TV tip, Love me gender
-
Charlotte_C
Re: TV tip, Love me gender
Ja daar ben ik het zonder enige twijfel mee eens. Het was absoluut verrassend dat A) de EO juist met zulk een programma komt en B) er op deze vrije manier mee omgegaan is
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
-
Hakuna
Toch herken ik mij in alle uitzendingen op TV die ik over transgenders gezien heb totaal niet. Ze zien er te voor mijn doen te perfect uit, zijn voor mijn doen te spontaan en de meeste transgenders hebben een leefstijl die totaal anders is dan wat ik dagelijks doe en ik wil mijn transitie dan ook zoveel mogelijk buiten de media om doen en zo weinig mogelijk mensen erbij betrekken.
Alleen op enkele forums laat ik van mij horen dat ik transgender ben en in het VUmc.
Alleen op enkele forums laat ik van mij horen dat ik transgender ben en in het VUmc.
-
Charlotte_C
Ze hebben inderdaad wel een aardig hoog John de Mol gehalte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
-
Ender
- Transgender
Tja het is en blijft wel televisie, daar kiezen ze alleen mensen met veel charisma..Hakuna schreef:Toch herken ik mij in alle uitzendingen op TV die ik over transgenders gezien heb totaal niet. Ze zien er te voor mijn doen te perfect uit, zijn voor mijn doen te spontaan en de meeste transgenders hebben een leefstijl die totaal anders is dan wat ik dagelijks doe en ik wil mijn transitie dan ook zoveel mogelijk buiten de media om doen en zo weinig mogelijk mensen erbij betrekken.
-
Citizen Erased
Begint vanavond al om 18:30
-
Citizen Erased
En nu weer om 20:30, m'n teevee weet er geen raad mee, de krant ook niet.Citizen Erased schreef:Begint vanavond al om 18:30
-
Alice
Ook de TV van mij geeft aan 18:30, maar in de gids staat 20:30 inderdaad verwarrend.Citizen Erased schreef:En nu weer om 20:30, m'n teevee weet er geen raad mee, de krant ook niet.Citizen Erased schreef:Begint vanavond al om 18:30
De recorder op scherp zetten voor beide tijdstippen is een optie.
Sigy, is het je gelukt om de uitzending te bekijken? Anders kan ik de 2de uitzending wel naar je sturen.
En waar zou het over gaan?
Jason (25) heeft het erg moeilijk in zijn nieuwe rol als man. Hij heeft nog geen geslachtsoperatie gehad en voelt zich hierdoor onzeker en niet mannelijk genoeg. Dit bemoeilijkt elke mogelijke relatie met vrouwen en daten in het bijzonder. Hij heeft vandaag een afspraak in een gerenommeerd ziekenhuis in België om uit te zoeken of een geslachtsoperatie een mogelijkheid is. Tot die tijd moet hij zijn date opbiechten dat hij transman is. BeyonG (30) leeft als vrouw. Zij heeft ook geen operatie gehad, maar is tevreden met haar lichaam. Haar grootste probleem is dat ze geen acceptatie vindt bij heteromannen. Het liefst wil ze geaccepteerd worden door de 'normale' wereld en door de heteroman met wie ze haar leven zou willen delen. Naast een man zoekt BeyonG ook een kerkgemeenschap waar ze wordt geaccepteerd en ze heeft alle hoop dat ze die vandaag gaat vinden.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
-
Ender
- Transgender
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Mijn digitale tv gids geeft aan 20:30 om half 9.
Dus heb hem erop staan nu.
Dus heb hem erop staan nu.
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ja ik sluit mij zeker bij je mening aan Hakuna.Hakuna schreef:Toch herken ik mij in alle uitzendingen op TV die ik over transgenders gezien heb totaal niet. Ze zien er te voor mijn doen te perfect uit, zijn voor mijn doen te spontaan en de meeste transgenders hebben een leefstijl die totaal anders is dan wat ik dagelijks doe en ik wil mijn transitie dan ook zoveel mogelijk buiten de media om doen en zo weinig mogelijk mensen erbij betrekken.
Een ding wat mij opviel bij 1 van de deelneemsters BeyonG was dat ze ondanks als vrouw nog steeds loopt als een man..
Ik zelf heb mannen en vrouwen genoeg kunnen bestuderen en gezien dat vrouwen lopen vanuit hun heupen en mannen met hun bovenlichaam.
Nou is zij nogal lang en groot qua postuur en dat helpt al niet heel echt maar ook hoe ze zich beweegt in algemeen maakt het er toe dat ik als ik haar niet zou kennen via een TV programma en op straat zou zien lopen toch denkende..wat klopt er niet aan???
Maar overall vind ik het een leuk programma om te kijken en vind het goed dat de EO een dergelijk programma op de buis brengt zonder de mensen zelf belachelijk te maken.
Ze gaan er met respect mee om.