op dat moment op kon brengen om de RLE in te gaan. Ik ben toen op aanraden van de VU-psych naar een 1elijnspsych geweest die me wat geholpen heeft zodat de VU-psych er van overtuigd was dat ik het wel aankon. Toen heb ik ook groen licht gekregen.
In de RLE wordt je het liefst zo min mogelijk gespot door het VU. Als alles goed gaat tenminste. De frequentie is minimaal eens per 3 maanden. Dat is ook de frequentie voor de endo. In het begin was het bij mij even aanzien en zat er een maand tussen de afspraken, maar al snel bleek alles te rollen en ging het naar eens per 3 maand. De gesprekken in de RLE gaan meer over hoe je je nu voelt onder de hormonen, lichamelijke en geestelijke veranderingen, of je bijstand hebt van je sociale omgeving / of je er wat aan hebt.
En hoe was / is jou RLE?