Reünie 6de leerjaar

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180311

Re: Reünie 6de leerjaar

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef:Maar dan is de vraag ook een beetje of je het globaal moet gaan vertellen. Je ging vroeger door het leven als "vrouw", tegenwoordig ben je jezelf als man.... En als er vragen zijn komen die vanzelf. Dan blijf je dicht bij jezelf als mens, en dat doet ook ten goede aan het imago van transgenders.
@ Nate,

Ik denk dat er wat onduidelijke communicatie is :fpalm: .
Globaal, is in België samengevat, kort maar duidelijk om o.a. onduidelijkheden en vele onnodige vragen te vermijden. Want vragen ja,.... die zullen sowieso komen, wat begrijpelijk is.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ah. Ja ik spreek geen Belgisch, haha.

Ik denk dat het wat dat betreft het best is om heen te gaan, want het lijkt mij dat dit alles een beetje af hangt van de situatie en de mensen, en hun kennisniveau? En anders gewoon van tevoren een standaardriedeltje bedenken in de trant van "Vroeger was ik een meisje dat zich een jongen voelde, en de droom om man te worden is uit gekomen." Dan eventueel nog toelichten dat het transgender zijn heet, etc.

Ik denk in ieder geval nog steeds dat het niet echt iets is om te veel over te gaan stressen... Wat is immers het ergste wat er kan gebeuren?
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

@Alice,
Ja ok heb dat beetje dom neergezet maar ben ook blond :P
Maar goed men zegt altijd dat ik niet heel erg veel veranderd ben dus de meeste die mij van vroeger kennen weten meteen al hoe de vork in de steel zit.
Ik heb geloof ik per ongeluk ook jou bericht weggehaald, excuus daarvoor...
Alice

Bericht door Alice »

Nick schreef:Wat eventueel het mogelijks gebruik der " naamstickers" betreft:
Mijn naam is nog idem ( is zowel voor jongens als meisjes in gebruik), alleen ben ik nu,.... een man. Ik hete dus niet vroeger,.............ik heet,............ :
Hoi Nick,

Een paar dingen kunnen gebeuren,

Er worden geen naamstickers uitgedeeld.

Van uit een passief gegeven, je neemt niet het initiatief om iemand op te zoeken ‘Hé ouwe ruk... ken je me nog?’ (maar dan in het Vlaams).

Je wordt vragend bekeken, de leesbril-len worden opgezet sticker wordt gelezen en dan kun je een puzzelende vraag verwachten.
Een antwoord zou kunnen zijn,
ik ben de broer van mijn zus-je helaas kan zij niet komen ze woont nu in Patagonië daar is ze getrouwd met een schaapherder en daar ze 20 kinderen heeft was het haar niet mogelijk om te komen, daarom ben ik hier als haar afgevaardigde.
je weet ik kon altijd goed voetballen. Ik kon een contract krijgen bij een héél bekende club (geheimzinnig kijken) maar ik mocht alleen bij die club spelen als man.
je weet ook wel dat ik vroeger mij meer als jongen opstelde……

Ook moet je niet vergeten dat je klasgenoten niet meer 11 – 13 jaar zijn hoewel dit in je gedachte een rol kan spelen. Ze zijn anders geworden maar toch weer niet.

Overigens laat je nog weten hoe het gegaan is?
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180311

Alice schreef:
Jer158 schreef:Ik begrijp dat je er moe van wordt, Alice.

Vraag me alleen af of dit soort antwoorden echt helpt om het imago van transgenders te verbeteren, juist omdat onwetenden je zomaar eens serieus zouden kunnen nemen.
Fijn dat je begrip kunt tonen dat er mensen zijn die ziek zwak en misselijk worden van het voortdurend moeten verwoorden, verantwoorden over een transitie.

Je kunt onwetende vragenstellers, grofweg, in drie categorieën stellen,
Zij die echte belangstelling hebben
Zij vragen om te vragen en verder geen kennis en interesse hebben
Zij die even uit nieuwsgierigheid wat vragen maar verder geen belangstelling hebben.

Zij die echte gemeende belangstelling hebben krijgen van mij altijd een zo goed mogelijk antwoord op hun vragen.
Bij de twee laatste geef/gaf ik meestal een los antwoord, mijn geestelijke gezondheid staat voorop en niet van de vragenstellers die, met welke antwoord ook, er verder niets mee doen.
Volg je hierin volledig Alice.

Het zal a.s. vrijdag wel loslopen, vond nog een X-aantal gratis cavaria info boekjes ( Alles wat je altijd al wilde weten over Transgenders) voor de mensen met echte belangstelling.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311

@ Alice,

Thx voor de voetbal tip :hbeat: wat een goeie ijsbreker.
Ik laat natuurlijk weten hoe het verliep :hug2:

Grtz Nick ;)
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 04 okt 2016, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Alice

Bericht door Alice »

Jer158 schreef:Snap ik, Alice (en Nick). Een eventuele kruistocht voor het collectieve transgenderschap gaat natuurlijk niet voor je individuele welzijn.
Goed gezien!!!
Mij schuldgevoelens aansmeren? Lukt niet!!!
Mede door mijn transitie heb ik een dikke huid en een glibberige rug waar alles langs glijd.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Jer158

Bericht door Jer158 »

Alice schreef:
Jer158 schreef:Snap ik, Alice (en Nick). Een eventuele kruistocht voor het collectieve transgenderschap gaat natuurlijk niet voor je individuele welzijn.
Goed gezien!!!
Mij schuldgevoelens aansmeren? Lukt niet!!!
Mede door mijn transitie heb ik een dikke huid en een glibberige rug waar alles langs glijd.
Neem aan dat je het tegen mij hebt aangezien je mij hier quote. Ik probeer je echt geen schuldgevoelens aan te smeren. Dat is in dezen geen kwestie van een dikke huid en glibberige rug, maar een kwestie van een vraag uit interesse niet per se als aanval opvatten.
Hung her from the branches of a mango tree
Jer158

Bericht door Jer158 »

Natuurlijk als je in het verleden vaker bent aangevallen zul je de neiging hebben je sneller aangevallen te voelen, dat begrijp ik. Het is echter zo jammer om je voor niets aangevallen te voelen.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Jer, volgens mij schreeuwde Alice het van de daken door een megafoon zodat echt iedereen het kon horen
dat het dus niet voor jou persoonlijk is bedoeld... ;)