Zelf medicatie en geen recept

Psychologen en procedures
Anon20190515

Zelf medicatie en geen recept

Bericht door Anon20190515 »

Goedenavond ik ben 1.5 maand bezig met zelf medicatie ik gebruikte 150 mg Androcuur en 8 mg estrodiol of progynova.
Ik heb nu probleem medicijnen zijn op en kan nergens krijgen iedere apotheek vraagt recept en huisarts wil geen recept voorschrijven kan iemand me helpen.
Na 1.5 jaar wil ik me weer vumc in laten schrijven met verwijs brief van huisarts dan moet ik nog 4-6 maanden wahten tot ik bericht krijg voor intake duurt heel lang. Wie kan mij helpen krijgen androcuur en progynova tegen betaling zo dat ik me gemak voel mvg. Anon20150515
Anon20180501

Re: Zelf medicatie en geen recept

Bericht door Anon20180501 »

Oe, dat is zeer vervelend voor je Tamara, ik kan me voorstellen dat je er alles aan zal doen om niet zonder te komen zitten... :hug2:

Maar het is op het forum helaas niet toegestaan elkaar aan zelfmedicatie te helpen, je zal dat via andere wegen voor elkaar moeten zien te krijgen, en ik hoop dat je daarin zal slagen...
Anon20190209

Bericht door Anon20190209 »

Ik snap je probleem tot op zekere hoogte... maar 150 mg androcur en 8 mg estradiol gaat mij zelfs een brug te ver... :oops: er is geen 1 endo die je dat gaat voorschrijven hier in NL.... Das juist het grote probleem met zelf medicatie... in dit geval gaat hoe meer hoe beter niet op.... en weet echt waar ik het over heb...
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Toch jammer. Je had drie keer zo lang met de Androcur kunnen doen, en twee keer zo lang met de Progynova. Maar als je met zelfmedicatie begint neem je sowieso een risico dat je aanvoer ooit opdroogt... Meer dan de open deur "ga naar de bekende internetapotheken" kunnen we hier niet geven.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
JacquelineM

Bericht door JacquelineM »

Hoi Tamara,
de eerste 3 maanden van mijn HRT heb ik ook met internetmedicijnen gewerkt, maar pas nadat ik het rappoort van Kate Kyra bestudeerd had. Dat staat op internet. De hoeveelheden die jij gebruikt(e) lijken me gevaarlijk hoog. Wat Emma schrijft is goed. Mocht je op deze weeg doorgaan laat in ieder geval na 3 maanden je bloed nakijken. Kate Kyra vermeldt waar op getoetst moet worden. M.n. de bloedstollingsfactoren zijn ongelooflijk belangrijk; trombose en longembolie zijn reeële gevaren. Wees zuinig op je gezondheid. En zo'n bloedtestformulier kun je gewoon aan de huisarts vragen; die mag dat niet weigeren.
Groetjes, JacquelineM.
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Phoe die dosis is inderdaad veel te hoog ik kan me niet voorstellen hoe je daar lichamelijk en geestelijk bij moet voelen.
50mg androcur en 4mg progynova is een transitie dosis die van jou is echt de overtreffende trap wat betreft dosiring die ik tot nu toe gehoord heb!
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Hoe ben je ertoe gekomen om deze doseringen te gaan nemen ? Een Amerikaanse site wellicht?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190515

Bericht door Anon20190515 »

Ik kijk of ik goedkoop vliegtickets kan regelen goedkoopste is 150 euro ik probeer van buitenland zelf te kopen via legale manier in apotheek ik weet echt niet waarom huisartsen zo moelijk doen echt mijn huisarts wil zelf geen minoxidil schrijven maar androcuur is goed voor haaruitval voor vrouwen schrijven ze anticonceptie middelen zonder gezeur waarom krijg ik geen recept voor androcuur of minoxidel ik begrijpte niets van.
Maar zoals dat jullie ook weten ik koop ze binnen een maand dozen of 20 stuks van beiden zal genoeg zijn voor een jaar denk ik 20 dozen x 50=1000 stuks en 1000//3= 333 en 333//30 dagen = 11 maanden
Ik denk dat het me veel geld gaat kosten
Over de dosage het lijkt als ik lagedosage neem bijv. 100mg dan lijkt dat het minder effect heeft op mijn lichaam vandaar heb ik naar 150 mg/d smorgens smiddags en savond en estrofem 8mg perdag
Het lijkt me soms dat wat ik neem is afgebroken zodat ik ze weer uit plas het kan zijn dat ik veel voedingzuur drink ik ga stoppen met energiedranken dan kijk ik wel of ik het dosage kan verlagen.
Anon20190209

Bericht door Anon20190209 »

Hai Tamara,

Moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat je hier net hebt gepost.... :shock:

Wie heeft jou trouwens verteld dat androcur goed is tegen haaruitval....? Daar zijn namelijk de middelen als Finasteride en Dutasteride een betere keuze voor....

Verder is minoxidil gewoon vrij verkrijgbaar op het internet bij heel veel betrouwbare Nederlandse websites... is echt geen recept voor nodig.... En wat ik heb begrepen werkt de nieuwe variant Nanoxidil velen malen beter ook te koop op heel veel betrouwbare websites...

En medicijnen zoals Androcur en Estradiol plas je niet zomaar uit als bijvoorbeeld vitamine C. Hormonen en heel veel andere medicijnen passeren eerst de lever voordat het in het bloed wordt opgenomen.

En daarom is het juist heel onverstandig om zulke hoge doseringen te slikken... lever moet de medicijnen afbreken net als de nieren die tevens een opdonder kunnen krijgen.... Dit kan lijden tot onherstelbare lever en nier schade... te vergelijkbaar met overmatig alcohol gebruik. Lever en nieren krijgen veels teveel gifstoffen te verwerken... wat kan resulteren in definitieve nier en lever schade.

Dus mijn advies stop aub met die zelf medicatie, daar ga je echt niets mee winnen uiteindelijk alleen maar mee verliezen...

En wat ik al eerder poste 150 mg androcur en 8mg estradiol is echt veels teveel :cry:
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

By the way... Wat je zegt betreffende bio vrouwen die "zomaar" de pil/andere anticonceptie mee krijgen: Dit is voor een totaal ander doel (een zwangerschap voorkomen of pijnlijke menstruaties verminderen qua heftigheid) en daar komt nog bij dat daar ook behoorlijk wat risico's aan kleven. Het is een aantal keren gebeurd dat een ogenschijnlijk gezond meisje bijvoorbeeld dood ging door trombose, wat dan veroorzaakt bleek door de pil. Wat dat betreft kun je je dus beter af vragen of het goed is dat bio-vrouwen zo gemakkelijk hun anti-conceptie krijgen, dan waarom jij dat niet krijgt. Daarnaast gaat dat om véél lagere hoeveelheden (en andere soorten hormonen!) dan wat een trans vrouw moet slikken om de gewenste fysieke veranderingen te bemerken.
meerdere zakken met zaagsel