help met werk

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Laura v B

Re: help met werk

Bericht door Laura v B »

Hallo allemaal,

Ondertussen heb ik het gesprek gehad met mijn werkgever. Dit was niet het verwachte einde oefening gesprek.
Het tegenovergestelde juist, er is meerdere malen gezegd dat ze me willen behouden en terug willen op mijn oude werkplek. Alleen worden ze gedwongen om bepaalde stappen te ondernemen door de wetgever.

Het woord passend klopt ook niet in de strekking van het verhaal. Dit heeft alleen maar te maken met loonwaarde en uitkering die het uwv moet doen.

Vanuit het bedrijf gezien is het ook makkelijk om mij te plaatsen op assemblage. Voldoen dan in 1 keer aan reïntegratie voorwaarden (einde spoor 2). Ook door het hier plaatsen ben ik makkelijker te vervangen tijdens eventuele uitval tijdens transitie. (uitzendkracht binnen half uur ingewerkt)

De financiële gevolgen zijn niet zo erg als ik in de eerste instantie dacht. Door het inkomens verlies kom ik in aanmerking voor aanvullende uitkering. Dit zou 70% zijn van inkomen verlies. Dit is even wat heel anders dan nog maar 50% van inkomen.

Ik weet nog niet helemaal goed wat ik moet. Moet het even wat meer tijd geven om te bezinken. Ik moet nu echt de boel gewoon goed op een rijtje zetten.

Groetjes,

Laura
Charlotte_C

Re: help met werk

Bericht door Charlotte_C »

Ik lees je update net even en ik kan niet anders zeggen dan wat ben ik blij voor je dat het toch allemaal zo positief uitpakt. Een hele zorg minder in een tijd waarin je toch al genoeg te verwerken krijgt / gaat krijgen

Groetjes,

Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home